Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Gutten min er 5 mnd og jeg har fullammet han frem til nå. Han spiser godt og vokser som han skal. Han veier nå 7500 gram (veide 3200 når han ble født). Han sover stort sett helt til 5-6 tiden om morgenen, men i det siste har jeg måtte stå opp for å amme han ved 3-4 tiden. Kan dette tyde på at han burde begynne å få litt ekstra? Isåfall hva bør jeg starte med og hvordan? Banan? Grøt? Blandet med morsmelk? Supert om noen kan hjelpe!
Zazu Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Er vel bare å amme han når han er sulten ved 3-4 tida det! Så lenge han virker fornøyd og vokser bra er det ikke noe vits i å begynne med fast føde før ved 6-8 mnd. alder. Vi begynte med introduksjon av fast føde da poden var ca 6,5 mnd. Starta da med noen teskjer med mais grøt og økte på etterhvert til full porsjon. Lot han også få smake litt most frukt og grønnsaker litt etter litt. Han er nå 8,5 mnd og vi er nå oppe i 3 måltider med fast føde om dagen, men han spiser like mye om natta som før... Så vi må vel ta en liten avvenning om ikke alt for lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 maisgrøt blandet med masse morsmelk er skånsomt for magen, anbefalt av min helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå