Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hun som vanligvis sover som en liten engel, har i hele kveld våknet med jevne mellomrom og sutret og bært seg....helt klart tannfrembrudd som plager henne.... Dette er helt nytt for meg, de to andre bare fikk tenner de, uten grin og styr....Stakkars liten babyjente....får håpe hun sovner til slutt og får en god natts søvn.....
Gummelillan Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Huff, hørtes ikke godt ut. Har du prøvd Dentofiks eller hva det nå heter? Har fungert særdeles effektivt på mine små.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Nei, aner ikke hva det er. Er det kanskje noe å smøre på gommene?
Gummelillan Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Ja. Som hos dere har det variert voldsomt hvor plagsomme tennene har vært, men dette har fungert veldig godt på de ordentlig vonde tannutbruddene (på nr 1 og 2. Leonora har visst noe på gang hun også nå, men foreløpig ikke så veldig plaget). Tror det kjøler eller "bedøver" gommen litt. Smaker litt som tannkrem egentlig.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2006 Ok, da skal vi nok få tak i det imorgen ja:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Det heter Dentinox og skal visst hjelpe veldig bra. Her har vi fire tenner oppe og to hele og to halve nede. Nussa har ikke vært nevneverdig plaget i forbindelse med tannutbrudd, men jeg har brukt det litt av og til.
strikkballen Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Uff, staaakar!!! Og stakkars deg, sånne netter er jo pyton. Har også brukt Dentinox, hjelper, og i Paracet (de verste nettene med storebror). Lykke til!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2006 Synes synd på meg selv og ja;-) (nå blir jeg vel lynsjet av de som faktisk er oppe hver eneste natt med sine små, men jeg har jobbet hardt for å slippe det da;-) Skal nok få tak i Dentinox idag ja:))
Karomamma Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, men det er jo synd på deg da! Ikke noe moro å være oppe halve natta, gitt. Vi hadde ikke så mange "problemer" ved tannfrembrudd, men brukte av og til en Paracet i pompen og Dentinox på gommene. Snuppa holder på å få jeksler nå og når jeg tar frem Dentinoxen, sier hun NAM NAM. Det er visst godt....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2006 Skjønner at det bare er en ting å gjøre i dag:-)
Velve Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Ikke bruk Dentofix, det er et protesefestemiddel....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 16. oktober 2006 Ha ha ha, men da hadde jo tennene sittet godt festet da;-))
Gummelillan Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 He, he. Da er vi godt rustet for det meste da ;-)))) Neida, sjekket flasken her hjemme jeg også og har da lært meg det rette navnet i dag ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 16. oktober 2006 Gummelillan, Jeg regner med at tennene til dine største nå sitter godt festet - ha ha ha!!!! Jeg hadde spurt etter Dentofix jeg:-) Men bror sier han har sånn annen til å smøre på gummene, så da velger jeg den istedet;-) Hannah har sovet 5 økter idag, så det er tydelig at hun er litt gåen.....hun er ikke så god på nattevåk hun heller - heldigvis:-) Synd at vi ikke fikk til treffet idag da, men regner med at det var koselig alikevel Var dere mange?
Gummelillan Skrevet 16. oktober 2006 #15 Skrevet 16. oktober 2006 Håper du fikk deg en blund du også da! Synd at dere ikke kunne komme. Flere som måtte melde avbud, så vi ble "bare" 6, med like mange søte små og to litt større ;-) Eldstedatter her klaget visst til sin far på telefonen om at vi skravlet fælt...
Trollmora Skrevet 16. oktober 2006 #16 Skrevet 16. oktober 2006 Fikk et tips om flytende pinex som smøres på gommen med en q-tips. Smaker jordbær og bedøver litt. Ellers så er det bare å prøve dentinox.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 16. oktober 2006 Dårlig gjort å sladre til pappa - si det til henne! Vi damene skravler ALDRI - tar kun opp viktige ting her i livet;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #18 Skrevet 16. oktober 2006 Tydeligvis så er det mange triks jeg aldri har lært meg selv etter å ha hatt barn i 18 år:-) Men jeg lærer stadig og det er jeg takknemlig for. Imorgen skal flytende Pinex m jordbærsmak i hus også:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå