Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini-you..hehe.

Bruker stort sett engangskluter jeg. (sååå digg, bruk og kast) Ofte tar jeg bare vann på disse og drar over. Og ved bæsj så er det veldig kjekt å slippe å få kluten full av bæsj, skylle og bruke igjen. Koster meg ca 30,- mnd. og det er det jaggu verdt. Våtservietter er greit. Kjøp en pakke. Greit å ha på "tur". Om du ikke har sånn mini-pakke kan du nappe ut en del og putte i brødpose:) Om du velger å bruke dette til hverdags kommer an på pompen til velsa:)

Greit å ha noen vanlige kluter da...

En såpesak. Her blir det ofte vask i vasken. Spes. om morgnen og hvis han har tissa seg ut. Da tar jeg en pump såpe og skyller i vasken. Setter i proppen og setter ham så han ser seg i speilet. Storveis underholdning..både fra han i speilet og for meg;) Ja så en såpesak er greit. Jada de sier minst mulig såpe, men med bæsj til øra skyller ikke jeg med litt vann!

Jeg har og kjøpt en "bad" som vi bruker ved dusjing/bading (tror denne er mildere enn såpe) og en shampo. Dette kommer an på den andre enden av vesla;) E svetter veldig i skallen og det sammen med litt gulp lukter ikke blomster. Har og pupper..HAHA puDDer (ja har pupper og da men..hihi nå lo jeg høyt her) Kjekt å ha på pumpen som forebyggende eller ved sårhet. (hadde en fra før, kjøpte ikke inn).

Hmm..jo og zinksalve. Har du prøver fra natusan e.l. så ikke kjøp. Disse holder leeenge. Og kanskje får du ikke bruk for mer hele bleieperioden. Evt. en bleiesalve. Har prøver på det og jeg. Veldig kjekt med prøver. Spør stefar. Kanskje han fikser en del. Kanskje tåler ikke ungen det og det produktet og kanskje trenger du ikke mer enn den prøven.

q-tips (men det regner jeg med at du har uansett) og klorhexidin? eller pyrisept.

Jo og olje. Greit å ha om hun blir tørr. Enten smøre rett på eller litt i vannet. Jeg kjjøpte en lotion og, men den har ejg nesten ikke brukt. Var mye bedre med olje. Bra etter et par dager.

Ja også bleier da... Jeg synes Libero er dessidert best i newborn, men pampers2 er grei før man går over på mini i libero. Er som regle greit å bytte litt. De har mellomstr. ift til hverandre om du skjønte den.

Hårføner er superbra. Han storkoser seg. Intet er som å få føna balla;) Blir helt tørr og fin i valkene og koser seg massse! Pass på å ikke brenne barnet! ;) (har en slik med innstilling på varmen)

Tok av litt her jeg, men sitter nå bare her å glor mens gubben ser CL.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå fredag? hmm, vet ikke helt enda. Mener det var noe..åjaaa det var cat:D Men ser ut til at det blir utsatt til etter søndag. Mulig ei venninne kommer på besøk. Om ikke tar jeg meg sikkert en tur.

Skrevet

ja skal vi se ja jeg har lyst på en dunpose er voksi et must også eller?

Det er litt sprøtt å tenke på at før jeg dro så var det varmt, han var jo varm i vanlige klær under dyna og så kommer vi hjem til kulde Oskar (og vi) kommer til å få sjokk må få ønsket han noen varme ting.

Votter har vi ikke.

Vi steller mest uten stelleprodukter vi, Europris hadde noen engangs kluter jeg likte- liker ikke libero sine

Bruker mye klut og vi da , hender vi bruker våtservietter for å få bort bæsj og så vasker jeg over med klut.

Har olje i vannet når det bades. Oskar har ikke hatt problemer med huden heldigvis så v i har ikke smurt noe jo litt i kinnene en gang eller to, men da har jeg tatt sjansen på å bruke en av mine hundre kremer som er uparfymerte.

kjipern kab selv om jeg ikke var invitert så lurte jeg litt på om jeg skulle tatt en tur tittet på trådmenneskene men jeg tør nok ikke tro på at jeg orker nå på fredag

Skrevet

Har lammeskinn og dundyne i vogna jeg, og vesla er god og varm når jeg tar henne opp. Har lurt på om jeg skal sette på henne votter neste gang jeg skal ut å trille tur... Hun fikk sånne pittesmå grønne strikkavotter av sin oldemor til dåpen, og det er så nudelige!!!!!

Har en teutoniapose som skal i etterhvert, men har jo såvidt bare sett på den... Kanskje finne den frem? (fått av naboen på hytta faktisk...hehe..) Og kanskje få vasket den, for den er sånn som gåri vaskemaskina!!

Det var vel snakk om dibtreff neste uke var det ikke?? tihi la igjen en kommentar om at sørumsand ikke var det mest spennende og at parkeringsvaktene er ivrige der :)

Får se om jeg tar en tur nå imorgen, må nesten se an formen på snuppa først. Hun har vært litt sutrete etter vaksina... Hatt dårlig matlyst og bare villet ha flaska, men tror det ordner seg nå!

Nå har snuppa sovet sin første HELE natt!!!!!!!!! La henne 19.30 igår kveld (våken, men trøtt) og hun våknet ikke før 6 imorges!!! Men atte AU i puppene da........ Nå sover hun søtt igjen :)

Skrevet

Blir ikke så mye jeg trenger å handle da...

Har våtservietter og engangskluter. Bleier er kjøpt inn, så blir vel egentlig bare å kjøpe en med salve og en med pudder sånn for å ha i hus også shampo/bad/olje produkter.

Men får se hva stefaren min tok med hjem til meg i går først før jeg handler. Han jobber nemlig på hovedlageret til apokjeden (leverer til apotek1) så han får kjøpt massse billig greier der. Vet han fikk kjøpt en mauell brystpumpe til meg til 20 kroner. Ville egentlig ha en elektrisk, men det hadde de ikke, men for 20 kr så skal jeg gladelig prøve en manuell først.

Også skulle han kjøpe med brystvortekrem og se hva han fant av stelleprodukter og flasker/smokker.

De har en egen butikk på lageret der hvor alt bare koster fra 5-20 kroner. Kan være at forpakningen er brutt eller at produktet er utgått eller bare en liten skjønnhetsfeil eller at de har fått varerer i retur, feilplukk etc.

Er faktisk helt utrolig hva han får med hjem til en rimelig penge!!

Skrevet

Var ikke meningen å ikke be deg Herkules. Jeg bare var litt usikker på hvem av dere som bor her på Romerike:) Du må jo komme om du orker i morgen da:) Du også Cat, om du ikke føder da:)

Skrevet

Grattis med HELE natta Tiny! Er både vondt og godt det sikkert;) Jeg hadde slutta med amming for leeeenge siden når mi sov første natta...Men hadde spreng noen dager når hun PLUTSELIG bestemte seg for ikke å amme lenger da..............

Syns det er blitt så mye kaldere i lufta nå jeg....lurer på om høsten kommer??????

Ååååååååååååååå jeg og vil ha svigerforeldre som kan kjøpe billige ting til oss...........(ikke egentlig for det betyr at jeg må bytte de ut og det vil jeg IKKE. Selv om jeg legger meg i 30 min mens de er her på besøk)!

Hvilke engangskluter finnes???? Jeg har bare sett sånne papir variant fra Libro(?) som er i en sånn pakke på Rema eller hvor det var...... Finnes det noen som er laget i skumgummi eller lignende også, gubben holdt på å bable om det......

