Gå til innhold

har lyst til å tove sitteunderlag!


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Noen som har strikkeoppskrift?

pinnestrl

hvor stort/masker/cm ca

flere lag? som syes sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har! :-)

 

Har ikke prøvd den ennå, men stoler på at oppskrifta er bra. (Ser nå fine ut på bildet).

 

Strikk i Fritidsgarn med pinner 5,5.

(Strikkefasthet: 15 m glattstrikk=10 cm)

 

Legg opp 80 masker, strikk riller til i alt 58 riller. Da skal du felle av de midterste 20 maskene (=håndtak), disse legger du opp igjen på neste runde. Strikk 6 riller over hullet og fell av.

 

Toves "hardt" i vaskemaskin på 60 grader. Hvis det ikke er tovet nok, vasker du det en gang til. Strekkes i fasong.

 

Lykke til!

Skrevet

Jeg har prøvd denne oppskrifta, de blir kjempefine og gode! Finnes også mange fine farger i fritidsgarn.

 

Lykke til! :)

Skrevet

1 rille er det det samme som en pinne med strikking/ 1 gang fram og tilbake? holdt det med 4 nøster garn per underlag ? tusen takk for svar

Skrevet

Er det lurt å strikke inn håndtak tidlig(på starten) for så å strikke ut nøste eller det nøyaktig beregnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...