Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er gravid (helt i begynnelsen av uke 16) men kjenner etter hvert en snikende uro for om noe er galt. (Alt var i orden på UL for to uker siden.) Grunnen er at jeg lurer på om magen min er for liten. Magen står riktig nok rett ut men jeg kjenner på en møte ingen kul nederst der som livmoren ligger. Når jeg legger meg på ryggen flater magen helt ut og det er så vidt jeg kan kjenne en forhøyning der livmoren er. Buksene mine strammer ikke særlig fordi den magen jeg har kommer over bukselinningen. Jeg er nok ekstra redd fordi jeg hadde en MA i uke 18 i januar. Jeg er gangske sikker på at magen var like stor som nå, selv om fosteret døde i uke 11. Hm..kan noen som er omtrent like langt kommet, eller har erfaring, si noe om sin mage. Kjenner dere livmoren tydelig eller er det bare magen generelt som vokser? Blir svært glad for svar. mvh
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Hei. jeg var også engstelig for nok en MA denne gangen, for magen ble plutselig slapp og dvask, kjente ikke livmora. Var på ordinær UL iuke 17, og da forklarte jordmora at livmora var bakovrbøyd, og derfor vanskelig å kjenne. Det var også grunnen til at magen ble slapp og ikke vistes. No er det full fest i magen, jeg er 24+3 og alt ser bra ut Ta deg en tur til jordmor eller lege. Du får sikkert time på dagen siden du har hatt MA så seint i svangerskapet tidligere. Lykke til. Går nok bra, skal du se )
Fia74 Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for responsen - godt m en oppmuntring.-) Får ta en telefon til legen i morgen. :-)
Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg vil berre si til deg at jeg kjennte ikke livmoren min i det hele tatt da jeg var 16 uker, å når jeg la meg ned hadde jeg såvidt en hump der nede. Jeg har fortsatt den lille babyen min i magen og er i dag 29+5. Du skal nok ikke bekymre deg for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå