mamma&piratene Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg lurer på om pappaene til barnet deres var hjemme sammen m dere de to første ukene etter fødsel , og hvor viktig var det ? Det er nemlig ikke sikkert at samboeren min for gjort det...jeg er førstegangsfødende og vil gjerne at han har fri fra jobb de to første ukene...
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Vi var kjempeheldige og fikk knøtt midt i påskeferien sist Fødsel var litt langvarig, så fødsel+barsel ble tilsammen ei uke for oss. Heldigvis ikkeno problem å ta fri, siden sjappa var påskestengt uansett. MEN det ble ikke ei heil andre-uke, bare en dag i ny og ne. Skulle gjerne hatt'n hjemme den andre uka også, men det ble litt vanskelig pga jobben. Sånn er det bare av og til
minlille Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei kjære deg... Min sambo var kun hjemme i 5 dager etter første jenta vår.. Og det gikk kjempe bra, det er så klart godt å han noen der men samtidig så er det godt med litt ro og til å bli litt kjent med den lille..Gjøre ting på min måte osv.. Nå venter vi vår nr 2 og pappaen skal være hjemme i 1 uke etter at vi kommer hjem fra sykehuset..Og, det holder...for meg ...Forstår deg godt, men prøv uavhengig å se det positive i det..Lykke til.... Det går så bra att /",)
Larviksjenta. nr4? Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 ganske sikker på at pappaen var hjemme ca en uke sist. tror det blir det nå også.. tror ikek jeg orker ha han hjemme i begge ukene, han er så rastløs av seg til å få jobba. hehe
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg var så heldig å ha mannen min hjemme i 14 etter at vi kom hjem. Jeg hadde aldri klart meg uten pga keisersnitt og mye ammeproblemer. Han har tenkt å være hjemme i 14 dager denne gangen også, men kommer kansje til å jobbe noen få timer i ny og ne hvis det passer. Føler det er veldig opp til formen å avgjøre om det er nødvendig eller ikke, men mannen min har ikke angret ett sekund på at han var hjemme. Skjønner at det kan være vanskelig å få til...
spuntemor Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Ved første fødsel tror jeg at jeg hadde blitt rimelig fortvilet om mannen min bare hadde vært hjemme en uke. Hadde så vondt nedentil og var så usikker på alt at det var godt å være to. Med andremann hadde jeg klart meg fint, men det var veldig verdifullt å kunne dele den første tiden sammen. Han skal være hjemme to uke nå også og det gleder jeg meg til!
Nicki_81 Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 I de fleste bedrifter får pappaen fri første uke etter fødsel med lønn. Han kan selvfølgelig ta ut 1 uke ekstra eller mer, men er da uten lønn. Ikke mange bedrifter i alle fall som gir mer enn 1 uke med lønn =)
stolte Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Pappaen var ikke hjemme før 14 dager etter sist fødsel. Da var han dog hjemme ca 14 dager. Jeg hadde andre som var hos meg de første 14 dagene. Det var veldig greit å ikke være aleine syntes jeg, iallfall første uken. Mens jeg trur faktisk far syntes det var godt å være hjemme når ting begynte å falle litt på plass. Men jeg syntes også det var en god løsning at han var hjemme litt etterpå. Så vår løsning denne gangen blir at han tar fri når jeg kommer hjem fra sykehuset. Totalt tar han 14 dager fri, men han kommer til å jobbe noen dager innimellom og heller forlenge perioden totalt. (Har veldig fleksibel og grei arbeidsgiver)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har ikke barn fra før, men pappan til bebien har ordnet seg på jobb at han tar ut oppspart ferie og avspasering som er på 3 uker til sammen! I tillegg har han gjennom jobben betalt permisjon i 2 uker i forbindelse med fødsel! Greie sjefer er flott å ha! Jeg er veldig glad for dette, synes det er litt skummelt å være alene med et så lite nurk. Dessuten er det jo så fryktelig koselig og deilig for oss å være sammen alle tre!!!!!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Første gangen var mannen min jemme i 1 uke. Denne gangen skal han være hjemme i to uker. Har nemlig ferie tilgode. Det er godt å ha noen hjemme den første tiden.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Ja med nr 3 var han det.da hadde han rett på 2 uker permisjon med lønn.Han var vel hjemme en uke med nr 2..Avspasering.Nr 1 da var han student og hadde ferie.Var hjemme en uke.
moder3 Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Far til mi første ville ikke ha noe med oss å gjøre det første året (så nei..), og far til nr to bor foreløpig langt unna pga jobb, men var sammen med meg på sykehuset. Men da jeg kom hjem måtte jeg være alene igjen med dem begge, og han skal prøve å få vært her sammen med oss ca annenhver helg framover.. Til jeg avslutter studiene og flytter nedover. Alt går, skal du se..
litagod Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 han var faktisk hjemme sammen med oss de 5 første ukene og det var helt fantastisk. barnet hadde kolikk og det var kjempedeilig å få så masse hjelp, dessuten var de godt å være 2 når man skulle bli kjent med den lille. dessverre har vi så mye familie som kom på besøk, opptil 2 og 3 ganger om dagen hver dag i 14 dager i strekk så det var fryktelig slitsomt, denne gangen skal vi lage besøksdager slik at vi får være litt i fred... litt luksusproblem kanskje, men det ble bare for mye!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #14 Skrevet 17. oktober 2006 min var ikke det ;o) Han trengte ikke det. Jeg var oppegående og den lille sov, bæsjet og lå til puppen ;o))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå