Gå til innhold

ulike leggetider i de to hjemmene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi legger alle barna i huset før kl 20, senest 20.30.

Barna er 1 - 3 - 6 - 7. De to eldste bor annenhver uke hos sin mor. Da legger de seg mye senere, gjerne 21.30 - 22. Vi bruker flere dager hver uke på å få de i gjenge igjen når de kommer til oss, de er sure og grinete i starten, mot slutten av uka er de uthvilte og strålende fornøyde. Hva kan gjøres? Biomor er helt enig i at de bør legge seg tidligere enn 21, men det dukker alltid opp noe hjemme hos henne. Hun er B-menneske selv, og jobber ikke, så for henne er vel ikke nattesøvn like viktig i.o.m.. at hun kan sove utover formiddagen. Kanksje bagatellmessig problem, men synes det er kjipt likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At barn på 6 og 7 år skal ligge seg rundt 21.30-22.00 synes jeg er ALTFOR sent.

Gutten min er 13 år og må ligge seg på den tiden.

De skal jo tross alt opp om morningen og klare å igjennomføre en skoledag(barnahage)

Men hva dere kan gjøre er ikke så lett å si.

Hvis ikke biomor tar ansvar å får de i seng tidligere så kan vel dere ikke gjøre så mye(desverre), annet enn å fortsette med de liggetidene som dere har fastsatt hjemme hos dere.

Lykke til.

Skrevet

Kjent fenomen også hos oss.

Her er minste på 5 i seng ca 19.15, i helgene kanskje et kvarter ekstra hvis det ikke er noe spesielt som skjer.

Eldste på 10 må være i seng med lyset slukket senest kl 21. Ikke noe særlig ekstra i helgene, kanskje lese et kvarter ekstra.

Vi ser jo hvor mye gladere ungene er når de får nok søvn, og vi må opp på morgenen vi, så her er det faste leggetider. Tar også et par dager å komme i gjenge med blide unger når de er her.

Skrevet

Har delvis samme problem selv dessverre, og det er kun ungene det går utover. Annen hver helg er de hos sin far, og da får de visst lov til å være oppe så lenge de vil. Jeg kan ikke ta dette opp med far, da jeg ikke orker flere fighter. Prøver heller å løse det her hjemme.

Så den dagen de kommer hjem må de legge seg ekstra tidlig, det har fungert og de er da uthvilte til en ny dag. Samtidig er jeg påpasselig med at vi roer ned med en gang de kommer hjem, gjør aktiviteter som får de trøtte.

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for dere. Mine to er begge i seng før 20, de er 1 og 7. Den eldste er i seng ca 19.45 og ligger i senga og hører på lydbok og holder på med noen rolige aktiviteter til 20.30. Da skal lyset av. Den minste er i seng ca 19.30. Han sovner i det hodet treffer puta...

Jeg tror dessverre det ikke er noe dere kan gjøre med problemet deres annet enn å finne en måte å leve med det. Hvis det er noen trøst, kommer min sønn nesten alltid litt grinete hjem fra faren enda han legger seg minst like tidlig der som hos oss. Faren sier sønnen ofte er grinete første dagen der også. Tror forklaringen hos oss er at det er vanskelig med bytter og at det tar litt tid før han finner seg til rette igjen. Når deres i tillegg er trøtte, blir problemet sikkert enda tydeligere.

Skrevet

Vi merker stor forskjell på dem dersom de er trøtte eller ikke. Dersom de har fått nok søvn uka før de kommer hit, så er de glade og fornøyde fra dag 1. Men har de ikke fått sove nok, så tar det ca 1-2 dager før de er som normalt.

Moren sier at hun synes det er så slitsomt når de kommer fra oss og er "hypre".. Da har de fått nok søvn, sunn mat og vi har vært masse ute.

:-)

Ikke så lett, nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...