PMST Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hva i alledager skal jeg gjøre..bare pupp vil hun ha... har prøvd middager ,banan,avacado,potet,frukt i alle fasonger og smaker,velling,grøt....ååå herregud hun er 8mnd...blir helt fortvilet.. hun pleide å spise godt med mat ihvertfall 2 måltider..120-150ml med grøt og ett stort glass med middag.... Får i henne litt skive da... Er dette en forbigående episode..? noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 selvfølgelig er det en forbigående episode, kanskje hun er litt kvalm? Blir helt matt av all den hysterien fra en del her inne.
PMST Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 takk for tåplig svar..! Kunne likegodt ikke svart.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Er du så fortvilet fordi barnet ditt takker nei til mat i dag? ÆRLIG TALT. Dette er HELT normalt av å til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
PMST Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2006 ikke bare i dag...over 1,5 uker.....! Det er fortvilendes er det hun er ikke så stor fra før..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Vi har å et sånt problem fortiden å hun er 9mnd. Vi orker ikke å styre så mye med mating ,vil hun ikka ha mat men bare melk så får ho det. Vi prøver med gjevne mellomrom samt at vi spiser lamme ho å da bruker hun som regel å spise våres mat. Alt fra brødskiver til nesten samme mat som vi spiser. Prøv hjemmelaget midda feks fiske pudding med grønnsaker å hvitsaus som er laget av tillegg. Det gjor susen hær. Ta det bare mero det ordner seg til slutt.
-Bobsi Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Vi hadde samme problem en periode. HS bad oss om å ta det helt med ro, tilby henne mat mens vi selv spiste, og ikke bekymre oss eller på noen som helst måte presse henne. Vi skulle heller ikke tilby alternativ mat, da hun da oppdager at hun kan manipulere oss. hun får det vi tilbyr, ferdig med det. For oss har det gått over all forventning, hun spiser for det meste godt, men av og til lite. Men så lenge hun er frisk og rask, tar jeg det helt med ro, det går seg til etterhvert.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg tror det beste er å ta et par-tre dager helt "fri". Ikke tilby noe annet enn pupp i fri-perioden. Hun merker nok at du er litt stresset, og gjør seg ekstra vanskelig av den grunn. Etter 2-3 dager finner du frem skjea igjen. Da er hun forhåpentligvis positivt innstilt til den! Jeg synes også det er kjempefrustrerende nåe de små ikke vil spise..
PMST Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2006 takk for fine svar...blir helt ute av meg..hun er vanvittig aktiv og trenger mer en pupp.. Men skal prøve så godt jeg kan å bare tilby henne pupp i ett par dager så kansje hun vil ha mat igjen etterhvert.. takk for svar;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå