Gå til innhold

Når begynter dere å si 'nei' til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 6 mnd og jeg sier ikke nei, eller er streng i stemmen. Der ikke poenget enda liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 4,5 mnd, og jeg sier nei allerede. Ikke mye jeg sier nei til da. Mest sånn ikke spise plast ol. Jeg snakker jo til han hele dagen, så veldig naurlig for meg. han skjønner det jo ikke da, men tror noe går inn etterhvert

Skrevet

Betyr "stopp litt" for de fleste babyer til de er langt over året... Avledning er mye lettere...

Skrevet

Har ikke falt meg inn å si nei til ham enda.. Han er snart 7 mnd.

Skrevet

Det er lite nei her også ja, men langt fra "fri oppdragelse" fordet:-)

Lillesnupp er 9 mnd, og jeg kan ikke forstå at det skal hjelpe å fly rundt å si nei til henne. Hun vil jo bare bli forundret tror jeg, for hun er jo på oppdagelseferd hele tiden. Så avvledning fungerer her også, og forsåvidt fortsatt på 2-åringen. Vi sier jo selvfølgelig nei til henne, men det er på viktige ting som ikke å denge løs på lillesøster osv:-)

Så er ikke tilhenger av å si nei til alt, bedre å finne på noe som avleder oppmerksomheten. Og å finne seg de områder som det viktig å si nei på, men det må de et stykke over året syns jeg før det er noen vits i.

Skrevet

hun er snart 6 mnd...og ja jeg sier nei. hun har begynt å få temperement...slenger seg bak om hun ikke får tak i det hun ser. sier bare nei..den skal du ikke ha feks...er ikke streng eller noe, det syntes jeg hun er for liten til.

Skrevet

Sier ikke nei jeg heller:-) Er vel ingen hensikt for en liten baby. Er aldri streng i stemmen heller.

Skrevet

Her blir det mye "nei" og off" om dagen... snuppa er overalt på sin lille oppdagelsesferd, og å avlede henne hjelper søren ikke stort... når vi tror vi har fått avledet henne så er hun tilbake på et sekund, og da med et lurt glis... hehe

Skrevet

min er 7,5 mnd og eg har begynt å si nei...er litt streng og eg. hmmm. sier nei ikke røre den, og så tar eg han bort til noe han har lov å leke med.:)

så lenge man er konsekvent

Skrevet

Første gang for et par dager siden, og hun er 6 månder i dag =) Er borti planter, stereoanlegget og ELSKER plast.... Blir noen "NEI" , da..

Skrevet

Blir mye Nei og ikke rør her ja:)

Hadde ikke noe problemer med broren, han plukka ikke på noe.

Snuppa her er jo overalt hele tiden(reiser seg ved alt), så det blir mye nei.........

Og hun er 8mnd og skjønner innmari godt hva det betyr. Snur seg og ser på meg mens hun strekker seg etter det jeg har sagt nei til:)

Skrevet

Har en datter på 7 mnd og ho forstår nei. Ho slutter i alle fall med det ho gjør eller på på vei til å gjøre. Har sagt det i ca en uke nå.

Skrevet

jeg springer vel mer bort til han og sier: nei,nei,nei,nei,nei..som f.eks når vi ligger på gulvet og skifter bleie og jeg går for å finne ny bukse og kommer tilbake til en guttunge med en håndfull våtservietter på vei inn i munnen:)

konstant nei skjønner han nok ikke enda, er 6mnd!

Skrevet

har sagt nei til min ett par uker han er 8 mnd . tror faktisk han skjønner det litt;)

Skrevet

med en gang de begynner å gjøre fandenskap, hehe........

klå på ting de ikke får lov til

Skrevet

Det kom naturlig når hun begynte å komme seg rundt og opp.Men jeg sier det ikke på en sint måte,men sier nei,nei,nei,mens jeg er på vei bort til henne for å ta henne vekk fra det hun driver med.

Hun har begynt å forstå hva som skjer når jeg sier nei,og skynder seg å rive masse i det hun har fått tak i,før jeg kommer bort.Hun er 8 mnd nå.

Skrevet

Martin sosialiseres inn i samfunnet fra dag en. ingen vits å ta hensyn til alder når man sier nei, ikke og sånne ting. "Straffen" er jo forskjellig eller ikke tilstede da selvsagt i forhold til alder.

Skrevet

jeg sier nei til lillemann her.. han er sju mnd, og skjønner meger godt hva det betyr....

han gnager på ledninger, klatrer på peisen, prøver å spise fra hundeskålen, og velter blomsterpotter...

han ser på meg før han utfører "rampestrekene" sine..

ser jeg han ikke, gjør han det...

ser jeg han og sier "nei", eller "ikke gjør det" så krabber han videre..

jeg tror han rett og slett prøver å teste ut om jeg er konsekvent eller ikke, he he

Skrevet

Da de begynte å krabbe... sååå mye spennende de får tak i da! ;o)

Skrevet

Jeg har sagt det til minsten på 5,5 mnd lenge. Mest av pedagogiske grunner ovenfor storebroren på 2 år. Han får ikke lov til å klype så når lillebror gjør det så synes jeg at jeg må si det til han også. Men er ikke streng i stemmen, bare sier rolig at nei, det er ikke lov til å klype.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...