sørlandstulla Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har tenkt på å fri til min kjære. Overraske han. Men så var det dette med ringer da... Hva er vanlig? Har man en forlovelsesring først og en annen som giftering etter bryllupet? Eller er det samme ringen man bruker? Hva graverer man inni forlovelsesringene? Andre her som vil dele erfaringer med hva de gjorde? Kan også godt få tips om hvordan fri på en spesiell måte? Har lyst til å handle ring slik at jeg har den når jeg frir, men kan jo være vanskelig å finne rett størrele til han... Et annet alternativ er jo å fri, for så å kjøpe ringer sammen etterpå, men gir man noe annet symbolsk når man frir da? Hva gjorde dere?
Serial mom Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Vi hadde allerede bestemt oss for å gifte oss da mannen min fridde,så vi kjøpte gifteringer like etterpå(hadde ikke forventa at han skulle fri på ordentlig siden vi allerede hadde hentet skjemane fra folkeregisteret!) Vi hadde bestemt fra før at vi ikke skulle ha noen ordentlig forlovelsestid med ringer og sånt. Dersom vi skulle hatt det,ville jeg ikke brukt samme ringen som giftering,men kjøpt nye. Syntes selv det var veeeeldig stas å ta på flunkende ny ring på bryllupsdagen:-) Du kan jo kjøpe noen ringer som ikke er så dyre nå,og heller legge litt mer i gifteringene. Du kan gravere akkurat hva du vil inni,men det mest vanlige er vel navn på kjæresten din og dato.(mange skriver Din ....,eller for alltid bla bla bla,som sagt hva som helst!) Har ingen gode forslag til frieri,men pass på å gjøre det på en måte hvor han ikke føler seg brydd eller presset,som f.eks på offentlig sted,mange gutter synes ikke det er så stas.(men jeg aner jo ikke åssen gutten din er!) Jeg foreslo for ei annen jente her at hun kunne sende inn vovven eller katta i stua med en lapp rundt halsen hvor det står "vil du gifte deg med mamman min?" Lykke til!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 vi har samme ringen som da vi forlovet oss,..kjøpte den sammen...
VinterSol+2 Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 vi brukte samme ringene. ventet med å gravere noe i de, ettersom vi skulle bruke de samme (vi er studenter, og kutter jo ned der vi kan) men det har vi ikke fått gjort enda. hihi. treiginger. noen mennesker graverer både forlovelsesdate og bryllupsdato inni. og noen vil ha to ringer. du kan i grunn velge helt selv!
Happy H Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 skjønna godt du vil ha en ring!!!!! Vi ble enig om å forlove oss, bestilte ringer, graverte forlovelses datoen og en personlig tekst i ringene... så fridde han over 1år seinere..hihi, hadde sagt eg ikkje ville gifte meg m han flr han fridde skikkelig! vi skal ha nye gifteringer..fordi vi har lyst på en ny til bryllupet, men og fordi forlovelsesringene e litt tøffere. mannen hadde aldri gått m ring i sitt liv og ville ha noen litt stilige.. til bryllupet ska vi ha den litt mer tradisjonelle, men ikkje helt vanlige då.. e heldig å ha en svigerfar som e gullsmed:)
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Høres ut som om mannen din har noe å glede seg til ) Jeg ble dratt med til gullsmed for å sjekke ringstr før frieriet, så skjønte lunta kan du si... Men likevel ble det veldig romantisk, og overraskende på sin måte. Vi var ute på reise sammen med et vennepar, så sambo hadde avtalt en del med reiseleder. Så etter frieriet var det et band der som spilte vår sang, mens vi danset foran alle sammen (flaut, men oxo veldig koselig). Vi har bestemt oss for å kjøpe nye ringer til bryllupet, men fordi vi har lyst på et par ringer som koster litt, og bryllup er DYRT, så skal vi droppe morgengave. Da bruker vi heller de ekstra pengene på gifteringer, er jo noe man skal ha resten av livet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå