Gå til innhold

Finnes det noen kreative sjeler her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som er flinke til å lage sang?

Jeg er invitert i 40 års lag til en venninne, og har fått det for meg at jeg vil lage en sang til hennne...Hun elsker slikt, og jeg er ærlig talt ikke spesielt flink når det gjelder nettopp dette... Derfor hadde det nesten vært enda mer stas om jeg fikk det til, men føler at jeg trenger noen tips?

Noen som er drevne sangskribenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dreven er jeg ikke,men har klusset ned selv til familie og lignende.

finn en melodi som er lett å rime til.så kan du jo skrive ned stikkord om henne.ting dere har gjort ilag,fadeser hun har gjort osv.så starter du,og passer på at det rimer,eller noe slikt.må passe til melodien også.

før du vet ordet av det,har du skrevet sang =0)

lykke til da....

Skrevet

Regel nummer 1(må ikke under noen omstendighet fravikes!) er:

Bruk en enkel melodi som du er sikker på at alle gjestene greier å synge -ikkeno "kjærlighet" av Sissel Kyrkjebø eller no sånt...!

Morsomme sanger av Øystein Sunde og Halfdan Sivertsen bør også unngås - de er artige, men festlyden klarer neppe å synge like fort, eller huske melodien...

Da er det ikke flere regler, men det er lurt å grunne litt på sangen i ledige stunder, og prøve seg litt frem med forskjellige komposisjoner, rim og rytmer.

Dersom det klusser seg til, kan man prøve forsiktig med en dråpe rødvin eller to - men dette kan like gjerne få deg ut i uføret, som hjem med palmeblader c",)!

Skrevet

*skratter* Skal huske å IKKE bruke "Kjærlighet" som utgangsmelodi... Regner med at med noe vin innabords, så vil alle jentene i selskapet slite noe med de høye tonene....

Hmm... Jeg hadde lyst på en sang basert på en nyere melodi...og ikke "jeg er havren...." men nå begynner jeg å lure på om jeg finner en melodi som samtlige 25 damer kjenner... oioioi...prestasjonsangsten melder seg...

Skrevet

Nåja, ALLE behøver jo ikke kunne melodien - men et flertall kanskje? Og du må jo være forsanger, ikke glem det c",)!

Skrevet

oioioi...nå øker prestasjonsangsten enda et hakk...

For mens alle de andre damene koser seg med sprudlende drikke og SPA er jeg fremdeles hjemme med liten tass og ammer...'

Så innen jeg kommer til festen er stemningen høy og alkoholpromillen stigende hos alle utenom undertegnede, og et krevende nummer som forsanger på en sang absolutt ingen kjenner....skremmer litt...

Skrevet

Jammen - dette er vel sikkert damer du kjenner, vel? Nå fikk jeg dårlig samvittighet for å ha gitt deg prestasjonsangst....

(inviter Karomamma, hun kan synge!)

Nei, nå vet jeg det: Send sangen hjem til alle gjestene på forhånd, sånn at de kan øve litt hjemme(da kan du jo legge inn tostemt også c",) - neida, tøyser bare!)

Skrevet

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du realitetsorienterer meg en smule! *smiler*

Når det gjelder gjestene i den forestående 40 års laget så har jeg forsåvidt kjennskap til et par av de som kommer, men kjenner dem ikke godt. De fleste kjenner jeg ikke i det hele tatt, siden det er venner som er samlet opp gjennom et liv med bopel rundt omkring i landet.

Det hadde vært ultra stilig om jeg fikk en proff til å fremføre en sang for jubilanten! Men det er kanskje ikke så lett å spore opp en som utfører slike oppdrag...der gav du meg noe å tenke på....Jeg vet at hun hadde satt enorm pris på det, og er en slik dame som virkelig fortjener å bli gjort stas på.

Skrevet

Dytter i tilfelle det er noen som har gode tips....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...