Oslojenta79 Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hvor lenge koker dere flaskene til en på 6 mnd.Eller trenger man kanskje ikke å koke dem nå?Fikk beskjed på hs at hun kunne få vann fra springen nå.Trodde det vannet og måtte kokes j.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Eg koker flaskene i ny og ne, el. har eg brukt å ha dei i oppvaskmaskinen frå ho var ca 3 mnd.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 jeg har gitt henne vann i 2 dager fra springen, og tror ikke hun er helt bra i magen...ihvertfall veldig utrolig på kvelden. så jeg skal fortsette å koke det. flaskene bruker jeg i 2-3 dager,samler opp og koker en gang i uken. er ikke sikkert det trenges, men vi har ikke oppvaskmaskin, og jeg føler det lissom litt bedre når jeg vet de er kokt.
Eliise Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Har tenkt litt på dette med koking jeg å... Jeg koker flaskene ennå, siden hun er 4 mnd... Men hva med alle leker som ligger slengt rundt?? Man kan jo ikke koe de hver gang de har ligget på bordet, detter i gulvet el... Hva mener dere? Er det strengt tatt nødvendig å være så over hygienisk som vi er i dag?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Grunnen til at man koker de er at det dannes bekterier i melkerestene i flaskene. Men vet ikke hvor lenge en egentlig bør holde på.
Skogro Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Nei, det tror jeg ikke. Ammer, men hun har fått litt på flaske innimellom og flaskene kokte jeg første gang, ellers mener jeg oppvasmaskin duger.
Gjest_1001 Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Så lenge det vaskes i maskin trenger du ikke å koke det. Det som er viktig er at du da vasker flaskene i kaldt vann rett etter måltidet for å få vekk melkefett. Jeg koker ikke fat o.l. før jeg gir mat til småen, men jeg skyller det litt i springen for å få vekk eventuelle vaskemiddelrester som kan komme på. Men vannet han drikker og vannet til maten koker jeg ennå. Og det kommer jeg til å gjøre en god stund fremover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå