-carina- Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Har sett endel tidligere innlegg ang babycall her inne. Har prøvd å lete tilbake, men ingen av innleggene omhandler rekkevidden på babycallen. Vi har arvet en Supernova babycall, visstnok best i test tidligere. Har ikke begynt å bruke den enda, men prøvde den en dag da jeg skulle dusje mens lillegutt lå ute og sov. Det viste seg at den faktisk ikke rakk gjennom veggen fra badet, 15 meter og ut gjennom vinduet! Er ikke det litt snålt?! Siden barnerommet blir 30 meter og to vegger unna vårt soverom ser det ut til at jeg må ut og kjøpe meg en ny babycall. Er det noen som har en babycall å anbefale som klarer å rekke så langt? Takker for hjelpen! )
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med vår. Det er Philips SCD465. Den kom godt ut i test i F&B også. Litt dyr (ca 900,- tror jeg), men absolutt verdt det. Jeg kan gå ned i kjelleren (ned to etasjer) og fortsatt høre om det er noe som plager frøkna. Har ikke testet hvor lang rekkevidden er, men det burde vel si litt... Har også vært i kjelleren (og i annen etasje) med henne sovende ute, og hørt det godt da også. Det beste med denne babycallen er at begge enhetene går på oppladbart batteri, så du kan ta de med hvor som helst. GENIALT spør du meg!!
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 Tusen takk for svaret! Klart litt kjedelig med prisen, men det viktigste er jo at jeg kan høre gutten... Ellers forsvinner liksom poenget med babycall! Heldigvis har jeg bare arvet den andre, da, bittert å måtte ha kjøpt to stykker... )
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2006 Kan jeg forresten spørre hvor du har kjøpt den? Prøvde å google den, men fikk ikke opp noen norske sider... Jeg begynte å abonnere på F&B bladet etter den testen, så jeg får ikke sjekket der heller, dessverre...
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har også Philips sin. Husker ikke hvilken type, men den kostet 1500,- Denne har rekkevidde på ca 50 meter innendørs og 300 meter ute. Har to-veis komminikasjon, og kan bruke batterier i begge enhetene. Denne tar heller ikke in andre babysittere i nærheten. Vi er veldig fornøyd!!
**Tingeling** Emma06+June08:) Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Her finner du de fleste modellene til Philips:) (under sikringsprodukter) www.alexi.no
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Har philips sin og det er 150 meter rekkevidde på den. Koster 598 på clas ohlson. Er super fornøyd med den. Du kan se den på www.clasohlson.no, søk på barnevakt og da er det den første som kommer opp.
*Magic* Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har også en Supernova babycall, og er veldig fornøyd med den. Har ikke hatt de problemene du nevner, og rekkevidden skal være over 30 meter. (rekkevidden i friluft uten forstyrrelser er ca. 400 meter) Du kan jo se her for litt teknisk info: http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=til%20reisen Det var ikke noe som blokkerte mellom babyenheten og foreldreenheten? Jeg ville ha testet den ut inne, for å sjekke hvordan den fungerer der. Kanskje den trenger å innstilles på en annen måte i forhold til følsomhet? Hvis det viser seg å være en enkel instilling bare, så er det jo ikke nødvendig å kjøpe en ny babycall:)
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2006 Tusen takk for hjelpen jenter! ) Det blir vel en Philips på oss, da... (Men jeg undrer meg fortsatt over at SuperNova som var best i test i fjor ikke rekker 15 meter, altså!) )
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2006 Kanskje du har rett i det! Det var jo en (gipsplate)vegg i mellom, siden jeg forsøkte å ha den på badet mens jeg dusjet... Men det problemet vil jo oppstå om jeg skal ha den på rommet til gutten også... Da vil det bli to vegger i mellom... Kanskje jeg skal lese bruksanvisningen nøyere! (Hadde jo ikke tid til det, jeg skulle jo bare skynde meg i dusjen mens gutten sov! Hi, hi...)
Antonita Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Du må bare flytte den litt, den når ikke gjennom betongvegger. Noen gang er det bare noen cm som skal til. som sagt skal den tåle 400 m i friluft.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 vi har en top com babytalker 1000. som, er best i test. og den er det 5 km rekkevidde på, koster 350 eller noe på komplett.no
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=703_704&products_id=2119 Denne har jeg. Helt topp. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=703_704&products_id=2119
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #16 Skrevet 21. oktober 2006 Dette lurte jeg også på! Kan jo lese i annonsene hvor langt de egentlig skal rekke... Men kjekt å høre om noen erfaringer med hvor langt de faktisk rekker!
Pip'77 Skrevet 21. oktober 2006 #17 Skrevet 21. oktober 2006 Vi har også top com sin baby call, som vi kjøpte på clas olsson til 398. Den er jeg kjempe fornøyd med. Virker inn til naboen gjennom betong vegg. Ute har jeg ikke prøvd så veldig langt men det er stort sett ikke aktuelt å gå så langt vekk fra babyen likevel... Er god lyd og mange kanaler å velge mellom. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå