Maud Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 På lørdag var den store dagen. Vi reiste opp til fjellstua på torsdag, det betyr at jeg ikke så ditt innlegg før i dag, Madeira. Det var morsomt å lese allikevel :-D På torsdag og fredag på dagen fikk vi oss noen fjellturer, fikk gjort de siste avtalene med personalet og møtte fotografen. Han var den eneste vi ikke møtte da vi var der oppe i sommer. Utover fredag ettermiddag begynte de første gjestene å komme. Det var strålende vær hele helgen, helt oppe i 15 grader. Det er masse når man er over 1000 meter i midten av oktober. På fredag kveld var i underkant av 40 gjester kommet (da manglet det 15) og vi serverte buffet. Etterpå var det underholdning. Blant annet en venninne som er stand up komiker, det lagde skikkelig stemning. Det er utendørs badestamp der, de tøffeste badet. Jeg var ikke en av dem... Noen tok festen helt ut og holdt på til kl 06 lørdag morgen. På lørdag spiste vi frokost sammen med gjestene våre, ordnet noen siste ting og så dro forloveren min og jeg til frisøren. Vi ble kjempefine begge to, men brukte litt lang tid og måtte ringe og gi beskjed om at vi ble forsinket til vielsen. Da vi kom heseblesende opp, sto pappa og sønnen min trippende og ventet. Ingen av dem visste hvor buketten min var. Mannen til min forlover løp inn og spurte min tilkommende som ikke visste selv om han hadde hentet alle blomstene et par timer før. Jeg måtte selv løpe opp en trapp til selskapslokalet og lete. Det viste seg at buketten var plassert på bordet. Heldigvis var den akkurat som jeg hadde sett for meg. Røde kalaer (litt rustrøde), champagnefargete roser, en del grønt og litt sølv. Lang og smal. Vielsen startet dermed ti minutter forsinket. Sønnen min på 7 gikk først, deretter kom pappa og jeg. Vi hadde øvd litt dagen før og sønnen klarte å gå akkurat passe sakte til Conquest of Paradise av Vangelis. Fremme i lokalet sto mannen min (tenk at han er det nå!) og strålte, han var kjempeflott! Alle jeg så på hadde tårer i øynene og jeg gråt en del... Vi hadde to forskjellige tekstlesninger fra Profeten, allsang (Kjærlighetsvisa som faktisk ga oss begge tårer i øynene da vi sang ”Ingen e så god som du da, ingen e så god som du”), en saxofonist som spilte solo og selve talen fra henne i Human Etisk forbund. Jeg ble så ivrig at jeg kysset brudgommen rett før vi fikk høre at han kunne kysse meg... Vielsen var utrolig flott, akkurat som vi hadde drømt om, bare enda mer stemningsfull. Etterpå fikk gjestene ta noen få bilder og vi fikk litt champagne før vi dro og møtte fotografen ute ved en foss med høstfarger i fjellet rundt oss. Barna (han på 7 og fellesbarnet på 1) var med på noen bilder, vi tok enda flere etterpå. Det var faktisk morsomt, gleder meg til vi får dem om en ukes tid. Så dro vi rett til middag, 4 retter. Alt var veldig godt. Stekt fjellørret med blomkålpurrè, lam med kantareller, ratatouille og pommes duchesse, lun brie med fersk fiken og hjemmelaget multeis med varme bjørnebær. Talene var flotte og ikke for mange. Mannen min endte sin tale med å si at han trodde jeg kanskje følte meg snytt for et "skikkelig frieri" (han fridde på fødestua, temmelig impulsivt, en time etter at sønnen ble født). Derfor vil jeg gjøre det skikkelig nå, sa han. Han gikk ned på kne og klarte å si ”Tusen takk for at du ville gifte deg med meg. Jeg elsker deg” før stemmen brast og han ikke klarte å si resten av det han hadde planlagt. Tror alle gjestene gråt. Min tale var på langt nær så rørende, men mannen min syntes den var flott. Etter middag var det dans, vi hadde gått på kurs og lært vals og kom oss greit igjennom. Musikken var en ferdig oppsatt spilleliste på laptop’en med mye fra 80-tallet og litt fra 60- og 70-tallet. Kakene kom frem en times tid etter at vi gikk fra bordet. Jeg giftet meg med en sunnmøring, det var altfor mange kaker slik som det skal være i følge ham. Vi endte festen rundt 02, barna fikk sove sammen med foreldrene mine. Det ga mulighet til litt markering av natten og ikke minst mulighet til å sove lenger enn til 06 dagen etter. Jeg fikk Calvin Klein klokke av mannen min i morgengave, han fikk en luksushelg på svensk herregård av meg. Vi fikk masse fint i gaver ellers også. Det aller beste var kanskje reise-gavekort på 10 000 med barnevakt fra mamma og pappa. Etterpå har vi hatt to dager på hotell alle fire. Basseng, fjellturer og avslapning. Fint, men det hadde vært godt med litt voksentid også. Hadde jeg visst hvor fint det var å gifte seg hadde jeg gledet meg enda mer!
Alba44 Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Høres ut som dere har hatt en super dag!!!!! Gratulerer masse som nygift & kos dere masse )) Gleder meg mer til å gifte meg når jeg hører så fine historier!!
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 åhh, så koselig det hørtes ut!!!! Gratulerer masse Maud! Å nå gleder jeg meg masse til 04.08..... synd det er så lenge til....
jente,jente, ? Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 åå, snufs.. Blir helt rørt her jeg! Høres helt fantastisk ut Gratulerer så mye!!!
anaina Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Gratulerer! Så fint at dere også hadde flaks med været! Det er jo ikke akkurat noe man kan ta for gitt på fjellet om høsten, men det er ikke noe som er nydeligere en høyfjell i høstsol. Det må i såfall være et brudepar på høyfjell i høstsol... Og god tur på bryllupsgavebryllupsreise, snakk om perfekt presang!
Happy H Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 ååå for en nydelig helg Maud!!!høres helt fantastisk perfekt ut..sitte her med litt tårer i øynene når eg leser..at mannen din gikk ned på kne og takket for deg va jo bare suuuper skjønt og romantisk.. gleder meg bare endå meir til mitt eget bryllup no når eg lese om din fantastiske dag. Våre dager blir jo vidt forskjellige, d e litt arti. Lykke til i den nye tilværelsen som konemor:)ønske dåkke all lykke i fremtiden! stor klem
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Høres ut som om dere har hatt en super dag ) Gratulerer masse, og måtte dere leve lykkelig alle deres dager!!! Nå fikk jeg enda mer sommerfugler, og de neste 5 mnd kan bare ikke gå fort nok... Klem
anaina Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Maud, hva het det der dere holdt bryllupet?
Maud Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2006 Vi var på Bergsjøstølen, 3 mil fra Ål i Hallingdal. Dere var på Kongsvold, gjetter jeg på.
anaina Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Det stemmer. Det var faktisk mannen min som bestemte det, jeg hadde aldri vært der engang da vi booket, men jeg angrer ikke på at jeg lot ham bestemme! Nydelige bilder fra Bergsjøstølen!
sussa4 Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Gratulerer med dagen Høres ut som dere har hatt det helt topp Må være enig med Raggsokk om at det var rørende lesestoff: .) Håper du etterhvert legger inn et par bilder så vi får se hvor fin du var
Dolla&Heidi&spire Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Nyydelig bryllup!!! gratulerer så masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå