Mamma til to skjønne gutter :) Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Skal ikke ta på meg æren for denne, men fant den inne på en annen mammaside, og tenkte jeg skulle dele den med dere:) Har laget MANGE langpannesjokoladekaker for å finne den perfekte oppskrift, og denne er vanvittig god og enkel:) Skikkelig saftig kake!!! Her kommer den: Her kommer oppskrift på sjokoladekake det så og si ikke går an å mislykkes med. Har brukt samme oppskrift i sikkkert 15 år, og kun en eneste gang ble den ikke slik jeg ville 4 EGG 4 DL SUKKER 5,5 DL HVETEMEL 3 TS VANILJESUKKER 3 TS BAKEPULVER 2 SS KAKAO 2 DL MELK 200 GR SMELTA SMØR Egg+ sukker til eggedosis, lar mixern gå mens jeg klargjør resten, og setter på ovnen, gjerne et helt kvarter- da blir den så fluffy og lekker atte :nam: Bland det tørre, og ha det i eggedosisen vekselvis med smør og melk.Jeg avkjøler sjelden smøret, har ikke tid Stekes i langpanne på nederste rille på 200 gr i ca 20 min. GLASUR 100 GR SMELTA SMØR 5 DL MELIS 3 TS VANILJESUKKER 3 SS KAKAO 6 SS STERK KAFFE ( PRØV DEG FRAM, KANSKJE MÅ DU HA I MER, KANSKJE MINDRE. DET HENDER JEG BYTTER UT LITT AV KAFFEN MED GOD LIKØR) Bland alt og ha det på lunka kake. Hvis mor får bestemme strør jeg på kokos, men det vil ikke ungene og mannen ha, så det ender som oftest med at jeg har 1/4 med kokos, 1/4 med cappucinostrøssel, 1/4 med polkastrøssel og den siste 1/4 med bamse el hjertestrøssel- da blir vi alle fornøyde :kidoki: Så prøv- knallgod, fluffy kake med masse sjokoladesmak :nam:
Har to nydelige jenter Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Ligna fælt på den jeg baker. Den blir også alltid bra, og smaker kjempegodt!! nam nam
Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #3 Skrevet 25. oktober 2006 Kan berre skrive under på at dette er den beste kaka, fordi det er akkurat same oppskifta som går i familien vår (men eg plar lage "halv" langpanne, er jo berre meg og mannen enno) *mmm* Sjokoladekremen er berre heilt fantastisk - blir så godt med den vesle kaffismaken i... (Det går godt an å putte den kremen på andre kaker, det er i alle fall DEN BESTE kremen som finst i sjokoladekakeverda!)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 skal smøret i selve kaken smeltes ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå