winneboo Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Fortsetter dere med mme? Snuppa har melkeallergi så hun kan ikke drikke kumelk, men hun drikker mme morgen og kveld. Skal jeg bare fortsette med dette eller? Fikk beskjed av barnelegen å ikke la henne drikke ren kumelk før hun var 2 år, men at vi kunne begynne å introdusere henne for matvarer med kumelk i. Men selve melka i glass skulle hun ikke ha. Betyr det at hun skal ha mme til hun er 2år da? Eller hva skal man gi? Ser at flaske ikke er så populært å gi barna som er over 1år, men nytter ikke med mme i tutekopp for det kommer så mye på en gang at hun ikke rekker å svelge det fort nok så hun vil ikke drikke masse melk fra tutekopp. Hun drikker vann fra tutekopp til alle andre måltider.
1974 Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 vi skal gi mme en stund til og begynner å introdusere mat med melk i ...og se hvordan det går..finnes rismelk og havremelk og soyamelk...om jeg ikke husker feil..se her: www.utemelk.com vet ikke om det var noe hjelp...
-Petrine- Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Om du gir Nutramigen er det vanlig å gi dette til de er 10 år. Man får i alle fall resept på Nutramigen til de er 10 år. Her gir vi faktisk ingen annen melk enn morsmelk. Snuppa liker ikke Nutramigen, men kan til nøds drikke litt Profylac. Gir henne 500 mg Kalsium om dagen. Ellers synes ikke jeg det er noen krise at et barn over 1 år koser seg med flaske. Særlig ikke om det gjelder å få i henne noe hun trenger
winneboo Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2006 Hun liker ikke Nutramigen så hun får Prosobee. Men barnelegen sa at hun kom til å vokse dette av seg. Vi har begynt med å gi mat med kumelk i, som ost og andre ting. Å dette har gått fint. Men selve melk i glasset skulle vi vente med. Tror nok vi holder på med flaska litt til ja. Pusser jo tennene hennes godt etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå