Gå til innhold

Mor signes babyteppe .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har strikket dette teppet og som kan si meg hvilket garn jeg burde bruke ? På "nøstebarn" står det Merinoull 2 tråds , men er redd det blir veldig tynt og "gjennomsiktig " .

Noen tips ?

Er det kanskje noen som kan tipse meg om hvor jeg kan få tak i oppskriften forutenom hos Nøstebarn ?

Takk takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg strikker det samme teppe med drops alpaca ull, fikk beskjed om 1 tråd jeg! 160 masker/170 masker til firkantet/ så langt du orker. og hekle kant rundt.(strikker fram og tilbake på 80 cm rundpinne nr 6)

Skrevet

teppe er jo beregnet tilå bli småhullete og luftig, men det blir deilig i forhold til varmereguleringen til barnet

Skrevet

Ja det er vel det . Tenkte på det etterpå at det er vel en grunn til det . Bare ikke det lett slites i stykker , blir så skjørt .

Bestilte fra nøstebarn så prøver jeg først slik oppskriften sier .Blir det for tynt får jeg strikke et til .

takk for svar !

Skrevet

Jeg strikker det etter oppskriften, det blir ikke for tynt. Bare veldig mykt og godt! Ikke av de peneste pleddene, men så deilig da. Jeg synes de vanlige helseteppene blir så harde etter noen vask, og så er det så deilig med ull!

Jeg strikker et til ei venninne nå, og så har jeg startet på til meg selv. Bestilte petrol-fargen til babisen min, og det var en nydelig farge!

• 2 uker senere...
Skrevet

Du legger opp 170 masker på pinne 6 med to tråds merinoull fra nøstebarn. Strikk av to bunter garn rett fram og tilbake.

Etterpå kan du hvis du vil hekle en kant med fastmasker i en annen farge rundt.

Skrevet

HÆ? Er det en SÅ enkel oppskrift? Hmm... Da gidder jeg ikke strikke den tror jeg.. :) Satser på det danske. ;) Litt mer artig å strikke...

• 4 uker senere...
Skrevet

JEg har kjøpt inn garn og oppskrift, men lurer på: legger dere opp 160 eller 170 masker (står jo begge deler i oppskriften)? Hvor stort blir teppet sånn ca??

Skrevet

Jeg la opp 170 masker og det er ca.105 cm alle veier.

Skrevet

Jeg la opp 180 masker og strikker nesten 3 bunter med 2 tråds merino ull fra nøstebarn. Da blir teppet så stort at han kan ha det til han blir voksen :) Det er jo et kjempe deilig teppe. Samboeren min bruker det ofte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...