Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er 16+6 i dag. Nå er det 2.gangen på kort tid at jeg har måttet gå hjem fra jobb pga. veldig vondt i hodet, trøtt og slapp i hele kropppen. Har ikke klart å konsentrere meg. Forrige gang jeg ga beskjed om at jeg bare måtte gå hjem igjen, var nestlederen min forståelsesfull. Men i dag sa hun bare "ja vell, du får bare gjøre det da!" Så fikk hun et oppgitt uttrykk i ansiktet. Jeg føler meg så dum! Jeg vil jo klare å jobbe, men vil heller ikke presse meg til å gjøre det... Min arbeidsgiver hadde ei dame som gikk ut i svangerskapspermisjon for 6 mnd. siden. Han hadde et flott svangerskap uten plager og var ikke sykemeldt eller vesentlig borte fra jobb. Jeg er vikaren hennes! Og nå føler jeg at min arb.giver ikke tror meg når jeg sier at jeg ikke er helt bra, for hun forrige var jo helt frisk hele tiden! Jeg blir så fortvilet, hva skal jeg gjøre?
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Uff føler med deg. Har dessvere ikke noen råd.
♥Spirevipp♥ Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Hei du! Jeg vil bare fortelle deg at du trenger ikke føle noe skyld i dette. Et svangerskap er en helt normal ting, og også veldig forskjellig fra person til person. Så det er umulig å sammenlignes med noen andre! Kan du ikke få en sykemelding fra legen din på en uke eller to? Jeg har selv vært vikar i 4 år og vet at man fort føler seg skyldig, men det er ikke nødvendig! Det kunne godt ha vært en virusinfeksjon eller den typiske forkjølelsen som går nå! Du har like rett på å være dårlig som alle andre, også fastansatte. Det at sjefen din reagerer negativt synes jeg er dårlig, ihvertfall når hun/ han vet at du er gravid, og at dette er normale plager. Du viser jo at du sterkt vil jobbe ved å faktisk møte opp! Kanskje du kan snakke mer fortrolig med din sjef om problemet...som oftest går det veldig greit! Det er fort gjort at man forventer seg det værste! Vil du ikke snakke med sjefen din, så snakk om problemet med legen eller noen på trygdekontoret over dine rettigheter. Vi har faktisk som vikarer like rettigheter som fastansatte, men sjefer kan være sære på det området. Dette ordner seg nok! Bare husk, det er faktisk ikke din skyld og du trenger ikke ha dårlig samvittighet for noen ting!
♥Spirevipp♥ Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Du kan også sjekke trygdekontorets sine sider for mer info: http://www.nav.no/page?id=248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå