Gå til innhold

"Munnsår"


summerbride

Anbefalte innlegg

Noen andre som er "plaget" med tannkjøttet for tiden? Jeg har hatt noen små "sår" forskjellige plasser inni munnen. De vises knapt og er ikke vonde, men irriterende nok til at jeg kjenner etter de med tungen flere ganger om dagen. Er nøye med tannhygienen og bruker fluor og det har jeg alltid gjort, så jeg vil tro det har med graviditeten å gjøre. Trodde de skulle forsvinne ganske fort, men har hatt de i noen uker nå. Det er ikke herpes, har ikke vært plaget med det før, og herpessår er vel ganske så ubehagelige eller? Skal til tannpleier i slutten av november (første ledige time). Noen andre som har vært borti lignende???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Ja, dette hørtes likt ut som noe jeg hadde helt i begynnelsen av svangerskapet, før jeg visste jeg var gravid. Jeg hovnet opp veldig i tunga, og kinna.... Kinnene og munnhulen ble ruglete og vond, og under tungen hovnet alle kjertlene opp... det samme oppå tungen hvor smakskjertlene hovnet opp og var forferdelig vonde. Dette varte i 4 uker til sammen tror jeg, og var plagsomt!!

 

Jeg skylte med Corsodyl, og prøvde å la noe mat ligge, for å ikke irritere mer enn det allerede var!!

 

Dette gikk vekk av seg selv... skikkelig rart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, ble litt beroliget nå. Det er liksom ingen som har gitt tilbakemlding på lignende plager. Satser på at dette går over litt lenger ut i svangerskapet. Føler meg litt hypokonder til tider når det skjer nye ting med kroppen som man ikke helt vet om skyldes graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...