Gå til innhold

Det er lenge siden Halloween-mamma var her ikke sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er en evighet sidne jeg har sett henne her inne jeg, synd. Holder hun seg bare på tettinntil.no tro? Lite tettinntil her i gården, så får ikke "snakket" med henne der:-)

Vero er lite her også, men hun har jo begynt å jobbe vel. I&Y:) ser jeg også lite til, men litt innimellom...hmm

Andre som vet mer enn meg om disse?

Marthe-mor er her da:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, lenge siden jeg har sett Halloween-mamma. Eller Mom2Two (så Northernlights etterlyste henne for et par dager siden, noen som har hørt noe??)

Tildes mamma

Skrevet

Jeg savner også de der.. :-/

Kanskje de har fått seg LIV??

Skrevet

Ingen fare, ikkje noko LIV her i graden, bortsett frå arbeidslivet, då....Har rett og slett ikkje tid til å vere her så mykje for tida. Kveldane går med til retting og førebuing (gleder meg til eg berre kan snu bunken, ja!), og når eg ein sjeldan gong har ein ledig time, må eg trimme for å kome inn i bunaden til jul:(.

Skrevet

Hmm, ja:-) På dagtid titter jeg innom pc`en når det passer sånn, og den står jo på kjøkkenet så det er greit...

Men etter leggetid "titter" jeg vel strengt tatt innom mer enn kanskje nødvendig...kanskje det hadde holdt med turene innom på dagtid:-)

Skrevet

Der var du ja:-) Tenkte meg at det ikke var tid til dagdriveri her inne når du hadde kommet deg i jobb...

Skrevet

Hurra, Vero :D

Jeg for min del er så sliten av nattevåk at jeg rett og slett er segneferdig :/ Knakk litt sammen i morges, og bare gråt og gråt. Guro sov om natta i én uke før det var tann pøå vei. Og nå er det bare gråt og gråt...og bare mamma som duger til trøst. Tviler på at jeg har sjans til å få gjennomført studiene mine, så jeg må få en sykemelding. Har ambisjoner om å ta to av fagene da, og få meg 50% sykemelding. Blæ...syns synd på meg selv OG føler meg patetisk.

Sånn blir det når man alltid skal være så tøff i trynet og klare "alt"..(klarer mye, men med 2-4 timer søvn i snitt de siste månedene røynerd et godt på nå)

Skrevet

Åh, så utrolig kjipt da!!

Det høres slitsom ut, og kan virkelgi ikke sette meg inn i hvordan det er å få så lite søvn...men føler veldig med deg.

Skjønner veldig godt at det er trist å måtte droppe fag, for det var vel egentlig en ideell situasjon slik den er nå vel? Pappa hjemme, og du studerer....

Så du er sikker på at det er tenner ikke sant, som gjør at hun gråter? Og kan ikke tenke meg noe mer slitsomt enn hvis det hadde bare vært meg som hadde funket som trøst. Kanskje dere bare må "tvinge" litt pappatrøst på henne når det står på som verst? Men ikke noen er verre enn barnegråt, der skjærer jo i hjertet og man gjør jo hva som helst for å trøste.....men kjedelig at det er bare deg som duger ja.

Huff, håper overskuddet kommer....kanskje du skal ta deg en time med nettshopping, det kan jo hjelpe på det meste vet du:-)

Og holder med deg i 50% sykemelding, da har du mulighet til å få litt overskudd. Pappaen har permisjon ut året da han eller?

Skrevet

Ja, er nok tenner. Etter en uke med diaré og nattebrøl kom det en liten tagg her om dagen ihvertfall ;) Problemet er vel mest at hun akkurat var "avvendt" med å våkne om natta, hadde jo fått henne til å sove i en hel uke, før dette begynte.

Så da må vi liksom begynne på nytt igjen..buhu!

Var og snakket med en søvnekspert på helsestasjonen i dag, og fikk noen konkrete råd og tips, det var litt deilig. Så i natt skal jeg sove hos foreldrene mine, og som du sier, "tvinge" litt pappatrøst på henne. Han får jo trøste henne når jeg ikke er her, men er jeg i nærheten er det bare mamma og puppen som gjelder. I verste fall må vi begynne helt tilbake på nattavvenningen av nattpupp også.

Uffameg, sliten nå altså. Men en god natts søvn i natt forhåpentligvis, og en telefon til legen i morgen, så blir nok livet lysere :)

Skrevet

(har vært hos helsesøster og lege for å utelukke at det er noe annet enn tenner som plager henne altså, hun er frisk som en fisk, bortsett fra en liten forkjølelse)

Skrevet

Det er jo ihvertfall greit å utelukke at det er noe annet, og å snakke med noen på helsestasjonen ang søvn er sikkert lurt.

Det som er slitsomt med barn er jo at det som gjentar seg mer enn to ganger blir en vane. Så hvis snuppa di har vent seg til å våken om natta for å gråte litt, så gjør hun det hver natt til det kommer en endring i den rutinen.

Ser bare på min på 2 år det, hun sover som regel uten et knyst fra hun legger seg til hun våkner...12 timer. Men når hun har vært syk feks, kan hun ha våknet og sutret litt. Så er vi inne å trøster litt, og så våkner hun til samme tid neste kveld også:-) Så vanen kommer fort...hehe.

Så får håpe det kan hjelpe at du ikke er der, og at det da ikke blir så interessant å våkne...og at tannebissen ikke gjør så vondt lenger. Dere tar på Dentox ikke sant?

Kos deg hos foreldrene dine da, det kunne jeg tenkt meg også for en natt....alene hjemme hos mamma uten barn:-)

Skrevet

stakkars vesle Guro-mor, då! Og stakkars Marthe-mor også! Eg har vore snytheldig, knerten har knapt nok gitt meg ei einaste slik tullenatt, og iallall ikkje på mange månader. Men no er der to STORE klumpar i øvre gomme, og han leverer den eine knallgrøne stinkebleia etter den andre. Og dei siste nettene har han teke til å vakne og forlange pupp! Det er fleire månader sidan han slutta med nattpupp, men no er det berre pupp og mamma som duger igjen. Får håpe det går over snart. Men eg søv jo nesten heile natta, trass alt...må vere heilt grusomt å sove berre eit par timar fleire netter i strekk.

Du får berre tvinge henne til å finne seg i pappatrøyst, iallfall så du får sove ut ei natt eller to innimellom:). Og så får du skru ned dei akademiske ambisjonane for ei stund, og prioritere den mentale helsa di. Trøyst deg med at turbostipend er for sosiale taparar:D!

Skrevet

Halloween mamma forbereder kanskje halloweenbursdagen ??

=)

Det er trist når man mister folk, uten at de sier adjø....

Mom2Two er også bare bortevekke....blir reint bekymra,jeg! Har skrevet 2 emailer til henne, så jeg håper hun gir livstegn fra seg snart.

Skrevet

Vet at hun bruker andre forum på nett som tettinntil.no, så hun har vel mer og mer gått over dit...så det er ikke noe dramatisk frafall på

henne:-) Men syns det er hyggelig å lese det hun skriver osv da:-)

Mom2Two har jo vært mye på DB, så det er jo litt mer bråslutt kanskje ja. Har du etterlyst henne på skravlesiden da?

Skrevet

hei:)

Du er så søt :) Jeg er her inne og leser, men har så mye problemer med barnefaren for tiden, og vet han er her inne og leser ALT jeg skriver, samtidig ser jeg ikke vitsen med å begynne å henge her anonymt, og om jeg skifter nick så må jeg liksom begynne helt på nytt om du skjønner?

Men LIV, hehe, nei det har man ikke :)

Håper det går bra med dere, Marthe-mor og Guro :)

Skrevet

Herreminhatt, for en kjiping da. Forteller han at han leser det du skriver, og at han vet nicket ditt? Men du er jo ikke så veldig personlig du vel, at det skulle ha noe å si? Men det er uansett ikke morro å vite at han leser nei....

Sambo her leser også litt av det jeg skriver, når han er på jobben..hehe, men det vet jeg....og det spiller ingen rolle. Men da må han også tåle å kunne risikere å lese noe han ikke vil også da. Jeg sier jo ikke så mye personlig, men kunne jo feks klagd på moren hans...men det må han jo da finne seg i..hehe:)

Skrevet

Hehe.. nei skriver jo ikke så mye personlig, men han kommenterer det ja. I en hånlig tone. Slitsomt!

Skal bare roe det litt nå, så går han sikkert lei etter hvert :)

Skrevet

Blæ, så dumt :/

Har en "bekjent" som jeg vet leser her inne, men som aldri skriver selv. Hun pleier også å nevne ting jeg har skrevet her inne, syns det er unødvendig...jeg skriver jo heller ikke personlige og/eller utrolig spennende innlegg, så ser ikke helt vitsen med å si ting som "jeg leste at dere sliter med...blabla", eller "jeg ser du lurer på om du kan ha Guro i sykkelstol?"

Skrevet

Herregud, mangler folk sosiale antenner eller???:-)

Hadde jeg kjent igjen noen her inne, så hadde jeg ihvertfall ikke nevnt ting som ble skrevet om. Da måtte jeg enten gitt meg tilkjenne og skrevet en del selv, eller lest om personen i det stille og heller skammet meg litt når jeg så henne:-)

Snåle folk!

Og du I&Y:), høres ut som du har en bittelitt kjip ex.....men hev deg over det. Han vil sikkert bare ha deg, og da hevner han seg ved å være hånlig ang det du skriver:-) Tenk på det på den måten du....

Skrevet

Ja, sant...litt knekte antenner ute og går tror jeg.

Skrevet

Herlighet! Ikke bare antennene som er knekt på sånne folk!

Hvis du er her, du smuglesende sosialeantennemanglende frekking;

Det er ikke DET dib er laget for!

=) Ellers kan du ha en god dag!

Jeg har etterlyst mom2two mange ganger ...ikkenoe svar. Ingen svar på emailene heller.

Vet hun var på flyttefot. Og at hun studerer. Men jeg ser for meg sykdom og død og alskens tragiske hendelser, men håper jo at akkurat det ikke er riktig,da.

Og at hun kommer tilbake snart =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...