Gå til innhold

Dere som har barn som pendler,

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle tenker dere at barn bør være før de kan reise alene? I mitt tilfelle er det snakk om en båtreise på vel en time.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på barnet. Noen kan når de er 10 år og andre kan når de er 6 år. Foreldrene må nesten vurdere om barnet er "stort nok/voksen nok" til det.

Skrevet

Tja....

Min stesønn på snart 11 hadde nok kunnet gjøre det alene i et år eller to ihvertfall, om vi hadde blitt med ham en del ganger først og han følte seg trygg selv.

Min andre stesønn som akkurat har fylt 7, hadde jeg ikke villet sendt avgårde på en sånn tur alene enda.

Men det kommer selvfølgelig veldig an på barnet og hva h*n mener selv også.

Her i huset er vel svaret da en gang mellom 7 og 10/11...

Skrevet

Min sønn er 7 og det er ikke aktuelt at han reiser alene. For vår del ville det være snakk om flere bytter av kommunikasjonsmiddel også. Innen han er ungdomsskoleelev håper jeg kan klarer det. Vil imidlertid ikke tvinge på ham denne løsningen før han er helt klar for den selv. Han er ikke alltid like glad for å dra til pappa og liker i hvert fall ikke at han må reise frem og tilbake. Da tenker jeg det er viktig å gjøre de negative konsekvensene så små som mulig. Han trenger ikke enda en grunn til å helst ville slippe å dra til pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...