Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Noen som har strikkeoppskrift? pinnestrl hvor stort/masker/cm ca flere lag? som syes sammen?
TORO-husmor Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har! :-) Har ikke prøvd den ennå, men stoler på at oppskrifta er bra. (Ser nå fine ut på bildet). Strikk i Fritidsgarn med pinner 5,5. (Strikkefasthet: 15 m glattstrikk=10 cm) Legg opp 80 masker, strikk riller til i alt 58 riller. Da skal du felle av de midterste 20 maskene (=håndtak), disse legger du opp igjen på neste runde. Strikk 6 riller over hullet og fell av. Toves "hardt" i vaskemaskin på 60 grader. Hvis det ikke er tovet nok, vasker du det en gang til. Strekkes i fasong. Lykke til!
Fikk nr to i desember Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har prøvd denne oppskrifta, de blir kjempefine og gode! Finnes også mange fine farger i fritidsgarn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 1 rille er det det samme som en pinne med strikking/ 1 gang fram og tilbake? holdt det med 4 nøster garn per underlag ? tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Er det lurt å strikke inn håndtak tidlig(på starten) for så å strikke ut nøste eller det nøyaktig beregnet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå