Gå til innhold

koking av flasker -6mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge koker dere flaskene til en på 6 mnd.Eller trenger man kanskje ikke å koke dem nå?Fikk beskjed på hs at hun kunne få vann fra springen nå.Trodde det vannet og måtte kokes j.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg koker flaskene i ny og ne, el. har eg brukt å ha dei i oppvaskmaskinen frå ho var ca 3 mnd.

Skrevet

jeg har gitt henne vann i 2 dager fra springen, og tror ikke hun er helt bra i magen...ihvertfall veldig utrolig på kvelden. så jeg skal fortsette å koke det. flaskene bruker jeg i 2-3 dager,samler opp og koker en gang i uken. er ikke sikkert det trenges, men vi har ikke oppvaskmaskin, og jeg føler det lissom litt bedre når jeg vet de er kokt.

Skrevet

Har tenkt litt på dette med koking jeg å...

Jeg koker flaskene ennå, siden hun er 4 mnd... Men hva med alle leker som ligger slengt rundt?? Man kan jo ikke koe de hver gang de har ligget på bordet, detter i gulvet el... Hva mener dere?

Er det strengt tatt nødvendig å være så over hygienisk som vi er i dag?

Skrevet

Grunnen til at man koker de er at det dannes bekterier i melkerestene i flaskene. Men vet ikke hvor lenge en egentlig bør holde på.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Ammer, men hun har fått litt på flaske innimellom og flaskene kokte jeg første gang, ellers mener jeg oppvasmaskin duger.

Skrevet

Så lenge det vaskes i maskin trenger du ikke å koke det. Det som er viktig er at du da vasker flaskene i kaldt vann rett etter måltidet for å få vekk melkefett.

Jeg koker ikke fat o.l. før jeg gir mat til småen, men jeg skyller det litt i springen for å få vekk eventuelle vaskemiddelrester som kan komme på.

Men vannet han drikker og vannet til maten koker jeg ennå. Og det kommer jeg til å gjøre en god stund fremover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...