Jeg har bare saueskinn, trodde jeg hadde voksipose, men har det da altså ikke................... MÅ man ha voksi eller dunpose? Kan det ikke holde med sau og dyne? Jeg kommer sikkert til å kjøpe voksi eller noe,mne er lissom så lei av at man må ha ALT lissom..... ;)

Skrevet

hehe... holder sikkert med en sau i vogna :)

her har høsten allerede kommet masse den!!! gult og oransj overalt og bladene faller.. Og stusselig regnvær!!!

Velkommen hjem svanine!!! Håper gutta er snille med mamman og pappan sin!!!

hadde nesten pupper som pamela når jeg våknet imorges!!! Måtte gi hun den ene puppen og pumpe den andre... hehe.. Men hun må gjerne sove flere netter altså!!!

Skrevet

Okeida, jeg hadde tenkt å bare bruke skinnet på sauen, men hvis du mener jeg må ha hele sauen oppi så må jeg vel det da. Leste forresten at du hadde KAMELpupper (trenger ikke skrive feil her inne, vi leser feil helt alene vi;) og må innrømme at jeg lurer litt på hvordan kamelpupper ser ut??????????? (pamela sine har jeg sett forresten...hihi

)

Skrevet

Hehe... Kamelpupper ja :) det skulle jeg gjerne ha visst hvordan så ut også.. men hvis de liknet litt på mine i morges, vet jeg jo hvordan de ser ut!!!

Skrevet

Okei, nå må jeg innrømme at jeg googlet Kamelpupper...............ingen treff, men med kamel og pupper ble det noe treff og et av dem inkluderte dette:

Hva er likheten mellom en BMW og en hemoride? 9 av 10 Rasshøl har en!

Også tenkte jeg på at det stemmer jo ikke her inne:)

Skrevet

Hei og takk for alle gratulasjoner og velkomsthilsner!!! :-D

Guttene er snille, men det går slag i slag...

Nå MÅ jeg benytte sjansen å ta en liten dupp, skal prøve å komme med mer ved neste "pause".

Gulpesmekker er en fin ting!

Skrevet

Be han kjøpe med!! Det du har dobbelt av kjøper jeg gladelig av deg for en femmer:D Manuell er like greit. Har begge deler (avent sin el. følger det med til manuell) Bruker man. mest. Like greit. Skal man pumpe mens man ammer er det greit med el. da. Kan få prøve min og se om det er noe for deg. Liten vits i å kjøpe om man ikke kommer til å bruke. Tar faktisk ikke mye lenger tid med man. Men kan bli litt sliten i hånda etterhvert. Er det slik at du og jeg kan ta en tur innom en dag eller er det bare ansatte-butikk?

Jeg bruker øh.. noe med troll-engangsservietter. Sånn store gule pakker med bilde av ei hytte og nor troll på. (tror jeg da) Får kjøpt på de fleste babybutikker. Iaf Rudo. Kjøp 3 pk. for 100,- el no. (1 pakke holder rundt en mnd her)Kjøpte mine i Sverige.

Vi bruker ikke olje ved hvert bad, bare om han er tørr.

Sau holder fint. Vil anbefale å fjerne kløver først da det har vist seg at flere barn har tatt skade av dette. (så tiny hadde kommentert alt, men måtte bare..hihi) Dyne kan holde hele vintern det, bare å kle på mere under (ull). Synes selv det er kjekt med pose etterhvert. Blir jo litt lunere. Voksi har jeg fordi jeg har fra forrigemann. Denne gangen har vi og en kombivogn (mindre bag) og voksi utgår oppi der. Passer greit med voksi i sportsdelen. Vi brukte voksi til gutten var 3 år ca. Fin som sovepose ellers og. Og som underlag i reiseseng, for de madrassene er dritharde!! Kjøpte pose på salg på rudo.

Det fine med voksi er at man kan legge over flere dyner utfra temp. Det er liksom 3 dyner og kan også ikke knyte igjen så det blir mer luftig. Lettere å gjøre om etter at barnet sovner om det er for varmt. Vi kommer nok til å bruke posen nå først og gå over til voksi til sommern. (har både sommer og vinterdyne til den)

Dersom man vil ha bærebag eller ikke har kombi, så får man kjøpt bærepalte til voksin. Det kan jo være kjekt om man har bruk for det.

Kamelpupper...lo godt:) Tror kamelpupper er som ja.. spener. Mener de har to "påsar" langt bak. Type hest? (håper du ikke har slike pupper tiny!!)

Vaksine-syk pleier å være over på 1-3 dager. Men vil jeg dra uten deg da Tiny??

GLupesmekker er fint;) Sovet godt? Kos å være hjemme? Hur føles det? Mamma på "ekte" nå liksom. (er jo det på sykehuset og men hverdagen kommet nå)

Skrevet

Håper jeg ikke får sånne kamelpupper da :)

vaksinesyk er borte nå tror jeg :) Idag har stort sett dagen hennes bestått i av å spise og sove! Så er klar for en lunsj imorgen om det blir noe av? Det var på pikkene var det ikke???

Gulpesmekker og kluter er forbruksvare her i heimen! Sikla renner konstant,men er så søt da :)

Håper du har sovet godt svanine!

Har forresten begynt å skravle noe innmari den lille tulla mi!!! Ligger å har en laaang samtale med babygymmen sin og med oss når vi ligger på gulvet sammen henne!! Så nudelig da :) *smelt*

Skrevet

Lunsj blir noe av ja.. klokken 12 på pikene på hjørnet..

Popkind, Vips-77, meg, muligens magica fra tryll, kanskje TKH71.

kom da vel!

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve å skrive et innlegg. Har litt problemer med å skrive lange setninger (ha ha), men de små sover så søtt så jeg får benytte sjansen.

Molle og Tiny vet jo litt om fødselen, siden de har vært på besøk. Kommer med mer detaljer (knis) senere. Men kort sagt var det en veldig veldig bra fødsel. Ikke at jeg har vært med på noen andre, men likevel. Selvfølgelig var det vondt (spesielt da Edvin sto med hode halvveis ute...), men åpningsriene var absolutt å leve med.

Oppholdet på Ahus var kjempebra. Så utrolig god jordmor under fødselen og ei kjempesøt barnepleier. Hadde med en medisinstudent (som takket for at hun fikk være med, og som aldri kom til å glemme det) + et par gynekologer og en barnelege var det vel der også.

På barsel hadde jeg enerom (heldigvis) og fikk super behandling av spesielt to barnepleiere som "hadde meg" mye. Spesielt den ene, som sørget for at Harald fikk mat og være hos oss lenge enda det er "forbudt". Har bare godt å si om oppholdt, jeg ble jo som en veteran å regne, med mitt ukesopphold. Så folk komme å gå, sett mange søte babyer og hørt en masse fødselshistorier.

Faktisk så kom det ei tvillingmor til som hadde termin samtidig som meg. Vi var på tvillingkurset sammen, så det var veldig trivelig å treffe noen som man kjente litt fra før. Og jentene hennes var så søte også, så nå har vi kjærester til guttene ;-)

Hjemturen i går gikk kjempefint, selv om det tok litt tid før vi kom oss avgårde. Skifting og mating, og selvfølgelig litt gulping på de nye klærne før vi dro. Ungene sov hele tiden i baksetet.

Det var veldig rart å ta de med hjem, at de nå faktisk var våre barn. Natta gikk greit, de var flinke - men sutret litt innimellom. Hadde de noen timer mellom oss sånn at vi skulle slippe å stresse opp og ned. Satser på at de sover hele natta i senga si i natt.

Ble det langt dette? Dette er jo bare kortversjonen. Har jo ei hel uke å ta igjen.

De spiser hver 3-4 time, og sover stort sett i mellomtiden. Innimellom må de ha litt mellommåltider og desserter. Da tar jeg de en og en. Hovedmåltidene blir samspising. Er litt styr med ammepute og ditten og datten, men de er flinke og det er mye kos.

Ellers så gulper de fælt. Adrian prosjektilgulpet før han la seg i sta. Som en foss - i en bue opp i lufta og landet på armen og på puta ved siden av. At det går an! Hva er vitsen med gulpesmekker når det kommer sånne gulps.

Så som nevnt tidligere er bh en del av kroppen min, og gulpesmekker en del av deres... hihi. Jeg har så utrolig mye melk. Er veldig glad for at jeg har brystskjold. Lekker som en sil når jeg ammer en og en, og det er bare såvidt de klarer å svelge unna. Er mye derfor at de gulper så mye. Prøver å ta pause i matinga i blant, men ikke alltid det hjelper.

Edvin må ta vitaminer to ganger om dagen. 5 ml hver gang, og det er mye det når man er så liten. Han må ta det fordi han er under 2.5 kg. Det er nå litt slit og styr, men men. Ikke noe bedre med gult gulp...

Ok. Dette ble vel langt. Skal sende dere en epost med noen bilder. Hva er mailadressa di Herk? Om du ikke vil skrive her så kanskje noen andre kan sende den til meg.

Synes jeg hører noen kny borti senga. Får gå å ta en titt.

Tenkte vi skulle prøve tuben i dag vi :-D

Skrevet

Ååååsåkoooooseeeeeliiiiigåååååååleeeeeeseeee;)

Også er de så søte!

Skrevet

Det er godt at guttene er snille med mamman og pappan sin!!!! Håper mamman får MASSE søvn og at ole lukkeøye besøker Adrian og Edvin masse!!

Gleder meg masse til å komme på besøk til dere snart altså!!!

Tiril min sover henne!!! hehe... måtte bare si det jeg (hun har forresten sovet en time allerede da)

Hva blir det til Molle? Lunsj imorgen?

Skrevet

Hahahaa... Edvin glupset i seg innholdet i vitaminsprøyta på maks 3 minutter!

Snakk om slukhals. Håper han holder det inne :-)

Skrevet

Jeg og savner Molle nå ja........... Travel dag vennen??

Så flink Edvin er da;) Stolt mamman sikkert nå ja;)

Var det masse masse i svaret ditt Tiny???? Hihi

Skrevet

Tuben var en suksess!

Edvin lokna etterpå, mens Adrian vil ha mere mat. Nå ordnes det med mat til mor også sånn at hun kan spise og se prison break.

Er blitt flink å skrive innlegg med en hand også...

Skrevet

Bare litt skrivefeil også, og resten legger vi inn selv;)

Skrevet

Så moro å høre at alt går så bra Svana :o)

Tenker dere er rimelig stolte foreldre nå!

Syns prosjektilgulp (var det du kalte det?) var fasinerende jeg.. hehe. Strålen står jo rett ut! Hadde det mye med guttungen, mens jenta mi knapt gulpet.

Vi har kost oss masse denne uka, kjæresten min har sønnen sin så vi er sammen hver dag :o) Vært en travel uke også da, når de begge er med på to aktiviteter hver så blir det mye farting... men men :o)

Skal ha barnefri i helgen, det er tid for at faren til barna får kost seg litt med barna. Jeg skal slappe av og bare være en forelsket barnefrimamma! Hehe... Sove lenge, kose, spise god mat, drikke god drikke og kanskje en tur ut på byen.

Men før helga kan starte må jeg på sykehuset og kontrollere ett mindre vakkert brannsår jeg har klart å få på benet mitt :/ Skal få på ny bandasje også, gruer meg. Hater sår :-(

*Jenter: varme ovner på utesteder er livsfarlig i beruset tilstand!!!*

Vet alt om det...:P

Ønsker dere alle en strålende helg :o)

..Stråla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...