linnpiia Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hjelp, jeg er kvalm stort sett hele dagen, sliter veldig med det igrunn... Har hørt Marie kjeks skal hjelpe å spiser de tørre kjeksene mye men vil ikke si det hjelper... Har noen råd?
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 mange ting man kan prøve... jeg kjøpte ingefærrot kapsler på helsekost... virket kjempebra på meg.. ellers er det det med å spise ofte, men lite...drikke masse vann og gjerne en kjeks på sengekanten før du står opp....ellers kan du jo høre med legen din om du kan få resept på afipran kvalmestillende hvis du er veldig plaget... de pleier ikke å ville gi det, men tok utskrift av legenes felleskatalog hvor det sto at denne tabletten ikke hadde noe uheldig effekt på fosteret..... mange muligehter å prøve i allefall... så lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er også kvalm hele dagen... Helt forferdelig. Jeg har prøvd å spise litt, men det fungerer ikke veldig bra.. Forferdelig å føle man skal kaste opp hvert sekund.. Lykke til iallefall
svimsa81 Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 Jeg også er kvalm hele dagen. Går å brekker meg heletiden men kommer skjelden opp noe. Det er så slitsomt. Leste på kjerringråd nå og skal prøve salt kjeks nå.Eller så gikk det igjen om akupuntur og no armebånd med kuler som skal sitte 2-3 cm over hånleddet. Rinkte apoteket for å spørre dem og dem hadde slikt armebån til ca 150 kr og det hjalp vist mot skjøsyke men hun viste ikke om det hjalp mot svangerskapkvalme. Men jeg tenkte det er vært å prøve... Men jeg også er åpen for råd for dette er ikke kult. Orker ikke gjøre noe hjemme en gang og det er ikke bra. Hilsen svimsa81
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 Hei. Jeg har prøvd både armbånd og ingefær men ingefær er jeg desverre allergisk mot så det ble bare værre. Armbåndet hadde både og virkning. Men jeg vet om fler som har brukt det så det er verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Jeg sliter også veldig med kvalme.Er kvalm hele dagen. Er i uke 9 nå, så håper det slipper snart. Jeg bruker akupunktur, og det hjelper veldig. Bruker det også som smertestillende isteden for medisiner.
llucky Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Da jeg gikk gravid, sleit jeg også VELDIG med morgenkvalme.. Kjøpte akupunktur armbånd på apoteket til ca 150,- Og jeg vil si at det hjalp.. Verdt å prøve! Lykke til!
Jannamor Skrevet 15. desember 2007 #8 Skrevet 15. desember 2007 Jeg har det også sånn. Det skal sies at jeg ikke er av den typen som er flink til å spise ofte. gjerne ikke mer enn 3-4 ganger om dagen hvis jeg er flink. Men det har måttet endre seg nå, Jeg hater mariekjeks på min hals. fysj og fy. Helt tilfeldig fant jeg ut at kjøpepepperkaker gjorde susen, de var det ingefær i. Så de har jeg hamstret. Testet ut litt og fant ut at knackis er en god nummer to, tett etterfulgt av ritzkjeks. Så rundt om i huset, på badet, på nattbordet, i små skåler overalt, i bilen osv. Ligger det kjekser. Spiser før jeg står opp og rett før jeg sovner. passer på å ha litt i magen. Når jeg er så kvalm at jeg må spy, stapper jeg i meg en kjeks først. Så ja spis en kjeks eller to OFTE! og ingefær har også funket for meg. (egentlig er det litt trist, for man vet jo så godt at man er gravid når man er kvalm. later som det er et virkelig sunnhetstegn og greier) lykke til
gig84 Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 kjent problem ja. jeg blir mer og mer kvalm for hver dag. er så kvalm at jeg føler meg skikkelig vond i magen. brekker meg mye, men lite som kommer opp. har prøvd sea bands, men føler ikke det virket på meg. tror gjerne jeg skal prøve akupunktur.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #10 Skrevet 3. mars 2008 3 mariekjeks og et lite glass med sitronbrus på morgenen hjalp meg;)..
anja80 Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Hei, fant en god del råd her: http://www.kjerringrad.com/morgenkvalme-469.html Jeg synes tipset med ritzkjeks har fungert best for meg. Mvh anjamor
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Hei, Jeg har kjøpt "Sea Band" på Apoteket, og synes de hjelper endel... Så det anbefales absolutt å prøve... Koster bare litt over 100-lappen... Ellers prøver jeg å spise tre-fire Ritz regelmessig.. Det hjelper... Mariekjeksen er jo søt, så de ville jeg aldri klare å få i meg.... Hvordan tar arbeidsgiver det? Jeg innbiller meg at min arbeidsgiver ikke tror meg helt. Jeg var ikke borte fra jobben/kvalm når jeg gikk med sønnen vår på 2... Kjedelig når de tror jeg vil ha lengre sommerferie, når sannheten er at jeg ikke engang orker å gå ut av huset p.g.a. konstant kvalme fra morgen til kveld.... huff.... for en tilværelse....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå