Gå til innhold

Føler jeg ikke blir glad nok i barnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min bare skriker og skriker hele tiden nesten. Kan være stille i 5 min så begynner han å hyle igjen. Ingenting hjelper! Jeg skjønner ikke hva det er som er galt. Blir helt hjelpesløs... Dette gjør til at jeg ikke klarer å bli glad nok i han føler jeg. Jeg synest alt bare er ett ork med han, ingen kos i hele tatt.. Han er våken nesten hele dagen, sover litt om natten. Jeg kan heller ikke gå på besøk til folk, på cafe o.l. For han gråter jo konstant nesten. Ikke gøy å få besøk en gang, for jeg får jo ikke tid å snakke med gjestene når den lille bare gråter.

Føler meg som en elendig mor, og vet ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg har nå ikke sovet mer enn 3 timer på ett døgn, og orker nesten ikke trøste den lille når han gråter lenger. Off....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med helsesøster. Oppsøk en kiropraktor, kan hende det er kolikksmerter. Om du ammer så tenk gjennom hva du spiser, om det kan være noe han reagerer på.

Skrevet

Jeg skjønner godt at det er slitsomt, og at det er vanskelig å få overskudd til å kjenne de god følelsene for barnet når det står på slik.

Hvor gammel er han? Noen barn gråter veldig mye de første ukene, men det vil roe seg etterhvert, og da vil alt føles annerledes..

Hvis du ammer kan det som hun over her sier, hjelpe å tenke gjenom hva du spiser. Min datter gråt ganske mye til å begynne med, og jeg følte at det hjalp litt at jeg kuttet ut melkeprodukter i kosten min. De har helt sikker noen tips på helsestasjonen.

Lykke til!

Skrevet

Har han kolikk? Da er det mange ting som kan hjelpe. Du kan prøve å gå til osteopat eller kiropraktor, eller rett og slett babymassasje! Elles er rådene sukkervann, hvis du røyker - slutt, husk å rape etter måltid, kjøre bil, prøv å slutte med kumelkeprodukter selv i fire dager,

Gå inn på ammehjelpen.no, der er det mange gode råd.

Tror jeg ville gått til legen eller helsestasjonen. Har du familie som kan gi deg noen timers avlastning så du får sovet litt? Ikke glem å spise selv, mangel på mat kan gjøre humør hundre ganger værre!!!!!

Du er ikke en elendig mor - du er bare utslitt! Det er stor forskjell på det altså.

Lykke til. Tenker på deg :-)

Skrevet

Åherregud, stakkars deg, du må jo være helt utslitt!!!!! Hadde du påstått at du struttet av morslykke hadde jeg nektet å tro deg...

Er det ingen som kan ta ham noen timer så du får sovet ut, tatt deg et bad, gått en tur uten vogn? En mamma? Venninne? Pappaen? Skulle gjerne hjulpet deg, anonym, det er kjempetøft det der...

Får han sove på magen din? Det hjalp oss helt i starten, da fikk jeg sovet litt jeg også, og han sov bedre med noen inntil seg. Og han får nok/ikke for mye mat? Hvor gammel er han? Det roer seg jo ofte når de blir litt mer vant til å være utenfor magen.

Krysser fingrene for deg,

Skrevet

Han er litt over 4 uker gammel. De 2-3 første ukene var han bare helt utrolig rolig og grein veldig lite. Men den siste uken har det bare blitt helt forferdelig. Jeg har mye melk, så tror han skal få i seg nok mat. Har lagt på seg nesten 1kg på 3uker.. Bruker minifom dråper, men virker ikke som det hjelper akkuratt..:(

Skrevet

Han legger jo fint på seg, ja, og siden du sier han sover litt om natten høres det jo ikke veldig kolikk ut.

Jeg er veldig tilhenger av samsoving, som du kanskje skjønte, mest for at mammaer også skal få seg litt søvn. Min sov i alle fall mye mye bedre når det var noen der.

Han kan ikke ha reflux, da, at han får magesyre opp i spiserøret? Det er jo forferdelig vondt for de små. Har du prøvd å holde ham litt oppreist, liksom, sånn som vi må sitte når vi har halsbrann? Det _kan_ hjelpe på noen, vet at det finnes medisiner også - du kan jo be legen se på ham?

Men som sagt - det viktigste er vel at du får litt støtte og hjelp og litt tid for deg selv sånn at du kan komme deg igjen.

Skrevet

stakkars lille gutt, han har sikkert fryktelig vondt i magen sin. snakk med helsesøster og se om det er noe behandling for kolikksmerter du kan forsøke. tenk igjennom hva du spiser og om det er noe der som kan plage han, samt får han rapet etter mat?

det at han gråter behøver ikke å være grunnen til at du ikke klarer å få morsfølelsen for han, kanskje du har litt deperasjoner i tillegg? det er helt normalt og ingenting å skamme seg over så dette kan du trygt ta opp med helsesøster, evt kanskje noen her inne kan hjelpe deg?

dersom du er sammen med pappa er det greit om han kan ta ut ferie nå og hjelpe deg med den lille, det er hardt å ha en baby med kolikk og du trenger hvile du også! kanskje har dere annen familie i nærheten som kan hjelpe dere i tillegg?

Skrevet

Jeg leste her på bim tidligere om noen babyer som bare gråt og gråt-alle trodde det var kolikk,etter laaaang tid fant dem ut at dem hadde knukket noen bein ved fødselen.

Jeg fikk litt panikk da-babyen kan jo ikke fortelle hvor den har vondt henne og alltid blir det sagt dem har kolikk-hva om din baby har ett knukket kragebein?

Skrevet

Det hadde vel ikke kommet nå, brukket bein ved fødsel gror etter noen få dager, faktisk. Men er enig i at det er for lettvint å tro at det er kolikk alltid, det kan jo være mye annet også!

Skrevet

Kolikk er vel nettopp typisk for mye gråt og skriking på kvelden og sen kvelden, mange kolikkunger sover faktisk natten igjennom.

Skrevet

vet hvordan du har det.

Jeg fikk ikke den konstante morsfølelsen som alle snakket om. Tok en stund før jeg fikk den skikkelige mor følelsen overfor barnet mitt.

Var så sliten etter fødselen at jeg hadde mer enn nok med å komme meg.

Bare gi det tid så tenker jeg det kommer.

ang. Skrikinga vet jeg ikke hva jeg skal råde deg til, men har du prøvd homopat eller kiropraktor?

Skrevet

Dette var nesten som å lese om meg selv når lillejenta var nyfødt. Hos oss fant vi etter hvert ut at det dreide seg om matintoleranse, altså at hun ikke tålte maten jeg spiste. Det forklarer jo hvorfor hun sov om nettene når jeg ammet uten å spise noe, mens hun gråt hele dagen. Vi brukte også minifom, men det hjalp ikke i det hele tatt. Jeg kuttet ut melk og merket litt forbedring, men den store forskjellen kom da jeg kuttet ut histaminfrisettende matvarer som tomat, sjokolade, brunost, jordbær og mat med sterk farge. Har du lagt merke til om han får utslett eller er rød i huden innimellom? det kan være et tegn på at han reagerer på maten. Utrolig kjedelig å kutte ut sjokolade i hele ammeperioden, men det var absolutt verdt det. Og forresten: husk at det er du som kjenner barnet ditt best, selv om helsesøster sier at han legger fint på seg, skal han ikke ha det sånn. Stå på ditt for du vet best. Ønsker deg lykke til og håper på snarlig bedring :)

Skrevet

Hei...synes synd på deg jeg...slitsomme greier---jeg har en bror som har to barn..begge to hadde kolikk når de var bittesmå...skrek hele tiden...konstant...moren vår anbefalte å gå til homeopat...dette gjorde de med begge og der fikk de en tablett under tungen(smelter med engang)...to dager etter var de symptomfrie...jeg anbefaler dette på det sterkeste...det beste med det hele er at det er naturmedisin de får...

Ellers har jeg selv en datter som begynte i ettårsalder å gråte konstant hver natt...småfeber på morgenen osv...jeg var utslitt...fant senere ut etter utallige prøver at hun er født med barneleddgikt...hvor hun da har betennelser i nesten alle leddene sine...sier ikke at det er det..det er det for tidlig til egentlig..men det er greit å være obs på det liksom...

Ønsker deg masse lykke til...man elsker barna sine samme hva...det er bare tålmodigheten som får prøvd seg relativt bra....det går nok bra tilslutt skal du se...

Skrevet

Han har faktisk mye kviselignende greier i ansiktet. Men har hørt at dette er vanlig hos spedbarn, at det er hormonkviser/melkekøyner... Tusen takk for alle svar og råd. Skal til helsesøster neste uke, så da skal jeg ta dette opp med henne. Orker ikke at gutten min skal ha det slik lenger..:(

Skrevet

Datteren min hadde også små kviselignende utslett i ansiktet på den alderen...det er ingenting å bekymre seg for...det er som du sier melkeøyner...lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...