Gå til innhold

Hvor mye og hva spiser dere?


nuttegull:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Går på Grete Roedekurs og skal ha ca 1900kcal på ein dag. Det eg et er som følger:

 

Frukost: 2 skjever med margarin og pålegg, 1 beger yoghurt (eller 1 glas melk)

 

Lunsj: 3 skjever med margarin og pålegg, 1 glas melk

 

Mellommåltid: 1 skjeve med margarin og pålegg

 

Middag: 3 poteter (eller 1 porsjon pasta/ris), 2 laksefiletar (eller f.eks. to kotelettar viss eg hadde ete kjøt), saus/tilbehør og masse grønsaker

 

Kvelds: 2 skjever med margarin og pålegg, 1 glas melk

 

I tillegg skal eg ete 3 frukter (eller drikke 3 glas juice) i løpet av dagen.

 

Eg varierer brødmåltidene ein del, et av og til kjeks eller suppe eller rett-i-koppen-pasta til lunsj f.eks. På GR-kurs har ein "lov" til å ete litt søtt, tilsvarande 2 ruter sjokolade for dagen. Eg et ikkje noko søtt heile veka, og koser meg med ei lita skål smågodt eller chips i helga. Det er og viktig å drikke mykje vatn (mist 2 liter for dagen), og å ete ofte. Eg et ca kvar 3. time. Viss ein er sulten utanom måltidene kan ein ete så mykje grønsaker ein vil utan å telle kcal for det.

 

Når eg følger opplegget går eg ned ca 1kg i veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg er nå på dag 3 når det gjelder sykehusdietten. Så jeg har spist det som det står jeg skal spise. Har vel blitt 3-4 suppemåltid hver dag og frukt og grønnsaker i tillegg. Håper dette gir meg et lite kikk. Har stagnert på vekta de siste ukene og vil få igang litt vekttap igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her prøver jeg og finne mest mulig magre produkter.

 

spiser gjerne:

 

2 skiver til frokost + 1 glass melk

 

2 skiver til lunsj + 1 glass melk

 

1 posjon middag

 

2 skiver til kveld

 

mellom måltid, er gjerne knekkebrød eller youghert. Har alltid et mellom måltid hver dag. Prøver og lage magre middagsretter og har magert pålegg på skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...