Gå til innhold

Noen her med Ergo bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere fornøyde? Fordeler/ulemper? Lett å få barnet oppi selv, når man skal bære på ryggen?

Tenker på å skaffe meg en sånn. Jenta er 10 mnd, og etter meg overalt...Litt sent å kjøpe kanskje?..Men ser jo de kan brukes til 4 år ca.

Hvor mye koster den? Noen som vil selge meg en brukt kanskje?:)

Har sett på finn, men alle er solgt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er IKKE for seint å kjøpe. Vår minstemann er to og et halvt og vi bruker den mye. Har egentlig brukt den mer og mer etterhvert - ofte et ork å ha med vogn og han vil gjerne bytte på å gå og bli bært. Vi introduserte den da han var på alder med jenta di - han har aldri sovet i den.

Fordeler: Veldig behagelig å bære - all vekt på hofter og bein, så ingen slitne skuldre, tar ingen plass, tett og god kontakt med ungen.

Ulemper: Blir SVETT på ryggen..., litt vrient å ta på selv før ungen er stor nok til å hjelpe til litt. Ikke så bra hvis du er noe særlig over 1,80 - da strammer det fælt nder armene i følge sambo.

Skrevet

Jeg har Ergo og er kjempefornøyd. Pjokken min er halvt år. Men nå vet jeg at Ergoen med hell kan brukes til ca 30 kg. Er veldig brå å bære med, som å bære en god ryggsekk. Det er slettes ikke for sent for deg å skaffe en sånn!

Fordelen med denne er at du kan lett ta barnet med deg overalt. Den tar myyye mindre plass enn en bæremeis. Den er bedre for deg å bære med enn en bæremeis, og mye bedre for barnet å sitte i. Med en Ergo får barnet en bedre ergonomisk stilling, vekta blir fordelt fra på hele området fra kne til kne, i stedet for å henge i skrittet. Er ikke vanskelig å få på ryggen med litt trening, og barnet ditt er så stort at det ikke skulle være noe problem.

Den eneste bakdelen jeg kan se, er at om du skal gå langt og tungt så kan man bli svett på ryggen, men det er bare å skifte klær når man stopper.

En Ergo koster ny tror det var ca 750 kr. Men nå finnes det alternativer som er like bra. Patapum er et alternativ som er billigere, men like bra. Becopack likeså. Mei Tai er noe du kan sy selv og er kjempebra det også. Jeg råder deg til å gå inn på Tettinntil.com. Det er en side om bæretøy. Det er også et forum der, hvor du kan få maaaasse hjelp. Syoppskrifter på MeiTai, bruktmarked på bæretøy, nybegynnerhjelp osv. Jeg har fått mye hjelp der.

Lykke til i jakta på det perfekte bæretøyet! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...