Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Har et barn fra før. Far ønsker ikke flere barn men mor vil ha et barn til. Hvem bør få viljen sin da? Far eller mor?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #2 Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Jeg er selv enebarn. Har hatt det bra som enebarn, men savet av søsken har alltid vært til stedet. Spesielt nå som voksen har savnet kommet frem. Har selv 2 barn(ønsker flere jeg..). Håper dere finner ut av "problemet" deres på en posetiv måte. Håper ungen deres får søsken... Så derfor mener jeg mor skal få viljen sin denne gangen. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Det er ikke en rettighet å få barn, det er ikke en plikt å gi noen et barn. Derfor "vinner" den som ikke vil. Inntil hun får overbevist pappaen
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #4 Skrevet 12. desember 2006 Ja tro dessverre du har rett "ikkemammanå". Man kan ikke tvinge men ta tiden til hjelp og prøve å overbevise. Dersom dette er et stort problem for deg og mannen din virker veldig bastant på at dere bare skal ha et barn så kan det jo lønne seg å spørre han om hva grunnen er. Det er lurt at dere tar dette på et egnet tidspunkt og at du signaliserer at du ikke er ute etter å mase eller krangle. Si at du kanskje lettere kan leve med valget dersom du forstår grunnen til at han bare vil ha et barn. Dersom han har tenkt igjennom dette og har en god grunn så er det jo greit. Hvis han ikke har noen gode grunner annet en at han for øyeblikket synes at det er nok med en så kanskje det er kanskje håp med tid og stunder... Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg er også enebarn og hadde det fint, men få flere barn da! Man får så utrolig mye gratis ved å ha søsken. Det høres kanskje dumt ut, og er vanskelig å skjønne for en som har søsken, men man lærer å krangle, mekle, måtte gjenke seg for noen, vise hensyn, å dele mamma og pappa med andre... Ja, som sagt, man får så mye gratis som man har igjen for hele livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå