Gå til innhold

Begynne med grøt...hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å begynne med grøt i morgen...tulla er litt over 4 mnd. Virker ikke helt fornøyd om dagen, så tror hun trenger mer fòr :) Tenker jeg tar den første skjeen på formiddag...men hvor mye grøtpulver skal man ha til det første måltidet, og hvor mye mme? Står ikke noe på pakken....?

Dere som har babyer på litt over 4 mnd...hvor mye grøt fikk de i beg. og til hvor mange måltider til dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg begynt ga jeg et par t-skjeer med tynn, tynn grøt. Og jeg ga han det på morgenen. Ga han kun 1 gang om dagen.

Bruk en halv t-skje med grøtpulver og bland med melk til den blir tynn. Og gi henne det når hun er opplagt og ikke oversulten : )

Skrevet

jeg begynte med noen skjeer...jeg tok en t-skje grøtpulver i en liten kopp, og tilsatte mme så mye jeg trengte.. blir noen skjeer av dette. økte til 2 ts.grøtpulver etter en uke..deretter halv porsjon...

Skrevet

Okai. Gir man dette før de får melk da, eller etterpå, eller midt i melk-måltidet? :) Eller ikke sammen med melk i det hele tatt?

Hilsen grøt-grønn :)

Skrevet

Vi begynte med et par teskeier, som de andre her :)

Ammet før og etter måltidet, en pupp før og en etter ;) For at ikke melkeproduksjonen skal gå ned bør du amme i forkant av måltidet. I tillegg er de fleste babyer mer motagelige for nye smaker når de har fått stilt den verste sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...