Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste trådene, siste øverst.

http://www.barnimagen.com/forum/create/1453/6726116/'>http://www.barnimagen.com/forum/create/1453/6726116/

http://www.barnimagen.com/forum/create/1453/6534637/'>http://www.barnimagen.com/forum/create/1453/6534637/

http://www.barnimagen.c om/forum/thread/6275623

Jepp, da er tiden inne for ny tråd. 222 innlegg bør vel holde. fint tall og, ikke sant cat?

Er det med tall a? herk regner ut alt mulig rart, skrivefeil, men alt med tall kommer kjapt og riktig ja og alt skal helt regnes ut eller gjøres om til tall eller noe, 1D har noe med å finne tall i navn. ANDREas TOne krisTIne..sykt! mens cat har et noget skrudd forhold til tall som jeg ikke skal gå inn på for det er det ingen som skjønner alikevel.

Vel, dem om det. De gale har det godt!

Komme tilbake snart svanine!!!! MISS YOU!!!

Lever du simba???

Fint med blå kjole:)

Toyota er bra bruktbil, men for all del, det er mange andre og.

Hva er det med pc'n din Tiny? Syk?

*blåsepålårettilTiril*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir første til å legge inn svar her jo:)

Må innrømme at jeg trodde jeg hadde en greie med tall, helt til jeg kom over noen greier utviklet av en proffesor ved NTNU (Allan Krill) HAN har en greie for tall han.......... Han har funnet på egne ord for de forskjellige tallene. F.eks: 0= heis, is, oase eller zoo 00= saus, Jesus, sas eller soss............... og helt opp til 99= baby, pipe, bob eller pub.............. Slå den du;)

Jeg har en mistanke om at BM har rett ang Toyota greia til mannen;) Vi har en nå og kommer til med å ende opp med en denne gagnen også. Dessuten har han ei greie for japsebiler.....

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av meg selv fra festen;) Blir ikke nå nei, skal legge meg jeg;) Gubben venter og han blir jo borte i 2 uker igjen plutselig:(

Natta da jentene mine, håper de fleste av dere får sove litt;)

Skrevet

Hvordaniallverdenblejeganonym????????????????????????????

Var ikke med meningen det altså, tørr innrømme at jeg at legger meg jeg altså.

Skrevet

Ja du lurte litt på det. Regna med at det var stråla som lyste opp her inne med et innlegg, men skjønte ikke helt. Måtte lese to gnager. Passet bedre som deg liksom..hehe, og da kan du legge deg og sove godt vel vitende om at du høres ut som deg anonym også;)

(Du ble anonym ved å trykke i den boksen nederst før du trykket lagre...)

Skrevet

Ang. tall hva syns dere om dette : Oskar er født 2.8 = Andrè August he he

Jeg har AU AU i puppen feber og har fått konstatert brystbetennelse så nå går jeg å legger meg igjen

Sneiks senere

Skrevet

God morgen eller god kveld, kommer litt an på hvordan man ser det egentlig.. Har da duppet av litt i natt, men etter x antall timer med stoooooooooor irritasjon over manglende evne til å sovne, sto jeg like godt opp og dusjet i seks tiden og sendte mann avgårde på jobb. Spist frokost og vurderer om jeg skal prøve å legge meg et par timer på sofaen... Men blir jo bare så sur når jeg ikke får sove!!

Skrudd forhold til tall?? Jeg??? Nei... har bare et skrudd forhold til oddetall.. spesielt tall som inneholder 7 og 9 de passer jo ikke til noe!! Tenk om mini-Cat (den var bra Molle) blir født f eks 27 eller 29 eller noe....???? Vet det er merkelig å henge seg opp i, men jeg får seriøs angst langt inn i sjela bare ved tanken!! Det er faktisk nesten som en fobi!!

Jadda.. har hørt maaaaaaaaaaaange ganger i løpet av de årene jeg har levd at jeg ikke er helt normal på enkelte områder eller ganske mange områder faktisk... (hmf... bare fordi jeg ikke kan bæsje uten sko, så er man liksom psyko??!! Funker med tøfler også :P)

Herk: 02.08.06 er jo en fantastisk dato!! Bare partall jo :))))))))

Ja hvor blir det av simbamamma da???? Uff, kan det ha skjedd noe??

Skulle Svana komme hjem i dag??

Skrevet

Hva er det med tall?? Skjønner ikke at det er noe å henge seg opp i jeg...

Pc'n min er veeeeeldig syk den... Innimellom så bare henger den seg opp og andre ganger så klikker skjermdriveren.. Og jeg hakke peiling på hvorfor.. Så pc'n må til pc doktoren....

Heldigvis har Tiril min sovet ganske godt inatt etter en slitsom dag både for meg og henne. Hun har hatt dårlig matlyst og ville jo ikke ta puppen, men fikk nå i henne litt med flaske igår kveld!!! Spiste bra inatt da :)

11.30 idag er det babysvømming! Er litt spent på hvordan det går jeg..

Svana snakket om at hun skulle komme seg hjem i midten av denne uka, så det er muligheter for at hun kommer hjem idag.. Men det spørs jo hva de på barsel mener da...

Skrevet

Babysvømming blir sikkert koselig for dere vettu :)) Skal se Tiriltupp sover som bare det etterpå!!

Skrevet

Er ike så nøye på de talla jeg heller Tiny:) Kos med babysvøm da. Vi syntes det var så gildt at vi fortsatte i 6 år vi:) Skal begynne med minstemann her og etterhvert. Kanskje vi får hoppet til samme kurs etterhvert? Det hadde jo vært gøy da!

Det var en grunn til at jeg "saynomore" ang cat og tall. Dersom man leser hennes innlegg litt over her så er man hvorfor. :P (ja og det bæsjegreiene ER sykt, beklager men er det!)

Andrè august var jo faktisk litt artig da:)

Svana snakket om hjem i dag. Gutta spiser bra. (nesten sm Edvard på et måltid!!) Hører vel fra henne i løpet av dagen tenker jeg.

Lurer på om simba sitter uten nett jeg. Ikke vært pålogget på lenge heller.

Skrevet

*blåsepåpuppentilherk* eh ok jeg så den så litt eh ja.. ut.

Sånn puppevondt er driiitvondt!! Dypeste medfølelse. Har heldigvis stoppet på tette kanaler eller hva det heter hos meg. Hatt det et par tre ganger. Den ene gangen trodde jeg hele puppen skulle dette av. Får du noe for det? Vært hos legen?

Skrevet

Herlig Herkules: Andrè August.............. Da må jeg kalle min for Jan Andrè jeg da;) Tror ikke det da, blir vel mer likt navnet til Tinys tulle ;) (stakkar gutten..hihih... ;)

Jeg har ei greie med 13 jeg da, det er et tall jeg liker! (21 og 17......... datoer som betyr noe for gubben og meg egentlig det da) 21 august er dagen jeg møtte mannen i mitt liv, 17 er dagen vi giftet oss og 13 er dagen han spurte meg om sjans;) (jeg var ikke vanskelig å be da............hadde jo brukt 8 mnd på å få han til å forstå at jeg var drømmedama hans...hihi! Jeg måtte vaske koppene og gå på ski for å virkelig åpne øynene hans, men siden har det bare vært oss 2!

Er skikkelig i mimre humør for tia.............. Er jo så heldig oppi alt dette med smerter osv, er godt å være sikker på at uansett hva som skjer er det oss 2;)

Jeg håper Simba er tilbake snart, og at Svanine kommer seg hjem med småttissene sine i dag;)

Puppevondt er noe dritt og jeg håper jeg slipper for mye av det med lillingen min. (kan blåse jeg også altså, men vet ikke om det rekker fram til spania..............hihi)

Soving er oppskrytt...............NOT! Jeg sov 9 t sammenhengende (var opppe på do en tur da, men det teller ikke når jeg kan gjøre det i blinde) i natt og herreguuuuuuuuuu det er så godt. Siden dattera kom å la seg igjen, ble det til at vi lå litt til. Vi startet dagen med varme boller og te og kanelsnurrer (deilig å ha i fryseren!) og nå skal jeg gå i dusjen tenkte jeg:)

Skrevet

Hei:)

Tenkte jeg skulle høre om noen av dere vil være med på lunsj fredag neste uke(27/10) på Pikene på Hjørnet kl. 12?

Snakket jo med deg Tiny om dette, regner med at du og Tiril stiller?

Er vel helst Tiny og Molait av dere her inne(på tråden) som bor i området som er aktuelle, men tenkte det var greit å henvende meg til dere her.. Her er dere jo gjevnlig:)

De som kommer er Popkind, Vips -77, meg og Popkind hører vel med Nina tror jeg.

Skrevet

Da er første badetime unnagjort :) Møtte opp litt tidlig, så det ble jo litt venting da.. Kom oss ut i det varme vannet (34 grader) og koste oss masse! Vi var uti i hele timen (en 1/2 time) og gjorde masse i vannet. Ble vist noen grep og hadde noen sangleker. instruktøren sprutet også vann i ansiktet til barna..

Alt gikk bra helt til jeg skulle kle på meg... da ville ikke Tiril ligge alene på gulvet nei... Hylte gjorde hun faktisk... Fikk nå kastet på meg klærne og kledd på henne ute fleecedressen og før vi var kommet ut i bilen hadde jenta slokna... Litt sliten jente!!

Molle: Bare si ifra om vi skal dra å bade en dag! Pappa har jo nøkkel og oversikt over når bassenget på LIBOS er ledig :)

Kab: Blir nok med vi vet du :) Men menyen er ikke den aller lengste på "pph"...

Skrevet

Jaah.. da har vi fått påvist smittsom tuberkolose i familien..

Bestemor ligger nå på isolat på a-hus med smittsom tuberkolose!

Så overhelsesøster i kommunen ringte akkurat til mamma og sa at hele slekta må inn og testes i morgen (vi bor alle i nærheten, så alle har hatt jevnlig kontakt med bestemor og hverandre).

Så må møte på helsestasjon i LS mellom 10 og 13.30 i morgen for å ta prøver også må vi tilbake på søndag for å få svar og lese av resultatene.

Blææææææh, så mye stress da!!

Skrevet

å nei så ekkelt da Cat håper det går bramed bestemoren din og at resten av gjengen er friske!!

Skulle også si at jeg er ikke glad i 7 og 9 jeg heller men er jo født i 7. måned og mannen min har 9 i alle tallene bade i dagen måneden og året så her er det vist ingen vei utenom disse tallene

Men ikke bæsje uten sko? ja litt sykt he he

1D kan du forklare er det bare jeg som er dum skjønte ikke helt at gutten din skal hete Tiril jeg # rødme#

Ja jeg havnet da på en slags legevakt på hospitalet her.

vi kom og skjønte at det var kølappsystem, Trakk kølapp og så at med nr 27 så kunne det bli lenge når skjermen viste 179! Eller sto vi i feil kø? men så begynte alle som var de å storme frem med sine billetter og liksom prøve å komme først og da ble det oppdaget at lappene ikke matchet skjermen og lappene måtte byttes ut . man stiller ikke så sterkt når vi ikke snakker spansk og de ikke engelsk. så det endte med ny lapp og bakerst i køen.

Som sagt de kunne ikke engelsk ikke ett ord så jeg ble etter litt misforstålser sendt til akutten. og her kunne en hyggelig doktor litt engelsk. Fikk antibiotika. Var nok nødvendig, i natt har feberen vært oppe i 40 og da er ikke jeg mye tess.

Jeg takker for all blåsing om ikke vondten er borte så har feberen gått noe ned

Jeg har nesen ikke turt å si noe her jeg , men Oskar har nå sovet min 7 timer hver natt han. inatt sov han 7,5 t puppog videre i dag,2,5t pupp,2t,pupp,5t,pupp. dvs at syke mammaen har fått sovet mye

Gøy med babysvømming da! vi skal også prøve det

Skrevet

Uff Catta da................ Håper alt står bra til med alle etter at alle prøver er tatt og alle er sjekket grunndig! (krysser fingrer ekstra for deg da seff!!!!)

Herkules: du er ikke så langt unna;) Gutten skal mest sannsynelig hete noe med Ti, bare med andre bokstaver helt til slutt;) (jeg er kjempesær nå og ikke bare skriver det, men er lissom ikke helt sikker da og hvis det blir noe annet så er det jo dumt å ha skrevet det her.....) Er ikke veldig mange som heter det i Norge (eller verden for øvrig...) og vi er sæææære, så da så;) Men Tiril blir det ikke;)

Godt at det hjalp å blåse på!

Og Oskar skal bare sove lat han kan han ( det gjør jeg også forresten, nettopp stått opp etter 30 min dupp). Dattera sov ikke ei eneste natt (ikke mer enn 5t) før hun var 10 mnd og flyttet på eget rom.......vi har det alle forskjellig:)

Har svigers her så jeg må stikke.

Skrevet

Velkommen hjem svanine:))) Ja du er kanskje ikke på i dag, men hjemmer er du vel nå.

Cat? Altså jeg hadde kontakt med deg på lørdag..si ifra om du eller T er smittebærere a...

Barselvisitt om par min. så får kommentere mer senere.

Skrevet

Kanskje vi skulle drøye besøket på fredag til vi har fått svar på testene. Trenger jo ikke akkurat utsette deg eller E for mer smittefare enn det møte vi hadde på lørdag...

Er faktisk ikke sikkert at jeg får testa en gang, for hun helsesøsteren mamma snakka med sa at man kunne avgi falsk svar på testen når man var gravid... (???) Spør ikke meg, men fikk nå beskjed om å møte opp i morgen, også skulle hun undersøke nærmere til da.

Men hvis ikke T eller noen andre i nær familile er smittebærere, så er nok ikke jeg smittet heller.

Skrevet

huff da Cat... Er ikke moro med smittsomme sykdommer i nær familie... Har det samme selv jeg.. Oldemor har hatt en tuberkel, men den er ikke aktiv (altså ikke smittsom). Spurte hs om jeg skulle vaksinere Tiril, men det trengte jeg visst ikke.

Både jeg og brodern fikk bcg vaksina på barneskolen pga det.

Velkommen hjem svanine!!! Si ifra om bim-tantene skal komme å avlaste deg litt :) hehe...

Skrevet

Sitter du på bim med svigers på besøk?? Har aaaldri jeg gjort;)

Jeg vet de siste 4 bokstavene så :P

Kjipern greier det der ass cat. Og rare greier med test av gravide. Har du det skulle man da tro at det kom frem?! Men nå viser jo gutter med testikkelkreft positivt på graviditetstest og så hvorfor ikke. Gi lyd så fort du vet noe da. Ikke bare for beøk av meg, men blir jo en smule bekymret for dere!!

Så kos med babysvøm:) Jepp, må få tatt et bad snert. Måtte ha truseinnlegg nesten ut uke 7 jeg!!! Kommer tr om et par uker nå så blir jeg vred!!! Hvor vamrt er vannet der da? De små fyser lett i "vanlig" basseng. I babytempratur på vannet blir man jo svatt av å svømme da. Svette under vann liksom.

Episoden din minner meg litt om den reklamen (-e) herk:)) Den for europeiske forsikring eller hva det er. hihi. Håpe du blir bedre fort. Det der er både smertefullt og kan faktisk være farlig.

Ja bimtantene står klare med bilnøkkelen i hånda:)

Skrevet

Er 34 varme grader i vannet og akkurat passe for både mamma'r og barn :)

hmmm... Når tror du vi kan sniktitte på de to små igjen da? Må jo kanskje gi de littegranne tid hjemme først.. hehe.. Så du står allerede med bilnøklene i hånda du :) hihi..

Kjipt med truseinnlegg i 7 uker da, men enda kjipere å få tilbake tr etter 12 uker :( buhu....

Skrevet

sp til dere med barn: er det vanlig at de små gråter uten tårer? Det er så mange som har kommentert at han gråter med tårer til og med, jeg todde det var det som var vanlig jeg

hva har dere i voga nå foresten? Det er jo kaldt i Norge nå og hva med enda senere har dere tenkt på det?

ok gleder meg til å høre navnet om det blir det og om det ikke blir det :)1D

Vi kjøpte noen klær til Oskar i dag da, fyren i butikken lurte på størelsen og så på Oskar og dro frem 6mndr det var jo alt for stort fikk til slutt se noe 3 mnd

Så Oskar er nok tjukkere enn en spanjolbaby, men de får da være grenser

Tiril du blir nok vokst godt i fra av alle gutta hehe

Skrevet

Men så digg da. Ja prøve å få bada snart. Dusja en dal med ham så han er vant med vannsprut og vann i ansiktet.

Håpe de fort finner seg til rette, for blir ganske svett i hånda etterhvert om jeg må bære rundt på nøkkelen i flere uker!!

Trodde vi drev å ordne dibtreff til uka jeg Tiny. Men for all del, uka har 5 dager den:) Er litt for et treff på sørumsand jeg assa. Bare for å prøve noe nytt liksom. Se litt annet. Spise litt annet. Fet har ikke store tilbudet nå, men på sommeren er det jo kjempefint på Lensne.

Jasså? Så Oskar har blitt en liten feting? hehe. Er litt hake her hjemme og, ja og lårene begynner å bli sånn valkete:)

Jepp, vanlig å gråte uten tårer. Tårer til de små kalles for krokodilletårer. (eh..fordi de er fake?? husser itte helt det der) I begynnelsen har de ikke tårer. Eller har jo men..ja. Er vel rundt alderen til Oskar nå at de begynner å kunne gråte tårer. Kan vel før og men. Tror ikke gråten henger sammen med tårekanlene eller noe sånt.

I vogna: Sove ute i vogna, body,bukse (vanlige klær), en jakke, votter (han blir så sinnsykt iskald på henda!!) en tynn lue, helseteppe og dyne. Begynner å bli kaldt ute. Med dette på så er han ikke veldig varm når jeg tar ham opp. Kanskje på tide å finne frem mer snart.

Ute på kafe e.l. har jeg en fleecepose i vogna og klær+jakke+lue. Har helseteppe med og blir det kaldt legger jeg det over. Triller lite ute da. Blir fra bil til kafe.

Har dunpose (eller thermopose..husker ikke helt) og voksipose. Bruke det etterhvert. Oppi disse posene holder det som regel med body og longs. Ja og lue votter sokker og sånn da.

Veldig forskjell på barn. Noen svetter, mens andre er frysapinn:)

Skrevet

Har ikke kjøpt noen stelleprodukter enda jeg, tenkte kanskje jeg skulle få unna litt i morgen, for da skal jeg ut med mamma etter at vi har vært og tatt de prøvene (svømminga måtte avlyses). Og er så greit å ha med mor i form av lommebok :P

Har forresten fått vugga i hus da, den jeg og begge brødrene mine brukte når vi var babyer + en rekke andre familiemedlemmer som har kommet i ettertid.

Så må også ut å kjøpe madrass også sånn kant til å ha rundt oppi vugga.

Men noen tips til stelleprodukter?? Hva bruker dere under et bleieskift da?? Har våtservietter og sånne engangskluter, men hva mer lønner seg å ha. Gidder ikke kjøpe masse stæsj som ikke brukes og det er noe med den reklamen om at det enkle er ofte det beste..

Så hva bruker dere under et stell?? Varierer sikkert litt, men da kan jeg plukke ut det jeg tror passer meg og mini-me best :))

Skrevet

Ny plan Tiny:)

Blir lunsj fredag denne uken i stedet for neste uke. Pikene på hjørnet kl. 12 Kan du fortsatt komme? Hva med deg da Molait?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...