Gå til innhold

Blir rimelig oppgitt noen ganger... 8 mnd og pottetrening??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigermor som siden snuppa var 2 mnd snakket om annen mat enn mm (altså å gi på flaske, eller is, krem.. etterhvert grøt, middagsmat med saus - da saus med masse pepper, salt og fløte i...)

Ho har etterhvert skjønt hun snakker for døve ører hos meg.. :)

Men sist vi var der (de bor langt unna, så dette er ikke noen stor plage), ble jeg litt oppgitt... la nå snuppa få være baby litt til!!

På tide å begynne med pottetrening? Sette ho på potta, og holde ho da siden hun ikke sitter selv enda, f.eks når vi ser at det er på noe på vei.... hallo??? Da var ho nettopp passert 7 mnd når dette forslaget kom..., og siden snakker jo gubben om denne pottetreninga da..

Trodde dette var vanlig fra sånn ca 2 år jeg.. ikke 8 mnd... noen med erfaringer fra tidlig pottetrening? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir de presset,kan de holde seg veeeeeeeeeeeldig lenge eller at de nekter å gå på do(vil kun gå i bleie)

Skrevet

Veldig normalt ute i den store verden å få rene barn tidlig.. Ser ingen feil i det??

Skrevet

Både jeg og min søster ble pottetrent fra vi kunne sitte selv. Det var ikke noe "press" på at vi måtte gjøre noe oppi potta, var mest det at vi skulle bli vant med den og trives på potta, om jeg kan si det på den måten. Vi ble rene en god del tidligere enn enkelte andre barn pga det.

Har tenkt å prøve dette på jentungen etterhvert som hun lærer seg å sitte. Jeg ser ikke noe galt i tidlig pottetrening såfremt det ikke begynner å bære preg av tvang og at ungen MÅ prestere noe når h*n sitter på potta.

• 1 måned senere...
Skrevet

Er jo bare helt teit. En ting er å venne barnet til potta fra de er gamle nok til å syntes det er litt stas, men når jeg hørte ei venninne av meg stod å fortalte at hun skulle prøve å få nevøen til samboeren sin renslig i sommer (han ble da ett år). For det var hun på den alderen, da ble jeg paff. For det første fordi dette var jo ikke hennes eget barn (passet han veldig mye da), og for det andre fordi barn ikke utvikler blæremuskulaturen til å holde på urinen før de er ca 18 mnd. For det tredje så er % for å få tilbakeslag veldig høy, hvis man perser dette på barna før de er klare for det selv. Noe som selvfølgelig er individuelt.

Skrevet

Sprøtt hvordan disse mennene kaster seg over sine mødres forslag.

Kan ikke forstå dette pottehysteriet. Er også livredd for do-skrekk!

Er da bare koselig å skifte bleier-Uttrykker "rene unger" får meg til å tenke på katter som skal tisse i kassa si.

Uansett, har hørt at det kan være naturlig å starte forsiktig når barnet sier ifra når det har /- eller skal bæsje eller tisse, og gir uttrykk for at det er ubehagelig med våt bleie.

Gutten vår var 1 1/2 i sommer, og han sa allerededa ifra om han hadde gjort i bleien, og visste forskjell på det ene og det andre (tidlig tror jeg...)

Vi tenkte derfor å prøvei sommer (praktisk med lite klær), men han var ikke intrerressert(satte potta på hodet:)), så vi skal prøve litt i vinter,ellers venter vi til sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...