Gå til innhold

Kjøring/henting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender jeg henter stebarna på skolen den uka de ikke er her, fordi biomor sender en sms til mannen min om han kan hente, hvis han ikke kan, ber han meg. Det fungerer greit. Mannen min reiser mye gjennom jobben, og jeg må uansett hente et av våre fellesbarn på samme skole. Nå er det jo enkelte dager det kunne ha passet for meg at noen andre hentet guttungen pga jobb og bortreist mann osv. Jeg tenkte derfor - i min naivitet - at guttungen vår kunne vel sitte på med stebarnas mor når hun likevel henter de to eldste, vi bor jo i samme gate. Luftet det for min mann, men han steilet helt. Sa at det overhodet ikke passet seg, det måtte jeg da skjønne! Men hvorfor er det så upassende egentlig? Jeg henter da hennes barn når det passer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg om det. Jeg hadde IKKE satt mine unger i bilen til det trollet av ei mor de ungene har.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men vet ikke om jeg hadde spurt biomor til dattern til samboern min evt om det. Litt annerledes om hun hadde tilbydt seg evt å gjøre det

Skrevet

Jeg er enig med deg...

dersom dere har ett godt samarbeid og hun skal hente så hvorfor ikke....

Er vel det samme om du henter hennes barn eller hun henter ditt.

Barna er søsken uansett....

Jeg hadde spurt dersom jeg følte at jeg hadde en så pass god dialiog med henne.

Da sønnen min fylte 12 år og skulle ha selskap hos faren ville lillebroren her i huset være med da storebror ble hentet av en søster.

Så jeg sendte han med jeg og det gikk helt fint.Ingen sure miner selv om jeg ikke hadde spurt faren først.

Synes det er fint å ha ett såpass godt forhold at man kan samarbeide på flere plan.

Skrevet

Synes ikke du er naiv, jeg. Et slikt samarbeide må da være til beste for alle parter?

Min eksmann og jeg har et slikt samarbeide. Da ungene gikk i samme barnehage kunne den ene ringe den andre dersom det var noe krøll med hentingen eller lignende. Og min eksmann har endog fungert som barnevakt for mitt barn med ny sambo. Han synes det er greit å bli kjent med barnets halvsøsken og fra vår side er det ingen jeg stoler så mye på som han jeg faktisk har et barn med selv? Skjønner jo at kanskje ikke alle kan få til et like godt samarbeide, men med henting og bringing på skolen må det da gå greit?

Skrevet

Kommer jo an på forholdet dere imellom, men her kunne det absolutt vært en løsning, ja.

Men så har jo barnas mor vært barnevakt for felles-snuppa også, da... Kanskje en litt uvanlig løsning for folk, men... ;)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere ;-)

Skrevet

Det er jo en forskjell i at du har valgt hennes barn, mens hun ikke har valgt dine. Jeg synes allikevel at du fint kan spørre hvis samarbeidet mellom dere ellers er bra. Pappa'n til sønnen min bor i en annen skolekrets, men jeg hadde ikke hatt noe imot å hente verken fellesbarnet eller stebarna hans dersom det passet sånn. Det er skjønne barn alle tre og de har ikke valgt vår familieløsning.

Skrevet

Joda, men selv om hun ikke har "valgt" mine barn, dvs hennes barns (halv-)søsken, så er det jo likevel hennes barns søsken... det er jo ikke noe å velge, det er jo bare slik det er:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...