Gå til innhold

Hvordan få henne til å like å ligge på magen?


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Hun bare skriker når hun blir lagt på magen - og det syns jeg ikke er noe greit. Elias var helt lik, så han ble av den grunn ikke lagt så mye på magen. Han har klart seg fint for det. Han lærte ikke å krabbe før han var 1,5 år, men han humpet avgårde på rompa istedet.

 

Hva gjør dere for at de skal like å ligge på magen, og hvor lenge legger dere de på magen når de er 7 uker gamle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er også 7 uker og vi har lagt han litt på magen hver dag, til og begynne med skrek han omtrent hele tiden og da ble det ikke noe mer enn noen minutter hver gang. Men nå liker han det bedre og kan ligge 10-15 minutter noen ganger, mens han andre ganger bare skriker. I tillegg til å ha han liggende på magen på gulvet eller på stellebordet ligger han mye på pappas mage (pappa ligger flatt) og det liker han veldig godt, da er det utrolig hvor høyt han kan løfte hodet... Hos meg fungerer det ikke like bra for da vil han bare ha mat.

Noen minutter hver dag er bedre en ingenting - nå begynner de jo også å interessere seg for ting og tang og da kan vi jo aktivisere dem litt mens de ligger på magen..

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt liker godt å ligge på magen. Vi har kjøpt en gymmatte i en babyutstyrsbutikk. Den var ganske dyr, men vel anvendte penger. Den er myk, men han "står" stødig på albuene. Han sklir ikke på den. Dessuten er den så stor at jeg kan ligge der sammen med han. Har også noen leker han kan titte på. Spesielt glad i speil. Når jeg snur han på magen, ruller jeg han fra ryggleie istedet for å løfte (var det forståelig??). Passer på å bytte rulleretning, så det ikke blir likt hele tiden. Han er veldig sterk i nakken og ryggen, men jeg kan dessverre se at han er litt svakere på den ene siden fordi han har en veldig tydelig favoritt side når han ligger. Så vi må nok øve mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...