Gå til innhold

NÅR begynne å kjøpe utstyr osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når bør jeg starte?

jeg har valgt å vente en god stund.. men egentlig sku jeg ha barnet ca 4 jan.. men nå er den flyttet fram te juletider..

er det på tide å starte nÅ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo litt hva du vil ha, noen ting må bestilles eller har lang ventetid. Ville i alle fall sjekket vogn og slikt ganske snart. Noen butikker tilbyr seg å oppbevare det du kjøper til du er "klar" til å hente det :)

Skrevet

Ville i alle fall ha startet nå.

Skrevet

hei!

Tror dette må være opp til hver enkelt. Mange vil begynne tidlig fordi de vil ha alt klart. Jeg har termin i desember og har god tid ennå.

Vet hvor kjedelig det er den siste tiden, og da blir det ekstra ille om alt står klart og det bare er for babyen å komme. Da er det koselig å ha baby ting å susle med for å få tiden til å gå. Men det er slik jeg føler det, du må gjøre det som er best for deg og din situasjon.

Skrevet

Husk da bare at du kan bli veeeldig sliten den siste tiden, slik at overskuddet til å handle alt ikke er der.

Skrevet

Yes, akkurat det har jeg også tenkt på. Blir fryktelig sliten allerede (er 28+6 i dag), så jeg kan tenke meg at når vi kommer til midten av desember, så orker jeg ikke så mye.

Prøver å fordele utgiftene litt utover, slik at det ikke blir så mye på en gang. Er ferdig med innkjøp av klær, vogn, bilsete, stelleveske og bæresele.

Skrevet

Det kan du jo gjøre når du vil...jeg kjøpte litt sånn i hist og pist....meeen....på slutten er man ofte veldig sliten og føler seg tung, får en del kynnere osv, så da synes i alle fall jeg at det var veldig deilig å være ferdig!!

Skrevet

Jeg har også ul.termin 4. jan. jeg begyngte mer eller mindre etter uke 25-26. og nå for alvor i høstferien. Så nå har jeg noen bodyer, sparkebukser, pysjamaser, sokker, babytepper. o.l. til og begynne med ihvertfall. så får jeg kjøpe etter hvert når babyen melder sin ankomst, så jeg vet hvilken farge jeg skal kjøpe i.

Det er 2. barnet. så det meste av utstyret hadde jeg fra før av. men om jeg ikke hadde det, ville jeg nok ha kjøpt allerede.

Jeg har brukt noen uker på det lille jeg har skaffet av klær, fordi jeg ikke orker å gå lenge på shoppingtur. En halv time av gangen, er mer enn nok. Og verre blir det ut over, er jeg redd

Hvis jeg var deg, v ille jeg kommet igang fort. Du vet ikke hvor lenge du ville orke noe som helst. Mannen er uheldigvis ikke en av de flinkeste til å tenke selv, i forhold til hva som trengs. Så jeg har måttet gjøre all shopping selv.

Skrevet

Bestilte vogn for lenge siden, men startet med å kjøpe alt det andre først nå på lørdag (43 dager igjen) hadde ikke lyst til å starte shoppingen for tidlig, butikkene er jo oppe etter fødselen også...

Skrevet

Vil ha starta nu ja... bynnt to mnd før termin sist og frøkna kom en mnd før termin.. så va vældi gla at æ hadd kjøpt det vektigste :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...