Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Er så skuffa over faren til barna. Han snylta alle mine penger i sommer for og bruke på ei annen dame bak min rygg osv. Vi ble ferdig separert i august, det ble slutt i juli. Han skal betale 4000,- pr mnd i bidrag for 3 barn. Men det har jeg ikke sett snurten av. Jeg spurte om han har tenkt og betale, men han hadde litt dårlig råd akkurat nå, så det hadde han ikke mulighet til. Men så får jeg høre av kompisen at det var jo rart for han han hadde jo fått inn 70 000 nylig. Jeg skjønner han vil kose seg i sitt nye liv, men han kan da ikke slippe så lett!!! Jeg kan da ikke bare slutte og bruke penger på ungene jeg heller! Og nå skal det jo være vintersko og vinterklær og det er dyrt, og jeg strever for og få endene til og møtes, selv om jeg jobber. Trygdekontoret kan ikke gjøre noe uten at jeg har kontrakt på hva han skal betale, og at han har skrevet under. Barnefaren nekter selvfølgelig og skrive under, så da får ikke trygdekontoret gjort noe. Hva kan jeg gjøre for og løse dette??? Noen som har vært i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 De kan jo tvangsindrive dem med mindre dere ikke har skrevet under en privat avtale for da regulerer den seg selv i utgangspunktet. Dessuten kan du jo anmelde han for unndragelse av og betale bidrag nor jeg i dette tilfellet hadde gjort.
*dani* Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei! Herrgud for ein dust!!!! Skaff deg advokat, du har rett på fri rettshjelp. Søk på "fri rettshjelp" på nettet så fin du nok fram. Juristane der er nok vant til slike situasjonar. Så mange menn som verkeleg er små egoistar, skjønnar det når eg les alle historiane. Dei trur liksom at når dei blir skilt så har dei ikkje familie lenger. Står det verkeleg så dårleg tilmed likestillinga i dette landet??? Uff..... Lykke til , og stå på krava, ikkje la han sleppe unna!!
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Du kan få trygdekontoret til å beregne størrelsen på bidraget og deretter få de til å kreve det inn. Selve beregningen koster rundt 800 per forelder, men det er verdt det i lengden!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 du bør la d gå igjennom trygdekontoret....då får du i hert fall pengar te ongane..
-Hengebuksvinet- Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 selv om bare en av partene ønsker at de skal gjøre det. Nettopp pga at ikke noen skal kunne lure seg unna på den måten eksen din gjør. Da må dere riktignok betale 800 hver, for selve utregningen av bidraget. Ellers vil jeg anbefale å la bidraget gå gjennom innkrevingssentralen, det har spart meg og eksen for mange konflikter. (Han hadde nok sjelden betalt, og synes det er veldig greit å prioritere en tur ut fremfor utgifter). Om han ikke betaler i tide nå, klager jeg det bare inn til innkrevingssentralen. Og etter en periode kan de da begynne å trekke bidraget direkte fra lønnen hans. Du har lite å tape på dette, siden det er kostnadsfritt å la bidraget gå gjennom innkrevingssentralen.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 eg fekk fritak i fra å betala di 800 kr siden eg e alenemor å isje hadde inntekt,nylig separert..han måtte betala 800 kr men isje eg så d kan du søka om..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå