♥ Lolly ♥ Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Dette er tips fra BIM: Det du trenger er: Hårbørste og sjampo Tannbørste og pasta En stor skjorte eller t-skjorte Amme bh Et par romslige truser der det er plass til solide bind En vid og god bukse eller skjorts (mange svetter mye etter fødselen) Sandaler eller litt løse innesko Penger til å ringe for eller telekort Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus) Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året. En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet. Noen steder må du etterhvert også ha med bind til deg selv til når du er på barsel. Hør med fødestedet ditt. Ta med minst mulig av verdi da det desverre kan være en del tyverier rundt omkring fordi det er vanskelig for personalet å se hvem som ikke hører til på en travel barselavdeling. Jeg vil legge til: - Mobil + lader - Evt. musikk - Foto- / videokamera - Svangerskapspapirer - Purelan eller lignende - Toalettsaker som deodorant og sminke hvis du bruker det - og har lyst å se litt piggere ut enn du føler deg Hvis du ikke får med alt i farten er det sikkert ikke krise og din kjære kan nok ta med ting du føler du trenger i ettertid... Lykke til
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Vet ikke hvor du skal føde,men på noen sykehus har de utroli ubehagli sånt heilt tynt dopapir...(sånt på en stoooor rull) Jeg har planer om å pakke med meg en god dorull i tillegg..hehe.. Utrolig ubehagli om man må sitte å tørke m papir som ikke suger til seg noe spes når man blør endel etter fødselen!
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 knalltips det der med dopapir... det skal jeg også gjøre....
Tiddelidu Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Negl fil til beibien, drikkeflaske, litt snæx som sjokolade, nøtter. Bordspeil så du slipper å bruke så lang tid på badet, et par bodyer og lue til beibienn. Xylocain bedøvelsesgel til å smøre nedetil (fås kjøpt på apotek), notisblokk til å skrive ned gaver du får. Føner til å tørk underlivet med. Truser som sitter godt. Løse bukser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå