Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Nå snakker jeg om barn fra 1-1,5 år og oppover.Ikke under den alderen. Barn får ikke lov til å spise yoghurt pga for mye sukker.Ikke får de lov til å spise servelat eller salami pga for mye fett.Ikke får de smake litt kake eller brus pga sukker.Og nåde den stakkars bestemoren som gir barnet litt sjokolade eller kake,fysj og fysj! Det er helt vannvittig hvor hysterisk dette er blitt. Barnet mitt får en yohurt i barnehagen hver dag,og er det bursdag eller likn. så får han litt kake eller litt brus.Han får også servelat eller salami på brødet i tillegg til leverpostei. Han kan til og med få en liten sjokoladebit på lørdagen. Alt i begrensede mengder,og i ukedagene spiser han vanlig middag med grønnsaker,og ikke godteri/brus/kaker. Det som irriterer meg litt,er dette hysteriet om at barna ikke skal ha i seg verken fett eller sukker.Mødre som blir sinte pga at barna får yoghurt eller likn. i barnehagen. Barnet mitt er et særdeles kvikt ,oppgående og ikke overvektig barn selv om det får servelat eller salami på brødet og får litt kake i spesielle anledninger!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Er så enig så enig...... Her i huset spier vi det jeg kaller vanlig normal kost.. Men koser oss litt ekstra på lørdagene.. Men sønnen her i huset er ikke overvektig i det hele tatt... Helt vanlig.. Men vi holder oss i fysisk aktivitet... Er masse ute å går tur, da går han selv.. Han er aktiv i bhg.. Og ellers.. Han får prim på brødskiva..
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Heeelt enig. Jeg er opptatt av sunt kosthold, men du er likevel mye nøyere enn meg. Nesten hver eneste lørdag formiddag i ni-ti tiden (han står opp fem) går lillegutt og jeg ned til byen og setter oss på bord utenfor en fast cafe og spiser hver vår bolle og ser på folk. Sååå koselig:) Det virker bare helt sprøtt for meg å ikke skulle gjøre sånt.
Guttemamma x 3 Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Er så enig. Litt av alt er vår filosofi. Nå har vi en gutt som i utgangspunktet veier litt for lite så for vår del gjelder det å få inn MEST mulig kalorier. Det er mulig vi hadde hatt et annet syn på det hvis han hadde ligget langt over det øverste percentilen, men jeg tror egentlig ikke det. De er jo så aktive og vokser så mye at det meste jevner seg ut til de blir 4-5 år.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Er forsåvidt enig i mye av det du sier. Hver får gjøre sine valg for barna sine.....Selv prøver jeg å velge bort sukker så lenge jeg kan, men ja, han har fått både kake og annet. Det jeg derimot ikke forstår meg på er når barn får sukkerholdige kjeks og saft hver dag, flere ganger til dagen. Folk får riktignok gjøre som de vil, jeg sier ikke noe. Men det slår meg at folk ser rart på meg hvis vi pent takker nei til boller og kjeks på lekeplassen. Syns ikke han trenger sånnt til hverdags jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg blir også helt svett av dette hysteriet! Ja takk til sunn fornuft!!!
Kebbelife Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Barn skal ha mye fett. Fettet øker utbyttet av de andre næringsstoffer i maten. Jeg tror mange foreldre blander sammen fordi voksne ofte ikke trenger så mye mer fett enn de allerede har.
winneboo Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Jenta mi lever ikke på diett akkurat. Men hun er ikke så stor da så hun har ikke vondt av å legge på seg litt. Noen er overhysteriske når det kommer til å gi fett til ungen, men selv sitter de å gafler i seg alt mulig usunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå