Gå til innhold

Har skrevet ti Tk..


Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg og barnefar ikke har noen planer pr. dagsdato å flytte sammen og at vi har en prviat avtale/som fungerer best for oss) Og at i fremtiden skal barnefar ha vanlig samværsrett for barnet vårt. (annenhver helg). Håper det holder med informasjon i fth. os søknad.Jeg har termin snart og måtte skrive litt om min situsjon ifth. os. hva skjer med fødselspengen etter at jeg har født? skal barnefar skrive under på papirer på sykehuset og de sender dette til Tk så får jeg utbetalt penger? trenger litt hjelp her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.når du har født, så kommer de på barsel på sykehuset med papirer som du skal fylle ut. HUSK.. viktig.

 

jeg gjorde en feil eller jeg var for syk etter keisersnitt til og tenke, at om dere skal ha FELLES foreldre ansvar.

 

hvis du ikke vil ha det så må du krysse det av.

 

tenk deg godt om der.

 

så vil penger gå automatisk utenom barne trygd , mener jeg.

 

overgangs stønad vet jeg ikke, men sikkert andre som vet det.

 

lykke til.

 

klem

Skrevet

Hei!

Du må søke om ordinær barnetrygd, ekstra småbarnstilleg og utvida barnetrygd. Og du må søke om overgangsstønad viss du har krav på det!

Kjempe-lykke til med fødselen!! Har sjølv ein liten prins på 2 mnd.

 

Skrevet

Nytt skjema nå. Man krysser av på at man vil ha delt ansvar, og skriver begge skriver under. Ikke samme stedet som man skriver under på erkjennelse om farskapet. faren kan også møte opp på tk så slipper man at han skal skrive under på noe på sykehuset og får litt tid til å summe seg selv etter fødselen... :)

 

Lykke til!!

Skrevet

hei.sorry. men det stemmer ikke. jeg prøvde og få venta med og skrive papirer og helelr ta kontakt på trygde k. men sykehuset er pålagt og sende papirer derfra.

 

 

Skrevet

Tar man kontakt med trygdekontoret før fødselen så får man skrevet uner der. Jeg og faren til sønnen min skrev under i god tid for for å være feridg med det. Ett par dager etterpå startet fødselen.

Skrevet

Ordinær barnetrygd går automatisk.

Det er den ekstra du må søke på.

Overgangstønad må du søke på, dette kan du få fra opptil 2 mnd før termin.

Småbarnstillegg får du kun om du har full OS

Skrevet

jeg måtte oppgi navn på faren, og skrive under på det, men var også til samtale med tk et par uker etter for å bekrefte og skrive under 1 gang til. deretter startet de farskapssak.

 

Foreldreansvar trenger du uansett ikke skrive under på på sykehuset! det kan du gjøre når som helst senere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...