jubajuba2 Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er sååå glaad!!! Han har nektet å ta flaska til nå(snart 5 mnd gammel). Jeg ammer enda,men tenkte det var på tide at han kan ta flaska også. Det som hjalp her var at jeg holdt meg borte,og at pappan var hjemme å trena med flaska. Nå drikker han som bare det av den,flinke gutten min:) Så snart blir det jentetur på byen:)
mai mammaen til to Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 kanskje vi må prøve intenst å få henne interessert i flasken og..hun nekter å spise av den...bare biter og leker med den..
WP-TLogPeanut Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Så kjekt da , snuppi Blir godt å få seg en tur ut no sjø
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Er det ikke deilig!!? Øvelse gjør mester!!! Vi har øvd i 2 uker- tok plutselig ikke flaska da hun var 5 mnd. Prøvde hver dag med alle slags tuter og stillinger! NUK-latextut var redningen!! Kos deg på byen ;-)
jubajuba2 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2006 Ja det er kjempegodt at han endelig ville ta flaska! Skal bli gøy å ut på byen igjenn:)
to+en til! Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Hvilken flaske tok han til slutt da? Her også kaver vi med å få i han flaske.. bare tygger på den han! Pappaen har også prøvd uten at det gikk noe bedre!
jubajuba2 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2006 Han tar Chicco flaska,veldig myk tut på den. lillegutt tygde å tulla bare med flaska,men da han oppdaga at han ikke fikk pupp(var ganske hard,måtte til for å få han til å ta flaska) så drakk han som bare det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 det lurer jeg på også. Vår gutt også bare biter på flaska, får kanskje i 10-30 ml før det ender i hyl. har brukt avent flasker vi.
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Så bra å høre! Vi holder på å venne guttebassen til flaske her og - mye strev gitt! I kveld fikk jeg i han 60 ml, og det var ny rekord. Nå har han tatt 50 ml flere ganger, og begynner å bli vant til det tror jeg. Skal trappe det opp litt - for nå vil jeg snart litt ut merker jeg. Han er 4 mnd i dag ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 Hvor mange måltider om dagen prøver dere med flaske. Prøver dere til hvert måltid, og pupp når de ikke vil ha mer. Eller et måltid for dagen, og hvis dem ikke spiser seg mette, hva gjør dere da? Pupp...?
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har veldig lyst til å venne guttebassen til at det sist måltidet for dagen er fra flaske og ikke pupp. Jeg kunne nemlig godt tenke meg at pappaen også kan legge han innimellom, og etterhvert også kanskje besteforeldre etc. Mulig det er egoistisk, men jeg har behov for å være meg noen ganger innimellom og ikke bare mammaen til guttebassen. Frem til nå har jeg vært der med puppen hver 3-4 time i 4 mnd. Det vi har gjort er at jeg pumper meg og vi prøver å gi han dette siste måltidet på flaske. Vi begynner som regel med kveldstellet kl 19 og derfor har vi prøvd å gjøre det etter dette. I dag ammet jeg han på en side kl 18.45, ås gikk vi på badet, og så fikk han flaske ca 19.15. Han sovet kl 19.35 ca. Nå skal det sies at guttebassen spiser ekstremt fort, og jeg bruker aldri mer enn 20 min på å amme han (og det er på begge sider). Han sover enda, så jeg regner dette som en vellykket kveld! I helgen prøvde vi litt mer intenst, med flaske 2 måltider etter hverandre. Det gikk så som så, men vi skal fortsette på til vi klarer det. Pappaen til gutebassen ahr så veldig lyst til å kunne ha en da med han alene innimellom (ihvertfall mer enn 3 timer), og mammaen gleder seg til litt mere fri...) Har forresten funnet ut (fordi han spiser så utrolig fort - og når jeg pumper kommer det 100 ml på 2 min!!) at vi må bruke de tutene med flere hull, og har også stukket egne hull. Bare passer på at han får rape godt etterpå. Vi har aldri hatt noe magetull på han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå