Gå til innhold

Sikring forran peisen, (samme som på 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vert å sett på en sånn barnesikring forran peisen i dag.

En sånn fra Babydan som er leddet, og skrus fast i veggen. Kan også brukes soom lekegring.

Den vi har behov for har 6 "ledd".

Men den var dyr, hele 1700 kroner.

Nå er vel ikke det dyrt når det gjelder å sikre barnet mitt, men alikevell 1700 kjennes nå rett før julestria setter inn.

Noen andre som vet om andre typer sikringer forran peis, til andre priser?

Og hva har dere gjort?

Jenta mi blir 1 år i desember, og i des, jan, feb og mars som er kalde vedfyringsmpneder her, så er hun i en skummel alder, i forhold til at hun er ustø, vil reise seg opp er utforskende.

Ønsker derfor å sikre peisen.

'

Vi har ett søskenbarn spm var 1 år da han var ustø, og måtte ta seg for på peisen, han er i dag 3 år, er opperert flere ganger innio handa, og senene til langfingeren på høyrehanda er ødelagt, han har vert igjennom hudtransplantasjon og all ting, bare forde han la armene på peisen når han holdt på å ramle.

Så vi har sett hvor farlig det KAN være......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De selger en slik på Byggmix (coop) for 1500, ikke mange lappene billigere men alle monner drar. ;o))

Skrevet

Men den var dyr, hele 1700 kroner.

Nå er vel ikke det dyrt når det gjelder å sikre barnet mitt, men alikevell 1700 kjennes nå rett før julestria setter inn.

Noen andre som vet om andre typer sikringer forran peis, til andre priser?

--------------

....jeg kjøpte meg originalen av denne hos Ønskebørn i Hjørring i Danmark.

Komplett svær og solid lekegrind med bunnmatta koster den dkr. 1300, altså ca 1450nkr. http://dansk-barntex.dk/shop/productinfo.asp?id=06610

Bor du slik til at du eller noen du kjenner skal til en eller annen by i Danmark anbefaler jeg denne.

Meget enkel å bruke, meget enkel å sette sammen, meget enkel å forandre på, supert at du kan kjøpe til løse ledd.

Skrevet

hmm, da er den billigere der vi har bestilt peisovnen vår iallefall..kanskje du skal sjekke en plass de selger peiser, ovner etc...en slik du beskriver kostet ca 1000 kr, og de hadde en rimeligere type til 700 kr men den kunne ikke festes til veggen og såg ut som gitter...med tak...

Skrevet

Vi tenker å kjøpe denne grinda også, men fy fader den er dyr! Og så lurer jeg litt på behovet, har aldri sett det før hjemme hos noen. Så, hva gjør dere andre det? Setter dere opp fysisk hinder rundt ovnen?

Skrevet

Vi har den i lekegrind og som sikring foran peisen. Vel verdt pengene

Skrevet

hei.

ja vi har den vi også. helt super. tittet litt på den andre typen som selges. syntes ikke den var bra. virket nesten litt skranglete. vi fant en brukt på finn.no. så det er absolutt vært forsøket å se der! ellers så fant jeg ut at det var billigere å kjøpe den ny på byggvare butikker istedet for barneutstyrs butikker! park a kid kalte de den i byggvarebutikker!

håper du finner ut av det.

lykke til

Skrevet

Ja vår hette park a kid, super!! festes i veggen og har 6 ledd. Man kan også kjøpe til flere ledd om man trenger det.

Som sagt vi ga 1500 på bygg mix.

Skrevet

Vi har den fra babydan foran ovnen vår og er superfornøyd. Den er dyr, men verdt pengene synes jeg.

Har du sjekket på finn.no da. Kan jo være noen som selger en brukt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...