Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Han er 5.5mnd. I dag og i går tror jeg han har vært plaget av magen. Men jeg er neimen ikke sikker. Kanskje det bare er sutring pga tennene? Men det virker som han trykker og presser uten at det er bommelomming han prøver på. Han stønner og spenner seg fremover i vippestolen og når jeg bærer ham. Jeg laget fruktmos i går, og brukte en litt halvgrønn banan. Mistenker at det er synderen. Han har spist godt av mosen både i går og i dag. Hvordan ser dere at de litt større bebisene har vondt i magen? Andre babyer som reagerer slik på banan?
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jr fikk hard avføring av banan, selv om han spiste nesten ingenting av den. Ikke umulig at det er det som er med din gutt da, siden han presser og ingenting kommer. Du kan jo prøve å gi han litt sviskesaft for å se om det setter fart i sakene. Jr hadde en del vondt i magen når han var helt liten og da kunne han krølle beina opp under seg og gråte mye. Han har ikke vært plaget med magen på lenge, men slik du beskriver det hadde jeg også tippa at han har litt vondt. Ellers så prøver jr her å sette seg opp når han sitter i vippestol og på fanget. Han vil ikke ligge bakover mer i det helet att og han er like gammel som din gutt.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Han er ikke spesielt har i magen. Har vanligvis avføring to ganger per dag. Jeg merker at banan gir litt hardere avføring, men tror ikke det er dette som er problemet. Tror rett og slett han kan ha mageknip..?? Men det er ikke så enkelt å vite. Han hadde mye trøbbel med mage og tarmer fra 0-3mnd, men han så stor nå, og trekker ikke lenger beina opp og blir rød (lilla ;-) i ansiktet. Han har også eksem i kinnene. Store røde flekker. Ikke typisk atopisk eksem, så jeg tror han reagerer på noe. Det har blusset opp de siste par dagene. Kanskje han rett og slett er allergisk mot banan..? Jeg skal i allefall kutte ut banan en periode, så får vi se hva som skjer.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Ja det er sikkert en god ide. Men når du nevner eksem på kinnene heller jeg faktisk mere over på tenner jeg. For det har min gutt også, og han holder på og får tenner. han er derfor sutrete og noen ganger når han skal legge seg gråter han også. At de blir rare imagen, blir rødlett og får utslett på kinnene er ikke uvanlig når de får tenner.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Ja det kan være. En tann har akkurat kommet og en tann til er på vei til å bryte ut. Men det er skikkelig kraftig utslett. Grovt eksemliknende utslett som står litt ut fra huden.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Ok, er ikke så ille her da. Men jeg ha smurt med aderma... Ikke godt å vite du, men det er sikkert lurt å holde han unna banan noen dager for å se om det blir bedre. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå