Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Forberedende rettsmøte,og han (barnefar) ble virkelig naglet til veggen og bombardert med kritiske spørsmål fra både min advokat,dommeren og den sakkyndige! Og svarene hans var ikke akkurat bra,helpå trynet og helt utenfor saken som oftest,motsa seg selv og bare rotet- nå skal han utredes grundig av en psykolog etter råd fra sakkyndig,tror det går mot totalt brudd på all kontakt,forhåpentligvis frem til gutten min blir voksen! Så utrolig godt å endelig slippe å kjempe for å bli hørt. Hadde politibeskyttelse også,i tilfelle han skulle klikke!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Så godt at det gikk bra. Og at de trodde deg. Jeg skal selv snart i rettsmøte, høres ut som det er noe av det samme som din sak. Hvordan var det? Hva sa dommer og sakkyndige, hva gjorde at du ble trodd?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg sa egentlig veldig lite,han sa det meste selv. Han har truet og gjort masse dumt før,og jeg har vitner og dokumentasjon. Har jo vært i to runder i retten før,og da var det mer snakk om forhandlinger og forsøk med samvær,opptrapping osv. Men han er ikke god,og viste det tydelig i retten idag. Han la frem positive urinprøver,og sa så mye som var helt på trynet,som viste tydelig at han ikke evner å se et barns behov. Det var jo bare et saksforberedende møte,rettssaken kommer opp etter nyttår en gang.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Gratulerer! glad på dine vegne..... har du sakkyndig på din side, er mye gjort. Og når barnefar i tillegg oppfører seg dust i retten, kan du senke skuldrene. Skal i forbredende rettsmøte snart jeg også. Lurer veldig på hvordan dette er, men ser at i din sak måtte faktisk barnefar svare for seg, og fikk spørsmål fra både dommer og advokat! Hvordan var saksgangen ellers? begynte vel med at hver advokat sa sitt - deretter sakkyndig som sier noe. - - deretter etc?? fint om du kan fortelle litt......
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Først snakket den sakkyndige,men hadde jo ikke møtt opp på to møter de hadde avtalt! Så han gjorde ikke et særlig godt inntrykk på henne...så sa advokaten hans litt,siden det er han som har stevnet meg. Så snakket min advokat. Så fikk han-eksen min- snakke. Og det var mye rør og tull som kom ut,han er jo rusmisbruker,og avslørte en hel masse om seg selv,uten at han egentlig var klar over det. Advokaten hans prøvde å "moderere" han,men det ble liksom helt umulig for han å opprettholde et godt inntrykk av klienten sin,det meste han sa var helt på trynet. Dommeren og min advokat og den sakkyndige stilte endel kritiske spørsmål til han,som vippet han helt av pinnen,og svarene hans og argumentene var helt på jordet! Det ble litt uvirkelig,jo mer han snakket jo verre ble det for han selv. Den sakkyndige skjønte at det var mye psykiatri i bildet,og "ga fra seg" saken ved å anbefale at en rettspsykolog ble oppnevnt. Han krever delt foreldreansvar og samvær annenhver helg uten tilsyn. Tilogmed advokaten hans turte nesten ikke nevne kravet om delt foreldreansvar høyt,det ble liksom for dumt. Han satt bare og klødde seg i hodet til slutt! Jeg tror alle der inne tenkte at det her dreier seg om sønnen min i det hele tatt har godt av å ha kontakt med en sånn "nutcase" som han der!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Den første setningen ble litt feil: Eksen min hadde to avtaler med sakkyndig,og han møtte ikke opp på noen av dem! Og det i en sak HAN hadde satt igang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå