anaina Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ser at mange her inne har sterke meninger om alkoholservering i dåp. jeg lurer på hva dere serverer til maten på julaften? Er det øl og akevitt, eller vin , eller alkoholfritt. I min familie har vi hjemmelaget alkoholfritt øl på julaften, det er gammel familietradisjon. Men i navnefestene har vi hatt vin til maten.
så var vi 4 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Vi hadde ikke alkohol i dåpen for det var ei feiring kun for Martin. Jula er ei feiring for alle og de som ønsker å nyte alkohol får gjøre det. Merk deg at jeg sier nyte ikke bøtte innpå Selv drikker jeg ikke foran barn og synes det er en grei regel for meg.
firemerkersmør Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, dåpen er fering for barnet, jula er for alle. Men alle forstår vel at man skal ta det rolig på lkohol når små barn er til stede.
2barns mor Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Tenkte ikke på å servere alkohol eller alkoholfritt øl i dåpen heller vi.... der var det brus og vann i tillegg til kaffe....... Trodde ikke dette var vanlig, men det er kanskje det??
Lystpåentiljeg Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Kommer fra en familie som drikker veldig lite, både til jul, dåp og ellers i året. Foreldrene mine tok seg en juleøl hver på julaften og nyttårsaften, og maks en drink en gang eller to ellers i året - ikke noe fyll. Har i grunn aldri reagert på det, var bare vant til å ha det slik, og har blitt slik selv også. Når det gjelder dåpen, så er det mulig vi kjøper noen lettøl, men tror det hovedsaklig blir kaffe/farris/brus/vann.
Bia-liten Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Trodde grunnen til at få har alkohol i dåpsfestene var at de er så tidlig på dagen. Få i Norge drikker når de spiser i 13-13.30-tida....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå