Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Legen vil rett å slett ikke sjekke meg!! Han sier de bare sjekker gravide som har sliti med masse urinveis innfeksjoner og unormal utflod!!! Hva skal man gjøre egentlig? Er det ikke så farlig som man tror??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 34+6 uker men ville sjekket meg i de siste fire ukene......
Mayken Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Legen min vil heller ikke sjekke meg, har nevnt det for han 2 ganger, man han sier det ikke er nødvendig. Jeg er 37+2 i dag.
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Ulempen er at antibiotikakur ikke er helt ufarlig det heller. Man har heller ingen garanti for at det funker. Selv om du får en kur ved fødsel. Jeg ville anbealt deg å lese deg litt opp på dette temaet. Men uansett - syns ikke noe om at legen nekter å teste deg!
♡Linda♡ Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 er dette den GBS testen eller den?? Spurte jordmora mi om den og hu sa det samme....så skal høre med legen min også... Snakka med ei venninne som er lege og hu sa det at der hu hadde vært i turnus hadde det vært ren rutine og ta denne testen.. lurer da på hvorfor de har det bare noen steder jeg da? hmmmm....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Det er noe dritt!! Vil jo vere på den sikre siden......
♡Linda♡ Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 hu venninna mi sa også at.. hmm var det hver 10 kvinne har det.. så veldig mange har det jo uten at man vet det og som oftest går det jo da bra:) så stresser ikke veldig mye med det... men skal som sagt over høre med legen min også--
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 jepp tror det er GBS den heter.....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar:0) Beskymrer meg over alt for tiden!! Slitsomt........
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Hvordan blir dette sjekket? Tenkte jeg skulle høre med legen min ved neste time...
♡Linda♡ Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Gynekologisk undersøkelse i uke 38 tror jeg... må ihverfall være nærme termin...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 En veninne av meg har tatt denne testen å da måtte de ta blod prøve av bebisen inne i magen fra hodet noe som var vanskelig de bommet hvis to ganger den tredje gangen satt den å prøven ble tatt. Hun hadde positiv test å fikk antibiotika under fødsel.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 I mitt forrige svangerskap hadde jeg mange UVI der de til slutt oppdaget streptokokk b i urinprøvene. Jeg fikk antibiotika under fødselen. I dette svangerskapet har jeg bekymret meg veldig over dette, særlig etter å ha lest mediene for en tid tilbake. Har levert inn x antall urinprøver, men har ingen UVI. Spurte da legen min om det var mulig å bli testet om jeg enda var bærer av denne bakterien. Fikk en GU der han tok prøve fra inni skjeden. Fikk svar på mandag at bakterien var der ja, så nå går jeg på antibiotika og vil få det under fødselen også. Jeg er forresten 34+2 uker på vei og jeg tok denne prøven for et par uker siden. Du kunne ikke prøvd å bytte lege da? Er ikke noe særlig å gå og bekymre seg over slike ting når det er så lett å få det påvist/ikke påvist.
Hermine. Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har også fått beskjed av min lege at de bare sjekker kvinner som er i risikogruppen.. Jeg ringte derfor Volvat og de kunne ta prøven av meg, en liten GU bare, men burde ta det i uke 36 fikk jeg beskjed om for det tar litt tid å analysere prøven og da får du også svar om du skulle føde litt før termin. Men jeg måtte være klar over at man kan få bakterien når som helst så man er ikke "sikret" selv om den er negativ.. Jeg tok en prøve i sommer, ble så bekymret over alle skriveriene, var negativ da, men kan like så godt ha det nå.. Noen leger mener den burde tas, andre ikke.. Jeg gidder ikke å gå rundt å være bekymret til de får blitt enige og bestemt seg, så jeg skal ta den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå