Tre rosa kalver Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Er dere fornøyde? Fordeler/ulemper? Lett å få barnet oppi selv, når man skal bære på ryggen? Tenker på å skaffe meg en sånn. Jenta er 10 mnd, og etter meg overalt...Litt sent å kjøpe kanskje?..Men ser jo de kan brukes til 4 år ca. Hvor mye koster den? Noen som vil selge meg en brukt kanskje? Har sett på finn, men alle er solgt :-(
snurretassa Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Kjempefin sele, som småen elsker å sitte i. Kan jo brukes både foran og bak, veldig praktisk. Litt knotete å få barnet oppi, spesielt bak, i begynnelsen, men dette lærer du fort. Er desverre litt tidlig for oss å selge vår... men absolutt ikke for sent for deg å kjøpe! Kan jo brukes så lenge. Anbefales!
Nyseryllikberta Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Kjøpte da hun var nærmere året jeg også, kjempegreier! Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte før... hadde hatt lyst på men ikke tatt meg råd. Men den er super altså, spes sisden hun ikke gikk selv før hun var 15 mnd. Lettvindt å få på ryggen når du har lært trikset;)
Tre rosa kalver Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2006 Takk for svar! Godt å høre positive erfaringer ja. Finnes det flere typer av denne bæresela? Er noen "simplere" enn andre?
*Mustang Sally* Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Gå inn på www.tettinntil.com der kan du få mange råd og kanskje noen skal selge
Torpekjærringa Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har kjøpt meg Patapum sele..... fikkd en i går - så jeg har ikke brukt den så fryktelig mye ennå.... men litt og er veldig fornøyd :-) Snuppa på 15 mnd sovna bak der på vei hjem fra barnehagen :-) Enkel og grei og billig sele...kjøpte den på www.alveslottet.no
Ranveig R Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Vi har hatt selen sidan småen var ca 5 mnd. Brukte den på magen i begynnelsen men berre på ryggen no (13 mnd). Det går heilt greitt å få han oppi selen aleine (sjølv på ryggen), men det er greitt å prøve nokre gonger med litt hjelp før du prøver aleine. Selen kan brukast like lenge som ei bæremeis, så du kan ha glede av den leeeenge enno! Frå 5 til 12 mnd brukte vi den mest til reising (greitt på flyplass f.eks.) men no brukar vi den mykje til tur. Ser for meg at den blir brukt enno meir når småen begynner å gå, for då kan han gå litt og så komme opp i selen når han blir sliten. Og så slepp vi å dra på vogna heile tida. Fordelar med denne selen er at den veg så godt som ingenting, kan stappast ned i ein sekk (eller under vogna) når den ikkje er i bruk, og i og med at den har eitt breitt hoftebelte bærer du det aller meste av vekta på hoftene, ikkje på skuldrene/ryggen. Sjølv med bekkenproblem går det greitt for meg å bruke selen. Selen kostar ca 750kr og du får kjøpt den hos www.babyslynga.no. Og det snør ein viss plass før eg selger min ;-p
Ranveig R Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Patapum'en liknar veldig på Ergo'en! Kanskje den er eit greitt alternativ, i og med at den er noko billegare.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Ergo bæresele er et av de smarteste kjøpene jeg har gjort med baby. Kan anbefales på det varmeste!!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Vi er kjempefornøyde nå. Vi kjøpte den da Jr. var 6 mnd. Han var ikke så begeistret da, men nå prøvde vi igjen da han var 1,5 år, og vi bærer ham i den daglig. Den er mye bedre enn bæremeis for den som bærer også. Jeg bruker den faktisk hver dag. Ulempen er at jeg må ha hjelp til å få ham oppi. Jeg får ham ut greit, men hvis han ikke samarbedier får jeg ham ikke oppi uten hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå