Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hvor jeg kan lese om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver enkelt vaksine som er i vaksinasjonsprogrammet i dag og hvilke komplikasjoner disse har.

Tenker først og fremst på trippel vaksina nå siden den er først ut.

Har allerede bestemt meg for å ikke ta imot prevenar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samler litt her:

Septemberutgaven av bladet Mat&Helse fås kjøpt på narvesen, har flere informative artikler skrevet av fagpersonell.

Boka "Sannheten om vaksiner" skrevet av R E Hanssen bør alle med barn i vaksineaktuell alder lese.

Det finnes også en liten bok, eller et hefte, som heter "Fordeler og ulemper ved vaksinasjon". Den er på svensk og er skrevet av en svensk barnelege som heter Jackie Swartz. Han har endel gode poeng som det kan være verdt å sette seg inn i. Det kan kjøpes hos Antroposofisk bokhandel i Oslo, de har også nettbutikk. Det koster ca 125 kroner.

Videre kan et hefte fra Vaksineopplyset Voreldre (VoF) som de kaller for Samlehefte, kjøpes for en rimelig penge. Det handler om sykdommene som det vaksineres mot, og om hva de sykdommene eventuelt innebærer. Ring i såfall VoF hvis du vil bestille det.

Studer, Hans P; Vaccination - A Guide for making personal Choices

Omtale: Denne boken er skrevet for "alle". Denne boken passer for usikre foreldre eller terapeuter som ønsker bedre innsikt i å vurdere sykdommenes risiko opp mot vaksinenes. En av få bøker som fremstiller stoffet objektivt.

http://www.alternativmedisinsk.no

Her har de flere bøker om vaksiner.

Her er det mye å lese:

http://www.fritthelsevalg.org

Skrevet

Eller du kan henvende deg til helsestasjonen og folkehelseinsituttet så du får litt info fra eller referanser til artikler av folk som hovedsakelig arbeider med dette som fag, og ikke bare fra naturmedisinere.

Skrevet

Hallo anonym!

Er det ikke nettopp der de fleste har vært og fått utilfredsstillende svar, når de henvender seg her? Hadde folk vært fornøyd med den informasjonen de fikk på helsestasjonen og hos folkehelsa, ville neppe dette forumet ha eksistert!

Og en ting til; er ikke naturmedisin et fag?

Og en annen ting; flere av bøkene og artiklene det refereres til er skrevet av forskere og leger.

Det handler om å respektere andre folks meninger og valg.

Godta at noen tør å være samfunnskritiske, stiller spørsmål ved det etablerte og har evnen til tenke selv!

Jeg vil iallefall ikke basert en så alvorlig avgjørelse på ensidig informasjon!

Skrevet

Jackie Swartz som har skrevet heftet "ulemper og fordeler ved vaksinasjon" er absolutt en person som har dette som fag. Han er lege, jobber som lege, og har forsket på barnesykdommer og vaksiner i Sverige. Han har også holdt foredrag to gang er i Norge om samme tema.

Jeg forstår "Anonym" som prøver å vinkle dette til å bli noe stoff laget av noen som ikke har greie på det. Men det stemmer ikke. Skal man søke informasjon, og få et komplett bilde, er det viktig å lese om alle sider. Husk at alle medisiner, også vaksiner, har bivirkniger og kan gi komplikasjoner.

Det er plett umulig å få innblikk i kritisk, eller som noen sier - negativ informasjon om vaksiner på helsestasjoner og Folkehelsa. Folkehelsa undergraver informasjonen. De synes ikke vi foreldre er smarte nok til å forstå den, og holder den tilbake. De er sannsynligvis redde for å skape panikk og redde for at sanneheten vil føre til at ferre vaksinerer barna sine.

Helsestasjonene bemannes av helsesøster og lege som er satt til å forvalte et system laget av Folkehelsa. På noen helsestasjoner får man ikke en gang se pakningsvedlegget til vaksinene, de tror ikke de har lov å gi dem ut...!

Med den siste tidens avsløringer av Folkehelsa, mener jeg at det systemet de har lagt opp har mistet all troverdighet. Å søke informasjon i annen litteratur er absolutt på sin plass å lese for de som ønsker det.

I tillegg til "fordeler og ulemper" - heftet, synes jeg selv Samlehefte fra VoF er greit og informastivt å begynne med å lese. Det er skrevet og redigert av dem, på bakgrunn av informasjon og litteratur som er hentet fra flere forskjellige kilder, veldig mye fra utlandet. Det står kildehenvisninger i hefte.

I Danmark er det en org som heter Vaccinationsforum. Den ledes av en tidligere helsesøster! Logg inn på nettsidene deres også, de har endel artikler der. Det går ann å bli medlem også om man bor i Norge. De arrangerer ofte foreldrag og lignende, for de som lyst til å delta på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...