Sonnas 2 vidunder Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Prøver å finne sammen med ex'en igjen, etter at vi fant ut at vi skulle bli mamma og pappa. Ikke lett, men vi tar det dag for dag, og er enige om at vi får iallefall gjøre alt vi kan. Stadig får jeg stikkinger i sida som jeg tar svært ille opp. Denne pappaen er bondegutt, og skal overta gården om noen år. Likevel må jeg si at jeg fikk meg et slag i trynet da jeg fikk forståelsen av at han SÅ mye heller vil ha en gutt enn en jente..odelsgutt og denslags. Nå har det seg slik at vi ikke vet kjønnet, men jeg er helt overbevist om at dette er ei lita tulle. Har 'visst' det siden jeg fant ut at jeg var gravid. Er det virkelig sånn? Kan noen bli skuffa dersom barnet deres ikke er av det kjønnet man aller helst vil ha? Er ikke kjærligheten til barnet like stor uansett??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Siden du er så sikker på at det blir jente så må jeg spørre: Vil du bli skuffa hvis du får en gutt i armene? Høres ut som du virkelig ønsker en jente, nemlig. Ingen kan vite før ungen kommer ut!
Sonnas 2 vidunder Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2006 Hehe..neida Jeg er kjempeglad for at jeg skal ha baby jeg, samme om det er en tøff gutt, eller ei lita prinsesse. Vet ikke hvorfor, og det er helt sikkert bare dumt, men er helt sikker på at dette er ei jente.. Derfor jeg ble bekymra da jeg skjønte at han ville ha gutt.
Tika Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Hellu! Tror ikke du skal bekymre deg jeg! Så godt som alle menn/gutter vil helst ha en gutt (vertfal av de jeg kjenner, inkludert min egen mann) men min oppfattning er at det overhode ikke spiller noen rolle når barnet kommer og ar faktisk så knytter menn sterkere bånd med jentene sine (ikke mer glad i altså, bare et nærere bånd) Skulle ikke svart på dnne men jeg klarte ikke å la vere.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Det har faktisk skjedd at bønder som venter tvillinger, en av hver, har krevd KS og at gutten tas ut først. Selv når det hadde vært mer forsvarlig å ta ut jenta først pga måten de lå på. Syke reaksjoner på loven da den ble endret til at førstefødte uansett kjønn var den som skulle overta
Zummi Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Vi venter jente og jeg håpet egentlig mest på det Hun må likevel finne seg i fisketurer, bilbane, geocaching, dataspill, leking og annet fanteri som far måtte finne på
samboer87 Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Vi får gutt vi da og pappaen er kjempestolt! tror han hadde blitt like glad uansett jeg det er jeg=)
Jippi! Maibaby! Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Hvis det blir ei jente blir hun jo odelsjente. Er vel llike stas det vel?
Sonnas 2 vidunder Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2006 Nei..det er visst ikke like stas det.. trangsynt kanskje, det mener nå iallefall jeg, men sånn er han.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Du kan jo minne typen din på at det ikke er alle som får barn i det hele tatt, og han bør være gla utstyret virker i det hele tatt!!!! Det er vel sånn at bønder potensiellt er borti så mye kjemikalier på jobb at de ikke får til å få barn på vanlig måte.. Og en ting til: Nåtildags er det ikke sikkert at trangsynte typer klarer å beholde hverken damene eller ungene hvis de ikke passer seg :-\ grr.. (men selvfølgeligvis, hvis dere holder på å lappe på forholdet er det lurt å si det på en pen måte og ikke hvis dere er i en krangel..)
Pappaimars Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Uffda. Dette hørtes jo ikke bra ut. Vil jo nødig strø salt i såret, men jeg har ikke hørt om mange forhold som blir bra igjen når man får barn. Når man også har en kjønnsfacsistisk mann blir det jo ikke lettere.. Håper det går bra, men det høres litt stusselig ut.. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå