Gå til innhold

nå kaster jeg samboer snart ut av soverommet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt en forferdelig natt i natt. Det begynte med at samboer skulle legge seg senere enn meg. Da han kom å la seg våknet lillegutt. Jeg gav han tutten, men han ville ikke sove. Bad samboer om å ta ansvar for lillegutt siden han alltid ligger i senga og leser før han sovner uansett. Han sa at det kunne jeg gjøre siden jeg ligger nærmest senga til lillegutt. Jeg sa at jeg var så trett, men det hjalp ikke...Lillegutt var våken fra kl 12- 03.30. Da han endelig hadde sovnet begynte samboer med snorkingen sin. Det er bare så irriterende. Jeg sovnet til slutt ca kl 04. Før kl 07 ringte samboer sin mobil og jeg og lillegutt våknet. (Han nekter slå av mobilen om natta) Jeg bad ham rolig om å slå den av, men han er så trett om morningen at han ikke forstår noen ting. Jeg ble så sur at jeg dyttet til ham. Da slo han meg i armen. Han er alltid helt fjern om morningen og fatter ingenting.

Samboer begynner på jobb kl 09. Jeg ammer lillegutt ca kl 0730 om morningen. Etterpå pleier lillegutt sove til ca 09. Samboer sin vekkerklokke begynner å dure kl 08.15. Det tar lang tid før han hører den fordi han sover så tungt. Det vekker alltid meg. Han står aldri opp før 08.55. Vekkerklokken ringer hvert 5 minutt fra 08.15 til 08.55. Det er så irriterende. Har bedt ham om å la den begynne å ringe kl 08.50 i stedenfor. Det vil han ikke. Han sier han trenger lang tid på å våkne. Han spiser aldri frokost om morningen for det har han ikke tid til. Han ønsker helst at jeg skal "sy puter under armene hans" og stå smilende klar med matpakke når han skal ut døra på jobb.....

Jeg har altså bare sovet 3 timer i natt...... orker ikke dette løpet mer. Han får stå opp når vekkerklokka ringer sånn som andre gjør og lage seg frokost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett mye rare historier her inne, men herregud sier jeg bare...det der hørtes jo ut som et håpløst eksemplar:-)

Skrevet

hallo!!! Skjønner han ikke selv at han må legge seg på gjesterommet?? Du trenger jo søvn og det gjør lillegutt også-han kan jo ikke bli vekket hele tiden!!! Du bør ta en alvorsprat med ham!! Her i huset sover sambo på gjesterommet i uken(dette også for at han skal få sove å være opplagt til jobb!) og kommer inn til oss i helgene:)

Skrevet

må snakke ut med ham for dette går ikke lengre....Har tenkt å gå på samlivskurs eller noe og, slik at han kan se at det er han som er problemet i denne situasjonen...

Jeg har et stort problem selv, og det er at jeg sover så lett. Tåler ingen lyder...Jeg er A menneske og samboer er typisk B menneske. I helgene har det hendt han har sittet oppe til 03.00. Det er et styr å få han opp om morningen. Jeg legger meg aldri senere enn 23, siden jeg må amme lillegutt kl . 07. Hadde han forstått hvor mye det krever, og hadde det vært han som måtte tatt seg av det tror jeg adri han hadde lagt seg så seint. Er redd hvordan det skal bli når jeg begynner å jobbe. Da må vi dele på ansvaret om lillegutt. Hvordan kan jeg få ham til å lære å stå opp tidligere?

Hilsen HI

Skrevet

Her i huset har sambo ligget på gjesterommet i 1,5 mnd nå. Dette pga snorking og vekkerklokka som ringer hvert femte minutt om morgenen i tillegg til at han har en uvane med å måtte opp å tisse 1-2 ganger om natta....(våre dører knirker voldsomt).

Jeg sa klart ifra at siden han ikke tar guttungen om natta i ukedagene når han skal på jobb og han bare forstyrrer vår søvn så får han ligge på gjesterommet.....ble ikke godt mottatt og jeg får stadig høre hvor dårlig gjort det er. Men han skjønner hvorfor når jeg sier at han får sove hos oss etter en snorkeoperasjon og må stå opp til lille gutt om han vekker han om natta/tidlig morgen. Han merker oxo at vi er mer opplagt nå.

Skrevet

Han mangler jo en stor ting, nemlig ansvarsfølelsen. Hadde han hatt den intakt, hadde han jo ikke sittet så sent opp...for han har jo bare seg selv å tenke på.

Håper du får han med på terapi, for det må jo en vesentlig holdningsendring til her..

Skrevet

Sambo sov på stua han når gutten vår sov på soverommet.

Mye av grunnen var jo at hans vekkeklokke begynner kl 05.30 også snorker han jo også. Hutten våkner så lett og har da vanskeligheter med å sovne igjen.

Nå har gullet eget rom og da har sambo flyttet tilbake.

Synes samboeren din skal respektere det du sier. Er jo ganske så ego, høres det ut som.

Skrevet

Sorry sspråket, men for en idiot.........Ville ikke bare kastete han ut av soverommet men ut av huset. Ville aldri bodd sammen med en person som var så egoistisk og som respekterte meg så lite.

Skrevet

Her har mannen min sovet på stua ganske lenge nå. Av samme gunner som du skriver, snorking, vekkerklokke, lyder han lager i søvne. Og pga lillegutt som fortsatt får pupp om natta. Ikke noe stress i det hele, klart jeg savner å ha han ved siden av meg. Men både han og jeg er enig i at for en periode må vi gjøre det sånn, skal noen av oss få sove. Jeg og sover veldig lett, så når lillegutt endelig sover, må jeg ha det stille rundt meg. Må opp om morgenen for å vekke mannen, sånn at han slår av vekkerklokka si.... Han våkner rett og slett ikke.

Ønsker deg lykke til, og håper han forstår at han må legge seg et annet sted. Hvis ikke, får du legge deg på gjesterommet, og han får ta lillegutt om natta. Skal du se han fort tar med seg dyna og tusler på gjesterommet........

Klem fra meg

Skrevet

Tror jeg hadde plassert sambo paa et annet rom om natta, ja.

Skrevet

Samboer sover på gjesterommet her pga snorking. Lillegutten reagerer ikke på lydene, men det gjør jeg. Prøvde å sove med "sov-i-ro" i ørene, og det gikk bra, men ble vekket av vekkeklokka, så da var det best han sov for seg selv. (Skal vi ha litt kos, kommer han inn på soverommet, eller jeg går inn på gjesterommet :o) ).

Men til dere alle: slutt å ta ansvar for om samboeren kommer seg opp om mårran!!! Ikke vekk han, men la han ta ansvar dersom han forsover seg. Trodde ikke noen gjorde det forresten, det er jo en sånn klisje som man ser på tv. Nei, la mannfolkene bli voksne selv!!!!

Skrevet

er også skikkelig trøtt i dag. min sambo skjærer tenner/ tygger og kaster på seg noen netter, i tillegg til alt det du beskriver!vekking hvert 5. min og at han er b menneske og ikke tar gutten om morgenen eller natten...Han har ingen forståelse for at vi må gå stille når vi legger oss siden mini våkner..

vi er super irritert på hverandre også så eg tåler mindre fra den fronten for tiden.

Skrevet

Stakkars deg! Og jeg som nettopp har klaget min nød til sambo bare pga litt smårot rundtomkring... Jeg må lære meg å sette pris på det han faktisk gjør og ikke gjør.

Hos oss er det slik:

- sambo tar seg av lillegull dersom hun våkner sent på kvelden og holder det gående, så jeg får sove

- han tar nattbleier dersom det er nødvendig

- han står opp og tørker storegull dersom hun er på do om natten

- han er musestille når han legger seg og når han står opp

- han snur seg på siden når jeg ber han om det for at han ikke skal snorke

- jeg vekker han når vekkerklokken ringer, for jeg våkner etter første pip, jeg gir han beskjed om å stå opp og det gjør han - selv om han elsker å ligge noen minutter ekstra, så står han opp fordi han vet jeg blir liggende våken dersom han ikke står opp

Skrevet

Det var nesten som om jeg skulle skrevet det selv, HI !

Skrevet

Nå kan det høres ut som om samboeren min er en forferdelig fyr, men han har selvfølgelig gode sider også. Han er flink å hjelpe til på dagen med det jeg spørr han om. Om natta/morningen er det akkurat som han forvandles til den største drittsekken som ikke tar ansvar, ikke gidder noe.

Det store problemet hans er rett og slett at han ikke våkner om morningen. Det er så irriterende. Jeg våkner av det minste pip, og når vekkerklokka hans blir stående og dure gang etter gang uten at han våkner av det, gjør det noe med mitt humør og dagen min...Det ender alltid opp med at jeg står opp med lillegutt i helgene. Jeg orker ikke bruke energi og krefter på å vekke ham. De gangene han skal stelle lillegutt om morningen, har jeg brukt så lang tid på å få han til å våkne at jeg er lys våken selv, og da kan jeg likegodt stå opp. Gruer meg til å begynne å jobbe......

Takk for gode svar og støtte så langt

Hilsen HI

Skrevet

herregud, spark han ut av rommet

Enten må han ta hensyn til deg og babyen, eller så må han legge seg et annet sted.

Skrevet

Hva om du legger deg på gjesterommet og overlater gutten til samboeren din en natt? Kanskje det får ting i perspektiv hos ham.

Skrevet

Ser på mange av svarene her at sambo ligger i stua og gjesterom. Her i huset er det omvendt. Lillemann og jeg ligger på gjesterom slik at sambo skal få sove. Det har vi gjort helt siden han han fikk jobb for et par mnd siden. Det funker kjempefint hos oss. Han legger seg tidligere enn oss og står opp tidligere. I helgene ligger vi alle på soverommet. Han står ikke opp med lillemann og skifter bare bleie hvis jeg ber han om det. Mater han bare når jeg ber han om det....Gjør veldig lite selv av egen interesse. Føler kanskje jeg må ta det siden han jobber på dagtid og er sliten når han kommer hjem.

Men et råd til dere.....ligg på hvert deres soverom.

Skrevet

Det høres ut som gutten din sover stort sett natta gjennom uten nattpupp. Kan det være en løsning å legge babyen på eget rom? Da får ihvertfall han rolige omivelser og slipper å høre på snorking, mobiltelefon og alarm...

Ungen min har sovet på eget rom siden han var 3,5 mnd. Det har fungert veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...