X-tonus Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Driver så smått og planlegger forsøk på nattavvenning til helga. Og da må jeg ha planen klar i hodet mitt på forhånd, for å være kreativ midt på natta kan jeg bare glemme! Når babyen våkner midt på natta skal hun selvsagt få trøst og evt vann å drikke hvis hun vil ha. Blir nok en del skriking kan jeg tenke meg! Bærer dere babyen rundt til h*n roer seg, eller lar dere h*n ligge i senga og bli trøstet der? Setter pris på svar, evt noen lure tips... Klem
Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ga vann, la kosekluten med ansiktet og tutten i munnen... ble ikke noe grining! Jeg var også forberedt på hyling og skriking! griner gutten min etter flaska med vann, så er han sulten, og får da melk!
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Tok en nattavvenning i natt. Han våknet kl. 03. Ga han vann og kos. Han holdt det gående i 1 time, men så ikke ut som han hadde det så ille. Lå å skravlet og ropte. Tok han ikke opp av sengen. Hadde tenkt i forkant at jeg ikke skulle gi meg før kl var minst 06. Han sovnet igjen kl 04 og sov til 07.45: ) Første dagen gikk kjempe lett, men får se hvordan det går i natt igjen. Han skal sove hos besteforeldrene sine fra fredag til lørdag så mulig det kan bli litt ødelagt da, men da får jeg ta opp kampen igjen natt til søndag. Tror ikke at han er så sulten på natta, det er mest kosen han er ute etter. De gangene jeg har gitt han melk så har han holdt seg våken i 1 times tid etterpå uansett.
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Kan bare snakke av egen erfaring, vi avvente da lillemor var 5-6 mnd gammel (7 nå). IKKE ta henne opp! Det er bjørnetjeneste de luxe. Gå inn til henne, snakk rolig og si at "nå er det natten. Mamma og pappa er her, men nå skal lille vennen sove". Puske litt går an, gi henne ting hun forbinder med kos. Har hun smokk? Koseklut? Bamse? Sånne ting kan da være lurt å bruke. Kan ta en liten stund før hun roer seg i begynnelsen, og så lenge hun ikke er panisk (her var hun bare litt halvvåken og survete) kan hun bare ligge. Poenget er at hun skal skjønne at det ikke kommer mat når hun våkner, og at hun må finne søvnen igjen selv. Sett et klokkeslett for når det er morgen. Før dette skal hun da ikke få mat. Vi brukte kl 06 som mal og det har funket fint. Nå vil hun ha frokost rundt kl 7-halv 8. To netter tok det her, før hun sov rundt. Det kommer sikkert til å gå kjempefint, bare du har planen klar ) Lykke til!
celi** Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 jeg ga vann og roet henne i senga.. hun klaget/gråt ca 4 min ..så ga jeg sutt eller roet..dette gjenntok seg noen ganger. holdt på to netter. hvis babyn gråter hysterisk så ville jeg tatt opp og roet..men så lenge det er gråt/klaging så ville jeg latt babyen være i senga
X-tonus Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2006 Hei og takk for svar! Fint å høre forskjellige tilbakemeldinger på dette. Jeg tror jeg er klar for den kampen nå.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 huff gruer meg til kampen jeg...eller tror egentlig ikke at det blir så stor kamp her...men vi får se;) skal begynne snart.*utsette*hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå