Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Kan noen fortelle meg litt om hormonspiral? Erfaringen? Fordeler? Ulemper? Evnt andre prevansjonmiddel enn p-piller....
celi** Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 jeg har bare godt å si om hormon spiral..veldig fornøyd..slipper mens (nesten) og da jeg tok den ut for å bli gravid så ble jeg det på første forsøk..
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Er det vondt å få den satt inn? Har litt noia for g.u etter fødselen...
celi** Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 det er så forskjellig fra person til person..jeg hadde ikke vondt..merket faktisk ingenting. kjente kun et lite stikk når jeg tok den ut ...
TurboPrinsessen:-) Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Hadde tenkt å spørre om det samme. Jeg skal få satt inn hormonspiral om noen uker. Følte det var best. Fikk flere alternativer hos legen da.. Vanlig spiral - men der kunne du få veldig mye mens MiniPillen - uaktuelt for meg siden jeg ikke kommer til å klare å ta den til samme tid hver dag. Jeg ammer, så kan ikke bruke vanlig p.piller En venninne av meg fortalte om en ny type minipille, som man ikke måtte ta til akkurat samme tidspunkt, men hun ante ikke når hun fikk mensen og hvor lenge den varte.. Kunne gå måneder mellom hver gang, og når mensen kom - kunne den vare i 2 uker.. I følge legen var det normalt.. Kondomer liker vi ikke, føler det tar vekk spontaniteten... Så hormonspiral var det som tiltalte meg mest.. Fordelen er for meg at jeg slipper å tenke på å ta pillen hver dag, mindre eller ingen mens, og mindre smerter. Har ikke funnet noen ulemper enda.. var det jeg ville høre om også.. :-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Hei. Hormonspiral satte jeg inn ca 2,5 måned etter keisersnitt. Var ganske vondt, ja. Men det er verdt de minuttene hos Gyn. Og litt uvel etterpå.Litt småblødninger de første ukene, da mener jeg lite. Siden ikke tegn til blødning. Kanskje litt småkviser som kom etter dette, men kan ha andre årsaker.. Andre neg ting er vel at mannen kan kommer borti den, men har ellers tenkt å ha den i de 5 årene. Godt fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå