Gå til innhold

På DERES premisser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble alenemor tidlig i vår, pågrunn av at barnefar lenge hadde vært ansvarsløs og mest opptatt av fyll fest (og det viste seg også dop). Han flyttet hjem til sin mor, og siden da har det vært dårlig med samværet. Han har tatt seg LITT sammen nå, og jeg vet at han er veldig glad i sin sønn og ønsker samvær..MEN:

ALT skal være på dems premisser. Jeg går skole og ungen er i barnehage hele uka. Han er annenhver helg der hjemme hos mora, som er tilstede under samværet, men det skal bare være når det passer for dem. Altså skal han,broren eller noen andre i huset feste den helga, så blir sønnen min prioritert deretter. Jeg får en telefon om at det PASSER best for dem å ha ham fra onsdag til fredag, eller fra torsdag til lørdag f.eks.

Nå vet jeg at samværet skal være for sønnen min sin del(2år),men det skal jo gagne meg litt også, eller? For når skal jeg få tid til å slappe litt av, når jeg aldri har fri i helgene? Mora hans ble VELDIG snurt da jeg for en gangs skyld sa ifra. Jeg må jo alltid sende sms eller ringe for å høre om det virkelig skal være samvær, selv om vi har en fast avtale gjennom advokat som de har skrevet under på. Jeg sendte sms mandag hvor jeg skrev : Når skal jeg levere gutten på fredag for helgesamvær med pappa? Da fikk jeg til svar: Kom torsdag,det passer best. Det passer ikke for oss desverre, jeg går skole osv, skrev jeg tilbake, og da fikk jeg ikke svar i det hele tatt resten av dagen, før barnefar selv ringte dagen etter og sa: okej greit, jeg kan ta ham i helgen, men du vet jo at jeg egentlig vil ha "lørdagene mine"...

Hva synes dere jeg skal gjøre med dette? Føler meg veldig tråkket på her, og jeg har ingen andre for avlastning heller. Føler meg veldig alene etter at jeg gikk ifra samboer, for mens vi var sammen var jeg jo liksom en del av familien deres, og min egen familie har jeg det ikke bra med.

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg kunne jeg tenke meg å prate med på msn!!!!!:)

Legger du ut adressa di her? Jeg vil ikke legge ut min..Pga mange vet hvem jeg er og ja...:)

Skrevet

Sånn som de holder på er jo uholdbart. Klart både du og gutten skal ha faste helger og faste rutiner.

Hva når gutten blir litt større og skjønner mer av dager etc... Han vil bli helt forvirret stakkars sånn som de holder på.

Syns du gjorde rett i at du satte foten ned, gjør det fremover også så skal du nok få se at fred-sønd blir en fast rutine :)

Lykke til :)

Skrevet

slik er det her også.men dersom han ikke han hadde kommet å sagt at det ikke passer i helgen så greit da får du ikke ha han da.så enkelt er det. ukedagene går med til barnehage(som man må være obs på som alene mor at derosm man ikke opprettholder dagene så lenge det ikke er sykdom selvsagt kan man mistet støtten tilbarnetilsyn) fritidsaktiviteter så han skal ha han annenhver helg og passer det ikke hans helg så får han vente til det blir hans helg igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...