Gå til innhold

Spiser de mindre når de får tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 6 mdr og fikk to tenner nede da hun var 4 mdr. Nå er symptomene her igjen, sutring, sikling og kløe. De siste dagene har hun ikke villet spise skikkelig heller. Vil ikke ha så mye melk som vanlig og grøten brekker hun seg av. Det virker ikke som om hun har vondt og derfor ikke vil spise, men at hun ikke er sulten bare. Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt tanken jeg også. Virker som knøttet tuller en del med mat hver gang han får tenner. Er sånn at jeg rekker å starte å irritere meg over det før jeg husker at åja, tenner ja :)

Skrevet

Jenta mi slutta å spise grøt sånn brått,å i den lille perioden dukket det opp 2 tenner,prøvde gi grøt på nytt i går å da ville hun ha=)Så jeg tror det var tennene som gjorde at hun ikke ville spise...

Skrevet

Det samme skjedde her. Han ville ikke ha så mye melk og grøt og middag kunne jeg bare glemme. Det er nok litt sårt i gommen.

Men nå som tennene har kommet litt ut så vil han ha grøt igjen.

Skrevet

Her ble det mindre mat når tennen kom.

Hun gråt omtrent ved hver grøtskje pga. av at hun tydeligvis var kjempesår så det var vondt å få fast føde inn i munnen.

Og bare for å si det slik hun er ett matvrak og vi har ikke problemer med å få i henne fast føde til vanlig.

De kan bli veldig såre når tennene er i anmars og derfor ikke vill ha så mye mat.

Skrevet

Takk for svar. Får håpe det titter opp noen tannebisser snart, dette er ikke noe moro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...